Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, June 23, 2009

Snake in the HouSe

sedang aku keluar dari bilik,
aku terus menuju ke bilik air tuk mandi..


20minit kemudian...


aku dengar mak whispering dalam phone..


mama: abah ade meeting ke?? ade #### hitamm ### panjangg ##..


(###: words that unclear)


then aku pun bukak pintu bilik air dan..


me: makkk!!

mama: huh~

me: ade ape mak??

mama: ade ular kt hall~

me: huh??? kejap2!!

[by this time aku not yet done with shower lagi,

dan shampoo pun masih kt atas pala..

pastu aku bersiap dengan pantasnye terus turun..]


me: mane ular??

mama: tuu.. shhh~ jangan gi dekat..

me: warghh~~!!

[aku pun snap satu gambar..]




me: nape mak tak panggil orang kt atas??

mama: mak tak nak jerit.. takut ular tu terkejut kang dia lari..

me: wakakaka.. ntah ape2.. abistu ape nk buat ni??


mama: mak dh call bomba.. abah jap lg balik..

sejam kemudian..


barulah bomba sampai.. wakakakak..
budusss~ kalau org nazak time call tu, dah boleh mampus pun..

bomba datang sampai 4 org.. kecik jek nyah ular nye..


miss bomba: ooooh ular daun je ni kak, dia tak bahaya..


mr bomba: dia cume gigit jek..

pastu mase dorg nk tangkap tu, ular tu main larik2 lak..


"Tak kisah la ular daun ke pokok ke pisang ke ape ke~
janji dia adalah ular~ dalam rumah lak tu nyahh~
gi tangkap sane~~!!!! panggggggggggg!!"



2 comments:

Unknown said...

aku ingat ko yg g tangkap ular tu :)

Hafizah Mohamad said...

ala huda..

ade parent aku, aku nk ckp kuat2 pun dorg x bagi.. ape lg kalu aku nk tngkap sendirik..wakakka

[alasan jek, padahal penakut]