Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, January 28, 2009

Bagan moment..

Balik kampongg~~~!!

oooooohhhh balik kampongg~~!!


Hati Garinggg~~~!!


yeaahaaaa~~!!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ape yg lebih menyeronokkan dari lepak kat kampong?

maafkan aku sbb aku very the kampong style~


before balik kampong, sabtu tu celebrate birthday wani kt kajang..






then pagi2 ahad, kitowang bertolak ke BP with si kacak..huhu [ade chance nk berjalan]

seperti biase kt kampong, kami siapkan hall dan bilik air...


wahhh~~!! luar setinggan, dalam bilik air cam kondo~~ [wakakakakka]

.
.
.
.


.: main terup?? oh porke..sape ajar ni? pangg~~!! :.


.: congkakkkk~~!! kami very kampong u see~~ :.




.: tugu negara version 1 :.


.: tugu negara version 2 :.



dan seperti biase, kalu balik kampong tu, tak sah la kalu xde gosippp..huhu

~~~~~~~~~~~~~~~~~Tajuk gosip: PakLong ku si Penipu~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pakcik Ajis: Ngah~ Long bgtau haritu dia tak dapat balik kampong sbb raya cine dia naik KL nk gi genting..

Mama: Ape la yg di carik kat Genting tu?? adik beradik kumpul kt kampong, dia naik KL..biler kiter kumpul kt KL, dia balik kampong..

Pakcik Alok: aku sebernarnye tak paham la Long tu..ape masalah dia sebenarnye?
Pakcik Ajis: dia sebenarnye geram kt ko Ngah..
Mama: kalu geram kt aku, cakap kt aku..jgn tanya adik badik lain..
Pakcik Alok:tapi Long tu tak mau jumpe aku..
Mama: dia datang umah aku..aku layan jek..
Pakcik Alok: tapi dia rajin gak ngadu cerita kt Ajis..
Pakcik Ajis: sbb aku ni dgr jek ape dia cerita..tak backing mane2
Pakcik Alok: selalu dia cerita kt ko, name sape slalu naik?
Pakcik Ajis: name kak Ngah la..dia slalu ngumpat ko Ngah..dia tak puas hati sbb ape adik badik lain leh dengar ckp kak Ngah..
Mama: ape aku ade buat tuk korg dengar ckp aku? aku tak buat ape2 pun..
Pakcik Alok: tapi aku rase dia tu sebenarnye dh malu..dia malu sbb dia comfirm Kak Ngah dah tau ape dia buat dulu..sbb skang ni Ngah rapat ngn adik badik lain..dlu mane ade chance kitorg nk cerita kt ko Ngah..mane2 ko pergi, mesti ade Long..
Pakcik Ajis: Long geram gak sbb bagi dia Kak Ngah la ketua tuk semua ni, dan adik badik lain ni macam talibarut kak Ngah..
Mama: tuk semua ape nye?? ape aku dah buat?? kalu dia xpuas hati jumpe aku, jgn nk buruk kan aku belakang aku..

[dan cerita sure xkan abiss..very the complicated story..then hari selase tu aku, wani, apip, nang dan ika gi summit jalan2..pastu on the way balik tu kitorg carik kek~]

Nang: slow je Jah~ traffic light tu lame lagi..

[aku pun memandu slowww..]
Nang: ni dh tahap slow giler..
Me: ala xpe ar..lagi 48..

Wani: weh, apsal aku rase cam kenal jek kereta depan ni??
Me: Paklong?? ahahha..tak kan la, dia kan kt KL
Apip: weh betul la kot..ade sticker putra hospital tu..
Me: eh~ cube tengok telinga capang tak?
Nang: tak~
Me: weh Paklong la weh..

[saat ni suasana dh jadik gempak..traffic light pun dh hijau..kereta bergerak dan kitorg nampk dgn jelas yg drive tu Paklong..then dorg benti kt depan Maybank]

Ika: kt sini ade kedai kek..benti2
Wani: weh dorg benti la..turun weh salam2~!!

Apip: Ayu ngn Ecak turun..

Me: dorg gi maybank la..dorg xpasan kiter..

[aku pun mengerakkan kereta trus bla..dan yg pasti dalam kereta tu ade Paklong, Maklong, Ayu dan Ecak]

Me: wah xsabar nk bgtau mak cerita hangatt~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

lepas solat maghrib, kitorg potong kek for those January's babies~

Happy birthday to All~~!!


.: Shapik, Ikmal, Wani dan Ikah :.


.: Mokteh's famili~ :.


.: Pakcik Alok's Famili~ :.


.: Pakcik Ajis's Famili~ :.


.: my lovely famili~ :.

[then, dalam kul9 tu kitorg bertolak...dan2 mase nk kuar tu, ade kereta sampai, kitorg ingat kan Pakcik Alok balik dari kerja..upenye~~ Paklong~~~!! so kitorg undur la balik kereta..kuar dan salam Paklong..]

Mama: kate ko gi Genting?

Paklong: petang semalam..petang tadi baru sampai beepee..

Mama: ko naik ape?

Paklong: aku naik bus, tu tadi lalu depan kampong nmpk keta ko..ni malam ni aku singgah..

Mama: Kak long mane?

Paklong: Kak Long kt KL, aku balik sorang je ni sbb nk antar Ayu..

[wahh~~ then aku tarik Nang dan Ika tanye dorg betul ke dorg nampk Maklong dalm kereta...dan sememang nye dorg sumpah mmg Maklong dlm keta tu..]

dan only one conclusion can be made~

conclusion nye adalah tajuk kepada cerita ini~

~~~~~~~~~the end~~~~~~~~~~

No comments: