Daisypath Happy Birthday tickers

Saturday, January 22, 2011

Khu-Ra-Fat

Terlalu teringin nak tengok movie ni. Bukan kerana Syamsul Yusuf Iye! Der! Tapi sebab orang kata cerita ni agak seram. So I have high expectation before watching this movie. Setelah berapa kali cube dapatkan teman untuk tonton cerita ni. Akhirnya aku dapat drag Apip and Nang. Panggung tak berapa penuh. Ada la rompong-rompong. Sebelah aku kosong! Damn!

Mula-mula aku tutup mulut macam biasa la untuk mengelak aku scream-the-hell-out. Tapi bila dah pertengahan movie, aku boleh tonton tanpa cuba menutup mulut. Maka, bila part-part mengejut, aku akan menjerit tapi jerit sebab terkejut bukan jerit sebab takut.

Seriously, tak berapa puas hati. Trailer gempak gila kot! Apa yang ko tengok kat trailer part-part scary, itu je la part2 scary dia. So, bila tonton movie dia dah boleh expect part2 scary dia. Character makcik cleaner tu takde pun takpe. Takde effect ape pun. Bikin suspen jek! Argh! Tapi bila tengok Syamsul Yusuf lama2, boleh tahan gak. Anyway ni firstime tengok filem anak Yusuf Haslam ni. Jalan cerita simple dan tak disangka, good job anyway. Movie effect, keta lambung2 macam biasa lah, gempak! Sabrina Ali gila huduh bila muke dia nangis kerut2. Tapi kalau dia senyum or marah, dia sangat gojes. Ahaha. Lyana Jasmay macam biasa ar slang2 dia tu. Tak boleh nak hilang. Btw, Lyana Jasmay masih mempunyai rupa kanak2, tak sesuai bawak watak dah kawin! [padahal jeles]

So, overall citer ni not bad sebenarnya tapi maybe sebab aku terlalu high expectation kot. But the RM13 is totally not worth it! Wayang kat Jusco Balakang mahal sangat! Damn it! Should go for Alamanda or Mines. Jauh lebih murah!

Ok. Terima Kasih.

Woot! Tak sabar nak tunggu cerita Kongsi.


Ooooh mamat ni kalau belakun memang kalau tak gelak pecah panggung tak sah ar! Hopefully movie ni tak mengecewakan! Arghhh!

Sign Out.

3 comments:

Musfirah Jamuli said...

Kak ijah, dah tengok ke blum? best?

kak ijah, dapat award. Come visit :P

Mask-roll said...

erk?? apsal 13 plak?? biase 10 jer...

Hafizah Mohamad said...

Eyra: dah tengok.. rating 3 stars.. hehe.. oh thanks for the awards eyra, nnt k.ijah tengok ye..

Mas: ye 13 rege dia..