Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, October 22, 2008

I hate doing this

Kerja?? oh bencinye mencari kerja..this last two days, ade interview..satu kt shah alam dekat jek ngan apartment sewa wanie..lagi satu kt seri kembangan..


EIG - Kumpulan Esthetics Antarabangsa

This company kt shah alam..company health,beauty and wellness..diantara product2 dorg clinelle,dermalogica dan bla bla bla..aku bertolak pagi kul8.10..so sampai awal la giler la kan..aku pun tidur sat kt depan apartment sewa wanie tu..pastu pukul9.40 baru aku gi..kt depan tu aku di greet oleh uncle india(guard)..peramah giler uncle ni..pastu biler dh sampai kt tingkat M tu, aku disuruh isik borang [cam biasela kan borang kerja]..soklan yes/no kt belakang dia tu cam hampeh, tapi mmg aku dh agak dh soklan tu..kate pun company kecantikan..so dorg tanye la soklan seperti...

_Yes _No : Have you ever heard about Dermalogica?
_Yes _No : Do you know dragon *** beauty centre?

huh, yg dermalogica tu aku tau la..tapi yg dragon ape kemenda tu ntah, comfirm aku xpenah dengar..ahaha..setelah aku isik borang yg memenatkan tu, aku terus disuruh masuk ke bilik interview..gementar?? huh xkot..maybe sebab dh biase, so dh lali..dh la aku xstudy langsung..malas dol, lagi2 pasal company dorg..dh la aku confius yg mane satu aku patut study, EIG?Klientec?Lexwel?
huh~ dan selama aku interview before ni pun penat je aku study pasal company tp aku xpenah ditanya..so aku pun abaikan la menda tu..

so mase kt dalam bilik interview tu hanya sorg jek yg interview..a chinese guy..sebijik la cam Alan..soklan2 yg ditanya mmg diantara soklan yg aku paling mencik tuk jawab..

- why do you want to work with us??
[huh i just simply apply without any reason,btw do we need a reason to work at that company]

- let say u been hired..what do you see yourself become?
[huh~ aku aku aku~ just nak kan pekerjaan jek..aku bukan nk jadik manager pun..aku bukan giler kuasa..oh no~~]

- why are u resigned from ur previous company?
[wah, diantara soklan yg mmg dijangkakan]

- what make u outstanding from other candidates?
[mane candidate lain? kalu dorg cantik2 cun2,mmg la aku kalah weh, hampeh tul la soklan ko..]

- last question, why do u think we shud hired you?
[what the hell? how shud i know?]


tula diantara soklan yg aku xsuka jawab..just xsuke manabur janji yg aku ni hebat la super duper hardworker ar..nnt kang biler keja, korg menyesal..wakakaka..so sendiri mau pikir la beb~
dhla mase interview tu aku terbatuk batuk~ aduh company kesihatan dan kecantikan lak tu..comfirm aku direjek bulat2..

weh kalu aku taula company ko company health and beauty, aku xde nye la nk apply..aku pun sedar aku ni bukan sihat sgt dan kulit pun bukan cantik..uwaaa~~ i hate the fact becoz its hurt~
interview session ni sekejap jek..aku rase xsampai 20minit..

so aku bley conclude kan: (hanya satu conclusion)
- dia xinterested dgn aku,so buat pe kan buang mase lame2


CG - Juara Membesar Sdn Bhd

company ni kt seri kembangan..aku mmg amik risiko gi company ni..aku dh sekali postpon dan sekali cancel..tapi dia nk gak suh aku datang...nak gak kasik susah kt aku..so nk dijadikan cerita, pagi2 tu aku hantar adik aku gi skola..masih awal giler..interview kul9..so aku decide tuk tido kt serdang tu kt depan KFC..sedap giler tido..dh la cuaca pagi mendung..pergh~ heaven, kalu mati time tu pun aku redha..ahaha..

so biler dh sampai tu, terkejut sat la..skali lg aku digreet oleh uncle india(lorry driver)..peramah uncle tu..

uncle: adik tekan itu butang..

ding dong~

woman: heyloo..

me: coming for interview..

woman: ok..u open the door then go straight upstair..

lalu aku bukak pintu..tangga berwarna biru laut~
pastu org yg call aku tu greet aku...
mati2 aku ingat yg call aku tu chinese, rupanya indian gurl..

woman: dah baik demam??

me: erk..ok kot..[la dia ni ke yg call aku]

so like usual, kena isik borang..

dan aku..aku..aku~~

me: aichoooooooo~ ohok ohok ohok..sok sek sok sek~
[batuk + selsema + sejuk + ngantuk]

hingus meleleh..hampeh tul rase..seb baik ade tisu satu kotak kt meja tu..lepas isik borang kerja tu, aku disuruh pulak buat programming test..pergh~ dengan kebluran otak aku dihening pagi plus sakit selsema yg sememangnye membuatkan otak aku xdapat berfikir dgn sempurna..so dari 4 soklan dlm test tu..aku hanya jawab 2 jek..

woman: done?

me: cant think anymore~

then aku masuk dalam bilik interview tu..mak ai~ sampai 3 org interview aku..xtaula sama ade dorg ni xde keja lain ke sampai ramai2 nk interview aku ataupun dorg mmg strict giler amik pekerja sampai 3org nk interbiu..

diantara soklan2 yg ditanya yg aku terpaksa jawab:

- What is ur weakness and strength?
[iskh xsuke la aku nk mambangga diri ni..]

- What is ur goal?
[what the~ i never have a specific things to do..i just simply do whatever]

- What u want to achieve?
[ape ni?? achieve what? kang aku ckp aku nk bukak bisnes kang xde kena mengena ngn keja yg aku apply..huh
cam kambing ar soklan..]

- How many years you planning to stay with our company?
[aku..aku..aku..aku xpenah plan]

- Do u have boyfriend?
[erk..???]

- the previous company is a Bumi or chinese company?
[erk, soklan agak bias..]

-how do u take criticism?
[aku..aku..aku baling pisang org yg kritik aku..wakakka]

- when u planning to get married?
[huh??]

- Tell us ur personality?
[aku termagu..]

me: like what??

woman: like r u hardworking..r u hot tempered?

me: hurm..yup i am a hot-tempered..

woman,woman & man: huh~~!!

[apsal lak terkejut..xpenah ke org ngaku diri sendiri hot-tempered]

me: yeah but i bla bla bla....

lalu aku pun buat satu sketsa contoh aku hot-tempered..disebabkan aku xreti nk cerita camne so aku cerita dengan dialog..maka dorg pun....

woman,woman & man: wakakkakkaka

aduhh~~ aku xsanggup nk cerita dialog tu kt sini..sbb terasa diri ini sgt nk kena tampar..secara sponton jek aku kuarkan sketsa tu..uwaa~~ maluuu dol maluu~~

dan berakhirla kisah interview aku tuk dua company tu..aku agak mmg aku xkan dapat la..kalu dapat pun maybe aku akan pk dua kali dan mintak pendapat abah..

-----------------------------
.: selingan iklan :.

abah: ija interview kt mane??

me: kat shah alam..

abah:
company kecik ke besar??

me: hurm..

abah: kalu company kecik..xpayah la pergi..abah xkasik..

me: ...

abah: xdengar radio era pagi td? hari terakhir kt tempat keja..abah dengar citer dorg, abah nangis..hidup anak2 abah pun hidup abah jugak..sedih gembira abah dapat rasa..

me: ... [ i luve u daddy ]

-----------------------------

1 comment:

Tashu Faiz said...

kem salam kat ayah ko.. cakap kat dier

"haii ayah zaza..."
agagaga

respek ak..