Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, May 16, 2008

Moron or Stupid??

Hari senin 12th May 2008, aku dpt 2nd interview kt Westports..hati agak berbelah bagi gak mase nk gi tu..almaklumla, jauh and sorg2 lak tu...tp aku just pergi jek tuk gain experience...atleast aku pergi ar..kononnye nk cube nasib jek..pagi kul6 mangun, antar papip..then aku terus gi Westports...aku drive normal je kot, xde la laju pun 70km/h...tp aku sampai agak awal...bukan awal lg, awal giler...kul9 aku dh sampai kt situ...aku termagu~~ interview kul10..xnk ar nmpk cam aku semangat giler baban [semangat ke??]...aku pun dok dlm keta, agak2 dh kul9.30 tu aku jalan pelan2 naik atas..and u know wat? again kasut aku beri ketensionan pada aku...kasut baru tu tp size aku terbeli besar..so agak longgar dan jalan pun dh cam "itik mabuk carik anak yg hilang"...sampai kt tingkat enam tu, aku gi toilet..sumbat tisu banyak2 kt depan kasut tu sbb nk kasik ketat skit...mahu 3keping tisu aku masuk..baru ar aku rase selesa...huhu...pastu barula aku leh gi interview ngan keadaan yg peace babe..huhu...then sedang aku berjalan dgn stylo nye ke arah bilik menunggu tu, akak yg kt depan kaunter tu panggil aku.."Siti~!!"..SITI????? what the tuttt?? ahahhha...tp aku pandang ar..dh tu mmg name aku pun..pastu dia bg aku 4keping kertas...aku kena buat program...again?? actually soklan nye same dgn yg aku kena buat aritu...pastu masuk2 bilik menunggu tu, ade 2org lelaki [sorg india,sorg melayu]...senyap jek dorg, xberbual pun..aku xtau nk mule perbualan camne, so aku pun senyapp...dorg kusyuk jawab test yg dorg kena buat tu...aku pun duduk ar, buat program yg aku kena wat tu...aku tgk balik, upenye ape yg aku buat haritu sumer salahh belaka..ahahha...pastu tetibe ade sorg budak pompuan cine masuk, aku tgk dia, dia tgk aku...kami seperti penah jumpe..."Hyee..~~!!" [sambil melambai tangan]...ahahhaa..budak uniten gak..walaupun xpenah bertegur kt dlm uniten..tp biler kami ni berjumpe dgn sape2 budak uniten kt luar sane, kami tegur n cam kenal dh lamer...bual2 la ngn dia...[aku luper nk tanye name dia...tp mas bitau name dia YUN]...lepas buat program tu, aku n Yun bual2...agak bising gak ar bilik menunggu tu...ahahha..slumber jek, dua org pun jadik buat bising...lg dua org laki tu masih kusyuk buat test dorg...agak2 nye sure dorg geram n rase terganggu ngn kitorg yg bual2 tanpa menghiraukn dorg...ahahah...dorg sombonk sgt ar...bukan nk pandang ke ape...[tu adalah tips tuk memulakn perbualan: pandang org,pastu nnt baru org leh tegur]...pastu tunggu punye tunggu, kitorg dh mule risau...kuar masuk kuar masuk gi toilet sambil tanye akak kt kaunter tu...pastu dan2 kul12 tu baru start interview...kali ni dorg pilih sape yg masuk dulu...bley dorg tahan aku last skali...Yun time tu dh lepas n dia dh pun balik...aku tinggal sorg2...kul1suku baru turn aku...tu dh sangap beribu kali tu...nantok yg teramat ar...kt dlm bilik interview tu ade 2org indian...dorg je ar yg interview aku...[aku dgn keadaan yg xde perasaan jek gi interview]...dorg xbanyak tanye, biler dorg tanye, aku jawab pun xsepenuh hati...biler dorg explain pasal keja yg dorg tawarkn aku ni, aku cumer angguk2 jek...pastu dorg tanye "do u confidence to do the job?"..aku sedang berpikir[lame gak aku pk]...........dorg mmg just nk aku yakinkn dorg jek yg aku leh buat pojek tu...aku diam agak lame ar sbb berpikir banyak...bley dorg tanye aku nervous ke??...ahhaha...not at all...kalu nervous, aku dh lame kena sawan babi...pastu dorg tanye lagi...keep on tanye...last2 aku jawab "maybe" [tu jek jawapan aku..langsung xmenyakinkn]...sambil kitorg leh gelak2 kt situ sbb jawapan aku...pastu biler dorg tanye aku ade soklan ape2 ke...aku cume tanye pasal benefit tu jek...pastu dorg ckp "tenkiu,we will call you immediately if you get the job"...time ni aku teramatlah happy sbb aku rase aku xkan dpt keja tu...sambil aku jalan dengan stylo nye ke arah keta [sbb kasut dh selesa, tu yg leh jalan ngn stylo]...pastu balik terussss ke rumah, nantokkk n tidoooo with harapan yg cerah bahawa Westport xkn amik aku keja...[pelik x?? kalu aku xnk kenapa aku pergi interview...sure ni yg bermain di kepala hotak korg yg sedang membace cerita aku ni kan?]...bak kate aku just try for my luck n gain experience...

Tanggal 14th May 2008...dua hari jek tu, Westport call aku...aku xangkat sbb aku tau ar tu num org westport tu...2kali dia call aku xangkat...aku bukan ape, kang dia panggil tuk 3rd interview lak..xmenahan aku nk gi...huhu..tup2 dia bg mesej "Hai siti this ******** from westport.. plz call me as we appointed u for the job"...what~~?????!!!!!!...aku xde kedit time tu tp demi manjaga name baik aku, aku topup n call dia...mmg aku dpt keja kt situ...pastu aku mintak mase tuk aku pikir offer tu...pastu aku letak...aku pikir n pikir lagi, pening pala hotakk...pastu aku luper nk mintak offer letter, atleast aku leh bace2...aku dgn slumbernye, send mesej kt dia...pastu dia call, terangkn apsal offer tu n esok dorg akan send offer letter tu by email...

Keesokkn harinye, aku bace la offer letter tu...



Basic Salary: skit ar..xpatut aku rase sbb dia jauh and xramai org nak..atlest offer la tinggi skit

Tu la position yg ditawarkn...tp lom comfirm pun tu, lepas aku buat medical check up n sah aku ni sihat walapiat tanpa sebarang sawan barula aku betul2 di offer keja tu...aku bace dan terus membace...erm, cam xbest je ni...citer kt abah, abah dr bagik terus xbagik dah..macam2 ar sampai abah comfirm suh aku reject offer tu...alasan abah, abah xsanggup tgk aku kerja camtu [kerja yg agak teruk, jauh n gaji cam xbeshh]...erm, mule2 kononnye nk dok ngn wanie kt shah alam la...berulang dr shah alam ke klang...tp tup2 wanie plan dh bertukar, dia nk terus stay kt rumah lame tu, means that wanie xnk kuar ar carik umah lain...xkn ar aku nk dok klang sorg2?? sewa sorg??

Aku dlm dilema skunk ni...aku lom terime and blom reject...aku kena buat keputusan sebelum rabu 21hb ni sbb 26 dh masuk keja...serius buntu giler...aku mmg more to reject ar...

Sebab-sebab aku nk rejek: (dari 80% aku terime)
1. Jauh (
turun 70%)
2. Aku xnk dok sorg2 kt klang...(
turun 60%)
3. Wanie dh tukar plan..[plannye:kentut kena kuat2 xleh pelan2..ahaha] (
turun 50%)
4. Gaji basic (
maintain peratusan 50%)
5. Sabtu pun keja <-- ni yg xmenahan (
turun menjunam 30%)

Skunk aku masih berpikir dan berpikir....seriusly need someone helpssss~~~


1 comment:

Mask-roll said...

bg aku la kan fiza...ok ape... gj dia oklah...untuk permulaan ko xde pengalaman kan?? keje la dl...sambil cari2 keje lain...ko sbulan keje kat sane...kalo dpt keje lain..blah la!...xpe... ape slh nye mencuba....... fresh ni...bkn sng nk dpt keje...kira ok ape...