Daisypath Happy Birthday tickers

Sunday, June 26, 2011

Apa kejadah yang aku bikin dekat Batu Pahat?

bertolak dari kajang je jam 6.15 petang. then bila drive dengan hemahnya, dan berhenti dua kali untuk isi minyak, pam tayar and sembahyang, maka kami sampai dekat exit tol tangkak jam 8.20 malam. then tunggu Cik Murni datang dari Jasin untuk amik chocolate and mini ketupat yang dia order.



then borak-borak sampai tak ingat masa, nyamuk dah mula gigit satu badan. jam 9.50 malam kami bertolak ke kampung. sampai kampung jam 11.55 malam. terlalu penat untuk berfikir. so tidur je la malam tu. keesokkan harinya baru lah kami buat jualan amal dekat depan rumah.



signboard cantik!! aku yang buat!! haha [melayu mudah riak].. then mak suruh aku pergi minyak beku amik budak gemok dekat bawah ni.




well, minyak beku dah cantik. tak malu lah kalau nak bawak member jalan-jalan dekat situ. lepas puas main air laut and berphotoshoot dekat minyak beku, aku teringin nak pergi sekolah rendah aku. dengan berbekalkan memori 13 tahun lalu, aku redah je jalan nak pergi sekolah. oh hebat aku sebab boleh sampai. tetibe sayu sebab mengimbau masa lampau. ಥ_ಥ


then kitorang teringin pulok nak pergi Tasik Y. kenapa dipanggil Tasik Y? sebab dekat taman ni ade tasik yang berbentuk Y. again... sayu jugak sebab teringat masa lampau masa kecik-kecik main dekat taman ni. ಥ_ಥ




lepas dah puas main dekat taman, barulah kitorang balik. then sambung balik buat aktiviti amal. lepas tutup jualan, kitorang main getah. game zero point. tau? ye tu game otai orang dulu-dulu. budak sekarang dah tak tau game camtu. ಥ_ಥ

aktiviti hari esok pulak. aku tolong buat kuih-muih untuk dijual dekat kantin sekolah. aku buat kuih keria and cucur badak. hebatnye aku? haha. tukang gentel jek. then sambung jualan amal. ini first time aku join jualan amal. and seronok sangat. pengalaman baru. walaupun ada masanya aku gelabah bila ditinggalkan sorang-sorang untuk jaga dan orang kampung datang bertalu-talu. hehe. (✿◠‿◠)

p.s: to see more photo, go here

2 comments:

sepot said...

rindu tasik y!!! sllu main lari2 kat situuu.. btw , ex kampung aku berdekatan ngn tasik Y.. :)

Hafizah Mohamad said...

entah2 kita penah jadik teman sepermainan kot~ hahaha