Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, March 20, 2008

20 Mac 2008

.: Salam Maulidur Rasul :.

arini semua warga malaysia cuti umum
kerana maulidur rasul,
tp ape yg dorg sumer buat sempena maulidur rasul ni...
adakah dorg sedar ape itu Maulidur Rasul?

kebanyakn kiter hari ni,
cuti hanya dok umah,
tgk tv,
and
maybe kuar berjinggo ngan kawan2..
berapa ramai rakyat malaysia yg beragama islam
yg sedekah kn alfatihah
dan

doakan kesejahteraan Rasul kiter yg termulia ni
sempena hari kelahiran Beliau ini...

aku?
maybe aku pun tergolong dlm kategori yg lupa diri...

Ya Allah, aku nk taubat...

lately ni aku selalu mimpi yg pelik2,
ade satu malam tu aku mimpi,
jalan2 naik keta ntah kt mane,
seperti satu kediaman perumahan
tp setiap selekoh aku masuk,

aku jumpe tanah perkuburan..

lagi satu mimpi pelik aku,
mcm citer the shutter,

ade something berpaut kt belakang aku,

ade sorg kawan aku ni nmpk dan dia bgtau aku,
eventhough aku sendirik pun xnampk benda tu..
but i do feel it...

scared rite?
tp aku xnk pk yg bukan2,
semua tu hanya mainan mimpi,
maybe aku xbace doa tido...

kadang2 aku luper nk bace doa...

aku pulak lately ni sangat2 careless
sampai asyik2 langgar something,

sampai jari kaki aku luka2 n kaki bengkak2...


harini aku tgk tv3, ade jejak rasul...
dorg tunjuk Kaabah...
dulu xpernah nk terbukak hati aku

tuk menjejekkn kaki ke kota suci tu,

tp harini tetibe aku rase cam nk sangat pergi tempat tu...

jiwa aku meronta,

kalu dpt pergi tuk buat umrah pun jadiklah
ngan mak,abah,wani n apip...
harap2 aku sempat..


semalam dpt email dr acik som about hargai ayah anda...
aku??
memang sayang abah,
td abah betulkn keta wira,
air-cond rosak...

aku tau kalu abah betulkn keta wira tu xsah kalu abah betulkn yg lain2...

aku tgk bill, sampai
RM 1030..

abah,
thanks n i promise to be more 'cermat'..
and
once again sorry for extend my study...

waaahhhhh, nak siapkan projekkk
tp otak serabut sangat2

dah aku nk chow,
nak buat projek...
xtau nape malam ni nk emo skit..ngee

adios~~

1 comment:

WaNi.NaiVe said...

Cik Gem, sama la, mlm tadi kan, aku mimpi ngeri gak, cam dikejar hantu penanggal, cuak giler... Ramai lagi org lain, tapi manatang tu asyik dok kejar aku, berderau darah, bila terjaga dari mimpi tgh mlm tu, terus xleh tido... Aku baca ayat kursi byk2...