Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, October 22, 2008

The meaning for the dreams

Ini cerita tentang my mimpi..

~~
ade sorg bayi kt umah kami..bayi tu sangat chomel, baring kt atas katil..aku n mak aku je yg ade time tu..pastu sedang main2 tu, tetiba kt bawah katil aku nampk ade seekor ular hitam..aku pun melompat ar dari katil tu..mak aku dah lari jauh, xtau dia gi mane, tetibe hilang..aku ni risau ngan bayi atas katil tu, kang ular tu makan bayi tu..ular tu dok pusing2 katil tu..aku hanya tunggu dia naik atas katil baru aku nk tangkap..tapi tetibe jek ular tu datang makin dekat ke aku [biasela mimpi kan, tetibe jek]..aku yang kalut ni, terus jek tangkap ular tu..badan ular tu sangat2 tajam..aku pegang adalah 10cm dr kepala dia..so secara logiknye mmg kepala ular tu boleh pusing kebelakangla kan sbb sepatutnye aku pegang betul2 kat kepala dia..pastu ular tu cam nk patuk tangan aku..tapi seingat aku la, xkena patuk kot..

pastu out of no where, bapak aku muncul..dia suruh aku lepaskan ular tu..aku pun campakla ular tu jauh dari aku..bapak aku lak tangkap ular tu..aku dh cam nk nangis dah dlm mimpi tu sbb takut bapak aku di apa2 kan oleh ular tu..

then..aku dikejut oleh adik aku..

orang kate kalu mimpi ular, orang nk masuk meminang..ade orang kate jugak kalu mimpi ular, akan ditmpa musibah..dalam kes aku lak, ni bukan first time aku mimpi ular, boleh dikatakan byk kali jugak mimpi ular hitam ni..tapi xde lak rombongan org nk masuk meminang..wakaka..ade orang kate, kalu selalu kerap mimpi ular, ianya ade kaitan dengan sihir..

hurm~ macam2 org kate..tapi sumer tu kan mainan mimpi..kalu maksudnye baik, alhamdulilah..kalu maksudnye kurang baik, aku doa byk2 supaya dielakkan..huhu

my another mimpi..

~~
aku kat tingkat atas umah aku..pastu tetibe ade kuar seekor kalajengking dari beg..kalajengking tu warna putih, ala2 cam kristal..so obviously kalu dh warna putih tu, mmg sukar tuk aku nampak..aku yg gelabah terus terus kuar bilik..kalajengking tu ikut je aku..aku terus ke tangga nk turun ke bawah..dia follow aku, malah dia lagi cepat dari aku..sampai je aku kt bawah, aku xberapa nampk kalajengking tu [warna kan ala2 transparent gitu]..dalam kesamaran transparent tu pun, aku masih boleh nampk la binatang tu kat mane..aku pastikan jarak aku jauh dari binatang tu..adik aku tegur aku..aku kate ade kalajengking..tapi dia xnmpk langsung..cume aku jek boleh nmpk..pastu kalajengking tu laju terus gi ke kaki aku, belum sempat dia nk sengat tu, ade seseorg pijak penyek kalajengking tu..hancurr cam keropok..[ler rapuh jek binatang ni]..pastu terus aku bangun dari tidur mak aku kejut..wah sape yg pijak tu?? aku xsempat tgk..chehh~

orang kate kalu:
- mimpi melihat seekor kalajengking : Ada orang yang mengancam anda.

- mimpi disengat seekor kalajengking : Dikhianati teman sendiri.

pergh maksud disebalik mimpi tu sangat tragiss..so, lu pikir la sendiri beb~

2 comments:

Mask-roll said...

huhuhuh...
xpela fiza... tabahlah mencari keje.. ujian ni Allah nk bg..netau..dia ade bende terbaik nk bg ko...

Tashu Faiz said...

wah.. pasal mimpi ko banyak sgt minatang2 nih? biler ko nk mimpi monyet?

ngaahhahaa