Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, May 18, 2011

Cuti apa?

athy: hachooo!

me: God bless you~ Chewah mat saleh u!

athy: haha. pang! okla nak tido ngantuk.

me: dah la bangun lewat td. pastu nak tido dah. macam ada laki je nak take care. haha

athy: haha. ngantok doh. esok ko sambut wesak ke? ngahahaha

me: eh mesti la. esok ade show kat dataran. ade perarakan kat sane.

athy: jap2. orang sambut wesak camne ek?

me: ngahahaha

athy: jap2. wesak sape sambut? hahaha sial je tak tau.

.
.
.

soalan athy buat aku tertanye. wesak tu perayaan ape ek sebenarnye. kebetulan apip ade dalam bilik, so aku tujukan soklan tu kat apip..

me: apip.. nak tanye satu soklan..

apip: ape dia?

me: wesak tu perayaan ape ek?

apip: ala yang lilin tu kan.. ke yang baling2 tu..

me: huh?

apip: ala orang buddha punye perayaan..

me: buddha? bukan sarawak ke?

apip: ko banggang ke ape!

me: iyela.. wesak sarawak~ kan macam sesuai jek..

.
.
.

then kembali chat dengan athy untuk menjawab soalan dia..

me: athy, kalau ko nak tau.. selame aku hidup ni.. aku ingat wesak perayaan orang sarawak. ni td aku baru tau yang sambut wesak ni orang buddha.

athy: ahahahaha. aku pun ingat orang sarawak dowh.

me: wah! same! ahahaha.

athy: aku baru nk cakap ko kan nak jadik orang sarawak.. pi la sambut. ahahahaha. same2 sengal rupenye.

me: patut la kite kawan. ahaha.

athy: dumb and dumber! hahaha.

No comments: