Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, June 13, 2011

kenapa kebanyakan PEREMPUAN choose this option?

Good news today:
saya sudah tidak EMO lagi.
kali ini bukan main-main tapi serius betul.

warning:
post kali ini takde kene mengene dengan aku atau dengan orang sekeliling. hanya sekadar berkongsi. kalau ade yang terase atau nak makan hati tu aku harap maaf seribu kali.


okay cerita dah nak start. bace betul-betul sebab cerita ni takkan diulangi kat post akan datang. itu hari aku ade terbace kat satu blog manusia ni. dia tulis tentang "Kenapa Lelaki Kahwin Lambat?"

dan macam biaselah. point-point nye hanya menyalahkan pihak perempuan. tapi aku bukan nak post tentang "Kenapa Perempuan Suke Letak Harga Diri Mahal Sangat?". tapi aku nak post tentang sesuatu yang lebih realistik dan logik.

*******

"Kenapa Perempuan Ramai Yang Tak Kahwin?"

yes. seperti yang kita semua tau la kan. nisbah perempuan : lelaki = 4 : 1.

kalau fikir secara logik akal, probability untuk dalam satu kelompok kawan of 4 orang, yang hanya akan kahwin sorang adelah normal dan logik. kalau dalam kelompok kawan korang yang 4 orang tu sumernye kahwin, korang kena fikir mesti ade 3 kelompok kawan of 4 orang yang sumernye tak kahwin. logik kan? ke korang tak paham?

so possibility untuk perempuan kahwin suami orang pun adelah sangat-sangat logik. jangan salahkan perempuan tu kalau tak reti carik lelaki bujang sebab kita semua pun tau lelaki bukannya cukup pun. so untuk mengelakkan suami kau kahwin lebih dari satu, jangan tambahkan tension kawan anda yang single dengan bertanyakan soalan, "Kau ni bile weh nak kahwin?". tetibe teringat kisah saleh yaakob kahwin empat. hahaha. bengong. mak aku kata, "apsal la orang yang tak berkaitan nak bising-bising. dah kira untung perempuan tu tak kahwin dengan laki kau". betul kan? logik kan?

lelaki pulak terbahagi kepada tiga kategori:
1) lelaki tulen
2) Nyah@Pondan
3) Gay

okay bayangkan. dunia ni ade 1 juta penduduk. masih ingat nisbah 4:1? so 200 ribu lelaki dan 800 ribu wanita. logik untuk 4 orang wanita berebutkan seorang lelaki. untung nye lelaki kan. then bayangkan pulak, dari 200 ribu lelaki tu terbahagi kepada 3 kategori diatas ini. so purata hanya tinggal lebih kurang 67 ribu je lelaki yang tulen. okay sekarang nisbah bukan 4:1 lagi tapi dah jadik 11:1. eventhough kalau semua lelaki tulen dalam dunia ni kahwin empat pun. masih ade perempuan yang tak kahwin.

okay aku tetibe terasa macam bias
sebab perempuan pun ade kategori jugak iaitu:
1) Perempuan Tulen
2) Pengkid
3) Lesbian

bila dah tolak tambah. nisbah dah back to asal iaitu 4:1. tapi still masih ade perempuan yang tak kahwin sebab mana ade perempuan yang sanggup berkongsi kasih suami dengan perempuan lain. ye tak?

sebab tu lah kebanyakkan perempuan masa kini memilih option 'tak kahwin' untuk mengelakkan makcik-makcik atau jiran sebelah rumah yang kepochi mengumpat pasal mereka rampas suami orang. senang kate kan, kalau tak kahwin pun orang mengata, kalau kahwin pun orang mengata. manusia kan memang macam tu. ye tak?

tapi siapa yang kata golongan wanita ni tak nak berkahwin memang tak patut la kan. untuk korang yang dah kahwin tu, jaga suami elok-elok sebab korang diantara 1 dalam 4 orang yang dianggap beruntung sebab berkahwin.

p.s: tak boleh ke nisbah perempuan : lelaki = 1 : 1 ????


4 comments:

miss_tiramisu said...

mula2 pening bace. kena repeat byk kali la jugak baru fhm. almaklumlah lembs sikit. hak3. dlm kes ni, sgt LOGIK ok. hahahaha. kak ijah menimbulkan isu ni mesti bersebab kan???hehehe

Hafizah Mohamad said...

hahahaha..
lagik kan~
dah lame nak post menda ni cume selalu luper..
ye ler umur skang ni, sane sini orang dok tanye bile nak kahwin, tension la gak..(╥﹏╥)

Siti Aishah said...

semakin aku bace semakin aku BLURRR..wahahahaha...panggggg! tahniah nyettt..nice entry sebenarnya tp aku kena FOKUS dgn 150%..hihihi~


jgn ckp ko jer yg tensen zaza, aku pun sama2 tensen! tmbh tensen bila mak ayah kita push..kite ni pempuan, ngat senang2 bole pegi pinang anak teruna org ker???warghhhhhhh~ mencikkkkkkkk sungguh!!!!!!!!!!!

really good topic! i loikeeee :)

Hafizah Mohamad said...

tension kan ngahh????
warghhhh!!
kalau la aku boleh pinang anak teruna orang, dah lame aku buat..
ahahahhahaha