Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, October 31, 2008

seLangkah satu=1 masa(tiktok)

"One Step At A Time" by Jordin Sparks

Hurry up and wait
So close, but so far away
Everything that you've always dreamed of
Close enough for you to taste
But you just can't touch

You wanna show the world, but no one knows your name yet
Wonder when and where and how you're gonna make it
You know you can if you get the chance
In your face as the door keeps slamming
Now you're feeling more and more frustrated
And you're getting all kind of impatient waiting

[Chorus:]
We live and we learn to take
One step at a time
There's no need to rush
It's like learning to fly
Or falling in love
It's gonna happen and it's
Supposed to happen and we
Find the reasons why
One step at a time

You believe and you doubt
You're confused, you got it all figured out
Everything that you always wished for
Could be yours, should be yours, would be yours
If they only knew

You wanna show the world, but no one knows your name yet
Wonder when and where and how you're gonna make it
You know you can if you get the chance
In your face as the door keeps slamming
Now you're feeling more and more frustrated
And you're getting all kind of impatient waiting

[Chorus]

When you can't wait any longer
But there's no end in sight
when you need to find the strength
It's your faith that makes you stronger
The only way you get there
Is one step at a time

[Chorus x2]

currently listening to this song which also my caller ringtone,ngee..so i translate it into malay version..ahahah..damn sounds funny..just try it out~

"Selangkah Satu Masa"

Cepatlah dan tunggu
Seperti dekat tapi sememangnya jauh
Segalanya yang kau idamkan
Hampir sudah tuk kau rasai
Tapi tak bisa kau kecapi

kau mahu tunjuk pada dunia,tapi tiada siapa mengenalimu
bile,dimana dan bagaimana
kau pasti mampu jika berpeluang
pada wajahmu pintu kejayaan dihempas
kau rasa sedih dan hampa
dan segala kesabaran mencabar diri

[Chorus:]
kita hidup dan belaja menerima
selangkah satu masa
tiada guna tuk terburu
seperti belaja terbang
atau jatuh cinta
ianya akan berlaku dan
sepatutnya berlaku dan kite
cari penyebabnye
selangkah satu masa

kau percaya dan kau sangsi
kau keliru, namun kau temui sinarnya
segalanya yang kau idamkan
boleh jadi, sepatutnye dan akan jadik milikmu
kalaulah mereka tahu...

kau mahu tunjuk pada dunia,tapi tiada siapa mengenalimu
bile,dimana dan bagaimana
kau pasti mampu jika berpeluang
pada wajahmu pintu kejayaan dihempas
kau rasa sedih dan hampa
dan segala kesabaran mencabar diri

[Chorus]

kau tak bisa menunggu lagi
tapi tiada tanda ianya akan berakhir
pabila kau perlu cari kekuatan
kekuatanmu adalah pada kepercayaanmu
hanya satu cara tuk mencapainya
selangkah satu masa

[Chorus x2]

so how? leh jadik song writer x?? wakakaka..rosak industry music tanah air..this song la yang aku mainkan berulang kali tanpa jemu[skang ni la,esok2 aku xtau]..maybe sebab hidup pun agak terumbang ambing,so lagu yg amat sesuai tuk aku adalah lagu yang berkonsep sebegini,tatkala ini lagu cinta tak dapat memberi kesan. Aku dah boleh nk dikatakan masuk sebulan tak bekerja, ini bermaksud, aku already rugi RM2000+ tapi tak pe la. Everything happen ade sebab disebaliknya. Eventhough aku sebenarnye agak terkilan, kerja tak sampai 3bulan. Tak sangka hidup aku leh jadik camnie. Kenapa la begitu susah tuk aku menjalani hidup normal seperti orang lain? Aku dah tak apply kerja kt jenjobs lagi sejak abah warning tempoh hari. Bukan sekadar abah je nangis, tapi aku pun. Aku bukan nangis jek, sampai mate dh penat nangis, sampai hidung dah tak leh nak kuar nafas, sampai demam2 aku dibuatnya, sampai dah tak tau nak cakap ape biler orang tanye pasal kerja. Aku cume gi 2 interview je aritu, dan sememangnye aku xdapat offer dan aku tau sebab ape. Sape yang nk caye kerja tak sampai 3bulan, even aku cakap ape pun reason aku berhenti, dorg tetap berpendapat aku diberhentikan kerja. Betul ke aku diberhentikan kerja?? I repeated~~!! I been asked to resigned..tapi kalu secara logik nye,orang akan kate dah disuruh benti tu maknenye kena fired ar tu. Takpela, biarla hanya aku je yg tahu cerita, terlalu complicated cerita nya. Sometimes, rasa cam bad record pun ade. Thats why, kadang2 aku rasa sangat sangat marah. Looks like my loyalty not been pay off. Rasa seperti teraniaya. Kadang2 pengalaman mengajar aku tuk menjadi lebih kejam. Mungkin juga ianya bersebab. Tapi aku tak pernah menyesal aku resigned dari Sony dulu. Sebab memang Tuhan tunjuk yang tempat aku bukan di Sony tapi aku tak sangke yang tempat aku pun bukan kat "Situ"..sampai nak sebut name company tu pun aku tak leh sebab marah yang teramat. Aku marah bukan sebab aku nak sangat pun kerja kt "Situ" tapi sebab aku tak leh terima yang aku disuruh berhenti. Its suppose to be 'aku yang letak jawatan'. Walau apepun ending story nye tetap serupa, ye tak?

Jadi dengan dengar lagu 'One Step At A Time' ni menguatkan semangat aku. Aku nekad sambung master, sebab tu la yang Tuhan tunjuk bile aku mintak petunjuk mase dapat tawaran Westport dulu. Aku baru hantar borang tadi kt pejabat pos, walaupun agak ketakutan mase kt pos opis tu sebab yang jage pos ofis tu abe garang tu..

Tatkala di Pos Office~

Dobi: 11am-9pm
Pos Ofis: 11am-6pm

aku: [tengok jam 2.45pm]

bukak-bukak pintu nampak abe garang jage kaunter..giler tersekat tekak aku nk beri salam..rasa cam nk kuar jek, gi esok tapi penat dah ni, biler lagi nk tangguh xlarat dah..jadi kugagahi kaki ini~

aku: hurm..pos laju 2~

harap maklum, abe garang ni susah nk bukak mulut, ape lagi nak senyum, penah aku beri salam dia xpenah jawab[mungkin dalam hati, aku xtaula], so dia amik 2 keping pos laju, letak dengan garang nye diatas kaunter tu..aku pun mengisi, disebabkan dalam ketakutan, abe tu dok depan aku tunggu aku isi..berpeluh ketakutan aku[xpenah dalam ketakutan begini]..dua kali aku kesat peluh..akhirnya biler dia penat menunggu, dia pun kluar..

aku: eh abe ni biar bonar, aku rompak kedai dia baru tau..

rupenye abe tu gi kedai depan gi beli makanan, dia tunggu aku lembap sangatla tu agaknye isi..skali baru aku perasan, disebabkan ketakutan yang amat, aku isi alamat pengirim tu dengan alamat penerima..

aku: [ah sudah..tak kan nk minta lagi satu..oh no, aku takut tahap gaban]

nasib baik baru isi satu, so tuk ukm aku gune pos laju, tuk misdec aku gune pos biase [sorryla geng, misdec tetap dihatiku,wakakaka, sebenarnye smidec, harap maklum]..pastu lepas aku kluar dari pos ofis tu, baru lah aku perasan..

waktu berehat: 2pm-3pm

erk~ aku telah menggangu abe garang punye waktu rehat..wakakakka..begitu la cerita aku dikaunter pos ofis..

oh ya, aku dah bukak akaun asb khamis lepas, saya sangat happy happy happy..xtau nape happy, ahahahha, maybe sebab ape yg wani ade, aku pun dah ade [buku akaun jek, amaun money sure ar aku sengkek]..aku bukak kt maybank, lepas amik apip balik sekolah terus angkut dia skali..

Kisah di maybank~

[Tingkat satu]

aku: kak, nak bukak buku asb [dengan bangganya menyatakan hasrat,ngahaha]

kakMaybank: nah tunggu number..



so aku duduk la kt kerusi yg disediakan bersama dengan org lain yg menunggu..tapi aku xnampak pun ade machine number giliran tu, puas pusing kepala, memang xde, ajaib giler, feeling time tu rase cam aku dari zaman 80an datang zaman 2020..lalu aku menegur akak yg duk kt depan dengan silent-nya..

aku: kak~ akak ade number giliran ke??

akak: xde, tunggu pompuan kt kaunter tu buat buku..

[ah sudah, aku jadik kalut dan semakin kalut..aku pun terpusing-pusing kt dalam maybank tu carik machine number giliran..sehingga kakMaybank tegur]

kakMaybank: eh dik~ kat atas, kaunter kt atas~

la akak ni, awat xhabaq dari awal tadi, saya ni duk kampung je kak, mane la saya tau..wakakka..aku pun dengar sepantas kilas lari naik atas..dah angka giliran beza pun satu angka..sampai2 kt atas, memang number aku dh terpacar kt machine tu..tapi maybe sebab xde org yg nk wat buku asb tu selain dari aku, oh malu nya saya..so makcik kaunter tu rela tunggu aku ni, pastu mase makcik tu minta IC, aku terkorek-korek la dalam beg aku ni..ah sudah..janganla aku tinggal IC kt umah..rase time ni cam nk nangis..makcik tu plak dh buat muke "takkan tinggal IC kot"..tapi setelah korek2, alhamdulilah~ ade pun..tapi rasenye memang tuhan tolong aku..rase cam orang bodoh buat kali ke-2 je kalu IC xbawak..pastu aku plak telah diamanahkan oleh mak tuk masukkan duit kt akaun asb wani..

aku: cik, nak masuk duit boleh x?

makcikASB: kena ade borang,borang kt bawah ade..dik tunggu dulu ye, nnt saya panggil..

[aiseyman,aku nk pi amik borang kt bawah, nanti kang dia laung2 name aku kang camne..aduh~]

aku: apip~ ko pi bawah amik borang camni kt bawah..

apip: aku penat la..

[sambil tunjuk muke penat basi dia..wah time ni rase cam nk tumbuk apip sebab useless sungguh dia di situ..aku pun lari la kebawah dengan pantas nya..pergh exercise giler..termengah2 aku,rase cam masuk amazing race, pastu naik atas baru isik borang nya..disebabkan xde meja lain selain dari meja kaca eksekutif kt tepi tu, aku pun tarik meja tu tuk isik borang tu..bayangkan la bunyi tarikan meja tatkala orang sedang senyap..sumer orang pandang aku, aku pandang dorg dan sengeh je la yg mampu..muke apip terpancar "oh malunye aku, xsanggup ngaku akak"..xtaula ape dalam hati apip tapi tu la yg aku nampk dari raut muke dia..ah, pedulik ape aku, janji kerja selesai..

makcikASB:
cik siti~

~oh no..dia panggil aku dengan name siti??? aku buat bodoh jek sebab xsure betul ke dia panggil aku..

makcikASB:
cik siti~ [dia pandang aku, sambil angguk kepala tanda suh kesana]

~ah sah la tu aku, siot tul..panjang2 name aku, siti gak dia nk panggil..dan akhirnya selesai kerja berkenaan dengan asb..yeah~

1 comment:

WaNi.NaiVe said...

My opinion? lol... Aku rasa ko ni terlalu byk pikir la... Enjoy life, always see the positive side, what other people think about u is none of ur business... (Jgn botak sudah... hohoho... ;-p)