Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, September 16, 2011

Boleh terime tak kesalahan yang macam ni??

mari dengar kisah ini. kisah berlaku 4 sept 2011 hari ahad. dalam perjalanan untuk menghantar Apip masuk UMP. kul10 bertolak dari rumah. sesaat bergerak je keluar dari pagar rumah, aku tertido. bila sedar-sedar je. aku tak tau aku dekat mana. rasa macam dah lama sangat aku tido. aku nampak signboard tepi tulis Kuala Pilah beberapa km didepan. alahai time ni memang mamai tak ingat dunia la.

Kuala Pilah tu dekat mane ek? <--[bermonolog]

aku pun dongakkan kepala kedepan. cara aku kalau nak tahu aku dekat negeri mana. aku tengok plat num kereta dekat sekeliling. so itu la yang aku buat. first kereta yang aku nampak plat num dia start dengan C. pergh ape lagi aku dengan konfiden tanpa ragu-ragu dan syakwasangka. Kuala Pilah dekat Pahang. so aku dengan kadar pantas sms Athy.

me
"Uit.. kau dah balik ke?"

Athy
"Haah ko dah sampai pahang ke?"

me
"Haah kt Kuala Pilah.. Huhu.. Kau balik xjem ke?"

tunggu punye tunggu. Athy balas lambat. aku tengok kiri kanan. plat num N pun ade. bukan setakat N. P, W, B, J. hah sumer ade. banggang jugak aku. time orang balik kampong kan. mesti num plate setiap negeri tengah berterabur. okay aku dah mula konfius. tadi aku cakap dengan Athy aku dah sampai Pahang. aku dekat Kuala Pilah. Kuala Pilah? Kuala Lipis tu baru betul Pahang. Kuala Pilah dekat mana ek? oh blur betul time nie.

Me: Wanie... Kuala Pilah dekat mane ek??

Wanie: Negeri Sembilan la banggang!!

what the heck! aku betul-betul ingat Kuala Pilah tu dekat Pahang. ko tak rase word Pilah tu lebih sesuai untuk Pahang ke berbanding Negeri Sembilan? hahahahhaha. malu giler dengan Athy!!

satu jam kemudian..

athy
"Huhu.. uit Kuala Pilah kat Negeri Sembilan.. wakakakaka"


+_+"

3 comments:

nsdahlia said...

haha~ xley terima dowh~ pg plak ekot no plat keta :P

Siti Aishah said...

wakaakakakakakaakakakaaa~
very d vungukkssss!!! 0.0

[sambung balik gelakkk smp kuar air mate]:p

NiZa (' _ ') said...

hahahahha...memang blur bgn tidooo..:P