Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, March 13, 2009

Jom Heboh @ Melaka

camno aku leh sesat sampai ke melaka nie?

alkisah nye begini..


aku yg saje2 ckp ngn angah yg aku nk datang jom heboh melaka nk jumpe dia.. so dia terlebih excited dan merancang sampai perkara ni menjadi serius.. so, plan punye plan.. angah dah ajak aman n sepot tuk jumpe.. dan aku lak akan datang dari sini ngn paez..

aku n paez?? all the way long from kajang to melaka?? one hour?? warghhh~~ mule2 aku agak nervous ar, ye ar.. tak penah jumpe dorg, selame setahun lebih chatting dalam YM jek..

so pagi2 tu dalam kul9 lg aku dah bertolak.. aku pinjam keta wanie sbb keta kelisa dia paling jimat minyak~ pastu aku gi mmu cyber pi amik dak paez.. dia suh aku ikut sign board tapi sign board tu cam babisss dan menyebabkan aku sesat..

"weh aku dh sampai..."


"ok ko tunggu kt bangunan segi tiga.. ko nmpk?"


"oh ok.."


~ tunggu punye tunggu.. tetibe ade sorg dak gemok ketuk tingkap keta.. pastu dia masuk.. pastu aku pandang dia.. dia pandang aku.. aku terkesima..


"erm.. dalam keta pun aku lagi tinggi dari ko.. so comfirm ar aku lagi tinggi..ahaha"

itula dia pertemuan kitorg berdua buat kali pertama.. yela paez, mmg ko lagi tinggi dari aku.. pastu kitorg teruss meluncurr ke melaka.. dalam kul11 suku kitorg sampai kt jom heboh.. aman bersama ngn angah dh sampai awal dh kt jom heboh.. psstt~~ psst~~ dorg dating tuuu~~ wakakaka.. pastu b4 jumpe aman n angah tu, sempat la tgk pokcik erry kt booth mytv3.. pastu kitorg terpusing2 ar nk carik aman n angah.. cam munyit dak dua ekor ni, mane ntah dorg semunyikk~ pastu paez nmpk dak aman.. aku cam musykil gak sbb bapak ar aman kurus giler, pastu aku nmpk angah, baru la yakin tu dorg.. ngahaha..


.: at jom heboh :.

ape perasaan jumpe buat kali pertama?? hurm~ nervous lor~ tapi lame2 dah ok dan cam biase jek.. cam jumpe kt YM.. mmg senget otak masing2.. wakakakka pastu kitorg saje tgk pokcik erry kt atas pentas booth mytv3.. neway xde tempat nk dituju pun kt jom heboh tu.. tetibe aku jumpe abang sam..

"eh wat pe kat melaka?? jauh sampai kesini.."

"saje jalan2 jumpe member.."


"huh~ ok2 enjoy2.."


pastu, paez dok lambai2 kt erry.. dan pada mase yg same, dorg kt atas pentas tu nk start main game, so dorg sedang mencari sape yg nk volunteer main.. jadi kerana paez sedang melambai ke erry.. si Ira [aka Anisa in kumilikmu] ingat paez volunteer.. huh amik ko~ tak pasal2..

"huh~ tu kt sane tu~ meh naik atas pentass"


~ time ni geleng2 pun tak gune..


"gi erry, tarik dorg~ sumer tiga2.."


~ huh 3? yes aku terlepas.. so aku pun jauh kan diri aku dari dorg..wakaka.. pastu tetibe nmpk erry menuju ke kitorg.. dan dengan pantas nye kitorg melarikan diri.. tapi akhirnye erry dapat tangkap aman n paez..

~ time ni ingat aku n angah dah terlepas ar kan.. so rileks je ar.. tetibe jek erry menuju ke kitorg.. warghhh~~ kitorg lari lor, tapi erry sempat tarik tu tangan kitorg.. dia nk gak kitorg join.. munyit tul~ dah tak pasal2 aku berada kt atas pentas mytv3..

"camne korg bley berjumpe ni??" [erry tanyo kitorg]

~huh ini sumer angah punye plan.. kami cume menjayakan jek.. ahaha.. pastu tetibe erry kate nk amik gambar kitorg nk tunjuk kt "seseorang".. aku xtau ape aku patut buat.. rase cam nk hilangkan diri jek time tu.. warghh~~ pangggg tuk erry~~!!


.: we at the stage.. :.

~pastu tetibe erry bitau kt si Ira tu..

"huh kalu ko nk tau~ dorg 4 orang ni kawan aku.. tapi ni first time kitorg jumpe..
selame ni kitorg chat kt YM jek.."


~erk.. wah giler~~!! kenapa aku rase seperti mau larik dari situ..wakakka.. munyit tul erry~ on mic lak tu~ then game pun start.. main musical chair.. cam mungukk~ aku xmau beria, so aku main pun cam gitu2 jek.. guess what~ aku n paez la orang pertama yg kuar.. wakakakaka.. pastu lepas main tu, kitorg gi makan.. lepas makan, kitorg amik gambar ngn erry..



shian si aman.. dia sepatutnye ade dalam gambar tu, tp pompuan yg amik gambar tu dengki kt dia.. so anggapla gambar tu aman yg amik ye..

huhu
pastu kitorg gi semayang kt mesjid berdekatan [ayat skema]

~ henfon masuk mesej..


"ko dah balik KL ke?" [sepot]


"sepot..rumah ko kat mane? kitorg nk singgah leh?"

"aku kt luar, otw nk ke mahkota parade.. ko ade ngn angah ke?" [sepot]


~pastu aku xbalas..

"angah~ sepot mesej aku.. weh ko rase kan, sepot ni segan ke huh nk jumpe kiter? sbb dia cam melarikan diri jek aku rase.. ape kate kan, kite serang dia?"

~ so kitorg pun berbincang dan setuju tuk gi ke mahkota parade tuk serang sepot.. dan tak pasal2 kena jumpe parent sepot.. ye ar kan budak skola.. opss~ huhu


.: at dataran pahlawan :.

~ pastu kitorg jalan2.. la la la laaa~~ dan konon nk gi ke.. mane?? kota afamosa?? serius aku mmg tak pandai dalam sejarah ni.. ops bukan tak pandai tapi fail lor.. ahaha.. blurrr super nyahh~

~ pastu tetibe.. kitorg nmpk muzium.. dan aku rase seperti aku lah yg memakse korg masuk kan.. wakakaka.. sumer cm terpakse jek muke.. panggg~~!!


.: tiket muzium :.

[aku baru teringat yg sepot adalah kanak-kanak.. bukan dewasa..
kenapa dia perlu bayar??
kakak2 dan abe2 yg tak bertanggungjawab tul.. panggg~~!! wakakak]

















.: baru lepas solat.. muke suci dan bersih~ ahaha.. bluekk~ :.


.: depan2 mesjid ni b4 balik~ lebih afdal~ :.

------------------------------------------------------------------------

itula dia cerita kat melaka.. apabila GBM bertemu.. seronok sangat jumpe korang..
eventhough perjumpaan kite ni bukanlah seperti yg aku bayangkan tapi aku seronok..
walaupun singkat tapi terindah..
aku just nk mintak maaf byk2 kalu sepanjang perjumpaan kiter,
aku ade berperangai biyul~ atau aku bersikap over~ atau aku terkasar ngn korg..
and aku nak korang tau yg eventhough korg bukanlah 100% seperti yg aku bayangkan
tapi aku terima korg sumer seadanya.. sbb aku percaya..
"God puts us all in each other's lives to impact one another in some way"

- zaza -

adding note:

14 Mac - Happy birthday to aman..
may all ur dreams come true,
may u achieve whatever u wish for in life,
may u happy always,
and the most important nasikk minyak~!!
nasik minyakk~~!! wakakaka..
dh molek ar tu akak ko nikah tarikh bday ko..
amik berkat cepat aman~
kami sudah lapar~~!! ahahaha


4 comments:

Anonymous said...

warghhhhh~~
mencikkk sume kutukk akuu~!!!
grrrrrr pangggggg tuk zaza~!!!

yeahh mmg sgt hepii~!!
sory ar aku sgt kekok n sgt2 nervous..
n cm nk larikan diri..
okehh honestly mmg takot nk jmper~
kerasss kerasss badan n muke da merahhh..gelabahhhH~!!

ape2 pon thnksss~!!

DD said...

Wah~
tak bg tau pon korg berjumpe..
tau2 gambo melekat kat blog..

tp nk wat camnekn..
aku pon lame x on9..

tp melake tu~
klu aku tau pon gerenti aku x pg..

aku masih x bebas~
bile boleh bebas ntah ler..

Hafizah Mohamad said...

wuuu~~

btw dd~

adakah ko leh lepas tuk join kami??

ehem ehem~

DD said...

mase akan dtg mybe leh..
hohohoo..