Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, May 8, 2008

Relative of Both Side

Friday, 2 May 2008..tanggal haribulan ni, mama cabut gigi depan...maka xde ar gigi mama yg depan tu, aku mmg xleh nk tahan gelak...tergolek golek aku gelak kan mama punye gigi depan xde...mane x gelak, dia siap buat gaya agi...sampai aku n apip tutup mate sebab xnak gelak...tapi mama mmg kiut sangat walaupun gigi depan xde...xpe ma, 2minggu jek...lepasni gigi mama dh cantik, lagi cantik dr gigi aku...hehe...
Saturday, 3 May 2008...Ain datang dari Batu Pahat...so kami amik Ain n Paklong kt hentian serdang [am i right?]...then, esoknye kami tgk wayang citer hantu yg x berape nk takut tp jerit gak...ahaha...kami pergi tengok wayang berempat [aku,wanie,ain n athy] tp athy xde dlm gambar bawah ni sbb maybe athy malu kot nk bergambar kt tempat camni..almaklumla athy kan pemalu orgnye...ngeee~


we with Mr Fatty Panda [the choosen one??]..ahaha


aku yg nk jugak bergambar kt sini...


wanie in a movie??
tp yg jejaka tu sepatutnye hubby dia..ahaha

then balik2 umah
Cik Inah and the family datang sbb Arep and Aen ade konvo kt PICC putrajaya...so, malam tu abah suh aku beli sate, abah kasik banyak woo duet, selalunye satu keping..ni sampai 3keping...ape2 pun aku n wanie dah masak dh dgn perangai mama n abah kalu sedara memasing datang umah...the layanan is very the difference...plak lepas maghrib tu just after kami balik dr beli Sate, Maklong and Ani yg balik dr bercuti kt PD datang n serbu dengan care yg agak memalukn ar sbb marah2 paklong sbb xsiap agi...aku xnampk, tp aku dengar la care dorg marah...shian kt Paklong, belum sempat pun nk makan Sate...whatever it is, that situation is memalukan and agak kurang ajar sbb ade tetamu ma kt umah kami...

itu satu citer, yang aku kesian ni pasal mama...shian mama, time gigi dia xde la sedara datang umah...so, mama mmg xdpt nk layan dorg...aku mmg xpaham kenapa mama buat gitu...maybe sebb mama malu tp aku xsalahkn mama...so, sepanjang dorg kt umah tu, aku la yg kena layan...
pagi2 lagi kul6 abah dh kejutkn aku...aku tido agak lewat malam tu [aku pun xingat ape aku buat, maybe melayan munyit2 kot, ngahahha]...tp berapa kali gak abah call, baru la aku bangun...bangun2 aku buat air teh, tu je kot aku buat...masak?? xkot sbb abah dh beli roti, so aku hidang roti je la...pastu kul6.30 dorg pun berangkat pergi...katenye Arep jek yg konvo ari senin, Aen plak hari Selasa...aku ingat dorg datang balik...tp tidak, nampk sangat kan?? nampk sangat there are something going on yg aku xberapa nk paham...tu sumer org tua punye citer n masalah, aku malas nk masuk campur...

pastu pagi tu aku buatla
air milo n cecah ngn roti [dh lame aku nk buat perkare ni, akhirnye tercapai gak], sapu roti ngn kaya then cecah dlm air milo..fuh, sedapnye...ngeeee...pastu mak start dengan citer maklong malam semalam...mak kate "elokla tu Ani marah2 kt bapak dia camtu, sampai xsalam mama"..maybe mama kecik hati...dari start citer pasal Maklong sampaila mak bukak citer Abah dan sampailah citer pasal Cik Inah and Cik Along yg mak xpenah citer kt sesape...citer pasal hari perkahwinan mama n abah yg xde sape dr belah famili mama yg tau...sampailah mama nangis2, wah, aku pun turut menintiskn air mate...maybe lame dh mama simpan citer tu...maybe mama pun xsangke yg dia akan citer kt aku...aku terkedu...aku pun tenangkn mama...sometime people need someone to let go of something, aku mmg suke jadik seorg pendengar...ngeee...whatever it is, i'm proud to have mama as my mother~~!!

No comments: