Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, April 29, 2008

Freedom...

28hb April 2008: Dateline for thesis...yeah, tengahari tu gi serdang gi amik thesis yg dh siap dibinding...aku buat 2copies jek..mak kate aku kedekut..sehari suntuk semalam aku memikirkn yg aku ni kedekut...sumer skali harge ngn hard binding = RM65.60...murah and printing colour dia sangat cantik..memuaskn..thesis aku sumer skali 105 mukasurat...aku dh buat sedaya baek dh tu, just hoping not get less than B...xnk cgpa aku jatuh..pleasee Ya Allah~~!! harini, lepas jek amik thesis kt kedai tu, aku pi kedai sebelahnye tu, konon aku nk beli sampul hadiah tuk balut hadiah pn Jun and hadiah bday naja...so, tetibe mase aku nk bayar tu, ade sorg pakcik ni...dia mmg jenis peramah kot..dia tegur aku dulu...this is some of the dialog, maybe ade ubah skit kot tuk menjadik penyedap cerita..ngeh2

Uncle : wah, dah beli sampul ni..dh abis belaja ke?
Aku : Haah..nk sampul hadiah [jujur nye aku ni]
Uncle : dah abis belaja la ni...lepas ni nk buat ape?
Aku : carik keja la pakcik..nk carik duet [ayat xmenahan..ahahah]
Uncle : amik bidang ape?
Aku : IT
Uncle : oh, bagus...reti buat website?
[time ni aku dh kerut dahi sambil pandang muke pakcik tu, ye la tetibe je pakcik ni tanye]
Aku : erm, reti la
Uncle : pakcik tgh carik org nk buat website sbb bla bla [aku xbape ingat ape dia bebel]
[aku menggangguk...time ni sumer org dlm kedai pandang kt kami...cam ala2 dlm drama filem lak rase..ahaha]
Aku : pakcik ni lecturer ke?
Uncle : dulu lecturer kt UPM, tp dh benti..skunk bukak bisnes sendirik...tu yg tgh carik org tuk bla bla [sekali lagi aku xingat ape dia bebel]...so camne..ade berminat?
[menarik...dhla mmg aku ngah carik keja]
Aku : erm, boleh gak...pakcik ade card?
Uncle : kejap ye pakcik amik kt dlm keta...
[dia pun gi kt keta, pastu bg aku card dia]
Aku : Dr Idris [cam familiar je name ni...ntah2 abah kenal]

Pastu dia pun amik number fon aku...upenye dia ingat aku dak UPM...sbb mase dia nk save number aku tu, dia save as IT-UPM [aku terdengar dia ckp]..aku pun cepat2 betulkn, xnk ar dia salah anggap nnt kang...ye ar, sbb aku cm ade tangkap ayat dia mase dia bebel2 tu, dia cam nk recruit org2 kite...maksudnye, student2 UPM ar...tp dia xde tanye aku study mane, dia sendirik yg assume aku dak UPM...so, aku xtau same ade dia masih offer ke tak tawaran tu kt aku sbb aku bukan UPM student ma...ngeh2...dia siap tanye biler aku balik kampung...pastu dia ckp kalu aku dh balik dr kampung n kalu aku free, call la...[ala dia pun dh amik num aku]...dia suh aku bawak la cd ke ape ke contoh website..ahahah...pastu aku pun terpakse mengundur pergi sbb nk antar report...just cam xcaya jek leh jumpe pakcik tu...seperti dah tertulis dlm takdir..segalanya secare kebetulan...tp pakcik tu mmg muke baik ar..muke ala2 prof jamilin...huhu...neway, ape2 pun segalanye bermula ngn senyuman...ngeh2

Then, mase on the way balik ke uniten tu...mase kt round aboard kt pintu masuk uniten tu...



Sekali lagi aku sertakan gambar untuk lebih memudahkn aku bercerita...yg biru tu keta aku [keta aku warnenye hitam,harap maklum]...yg merah tu adalah motor dan juga seorg pesalah undang2 jalan raye..secara logik mmg aku xsalah..sbb aku dh bagi signal tuk ke kiri and aku di lorong aku betul...dan dia obviously salah sbb dia xbagi signal langsung and berada dia lorong yg salah...pastu tetibe mase aku nk masuk kiri, dia terus jek kekanan...and ape lagik...kebabboommm~~ xde la kebabomm pun tp hampir langgar ar...seb baik ade athy yg menjeritttt [xdela jerit pun..ngee]..pastu apek tu cam muke benggang benti tepi..aku ni sebagai pemandu yg berhemah pun benti la jugak...sepatutnye aku yg marah dia..tp ni terbalik, dia lak yg cam marah..muke psycho giler...xcaye tanye athy...cam la dia bawak keta ferrari..siap check ade rosak ape2 tak..padahal motor jek...tp aku dh lali dh ngn perangai pemandu jalan raye yg camtu..[aku ni kan dh biase kena langgar ngn org, tp org yg marah aku]...tu dinamekn phychology, biler ko dh buat salah, ko buat la cam ko marah giler...biar org yg xsalah tu takut...so, bile takut, yg xsalah ni xjadik marah...pastu ko yg salah ni pun, terlepas ar...so, lepasni kena paham2 ar ngn org yg jenis cam ni...kalu dia marah2 camtu, maknenye dia nk melepaskn diri...[yg pasti tu bukan perangai aku]...hate that kind of people~~!!

Aku baru sedar yg aku xamik gambar thesis aku yg dh siap hard cover tu..uwaaa..kenangan tu...sedih2..neway happy biler sumer nye dh settle..

"The Journey of My Degree life seems to be end soon..perhaps dah end pun ni..ngeee"

No comments: