Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, December 10, 2008

A memorable Hari Raya Haji

Setelah ditunggu dan segalanya diprepare tuk hari Keluarga..

akhirnya tiba gak..

first time anjurkan majlis yg cam ni tuk keluarga yg boleh dikatakan besar...


Hari Keluarga belah Mama..mostly sumer datang...cume Pokda[kuhsus] and Maknor[berniaga]..so xpelah..niat mak buat majlis hari keluarga ni tuk selesaikan pertelingkahan antara CikAjis dengan CikAjid dan CikAlok yg membuatkan bertahun2 dorg xbertegur sapa..

So, starting dari khamis lagi dah penah kemas2..dorg sumer datang mostly hari sabtu..pastu keesokkannye ahad baru lah start hari keluarga..start dari jam 9 pagi..memang xberapa nyenyak nak tido, wanie pagi2 dh bgn dok mengamuk kt budak2 buat bising nak mamposs..ngahahaha..lepas dengar wanie bgn mengamuk tu, aku pun terus bgn ar sbb bunyi bising dorg tu tak surut2..kuar2 je dr bilik dgn mate stimm, muke basi, aku terus tengking budak2 tu,

"hoiiiii~~~~~~!!!"

masing2 larik cam munyittt tak jadik nak curik pisang..wakakak


aktiviti hari keluarga start dgn menganyam ketupat..setiap keluarga mesti antar wakil..bagus gak aktiviti ni sbb lepas je dari tu, budak2 lain sumer sibuk nak belaja wat ketupat..ahaha


.: Aktiviti menganyam ketupat :.


.: Musical Chairs :.


.: Tutup mate..."Teka Siapa Aku" game :.


.: Huh~ cari mane satu bini kamu..wakakakka :.


.: Main tarik tali :.

pastu main tiup belon, musical chair dan macam2 lagi..sampai penat giler..

yg bestnye tu..biler dh main2 tu, sepah giler..biler nak start next game, sumer kerjasama kemas sampah2...zapp~~ terus bersihhhh...huhu

pastu keesokan harinye..hari seninn, sumer yg jejaka2 gi semayang hari raya...lepas dorg balik semayang, main lagi~ main kotak beracunn..aku rase aktiviti ni paling menunjukkan keSEMPOIan sumer org..lagi2 mak2 dan bapak2..giler sempoi..tgk balik video yg amik, mmg gelak giler sakan..ngahaha..


.: Kotak beracun..sikit punye susah nk suruh buat bulatan..haishh~ :.

lepas penyampaian hadiah, mak panggil cikAjis, cikAjid dan cikAlok..ceramah setiap sorg..cikAjid and cikAjis senang jek selesaii..tapi biler masuk bab cikAjis and cikAlok, tetibe jek suara tinggi~ budak2 ape lagi ar, masing2 jadik kepoh, mengendap dari dalam..

"hoi masuk2~", aku halau budak2 tu masuk dalam, tak elok tgk orang2 tua gaduh..tapi pastu aku yg tgk..ngahhaha

agak ngeri gak tgk dorg gaduh, sampai nangis2 dan hampir nak bertumbuk..wargh~~ aku xberani nak amik gambar~ takut aku yg kena tumbuk nnt plak..

sampai aku dh tak tahan nk tgk..aku masuk bilik, aku nangis~ aku shian ngan mak, aku tau niat dia nak satukan adik beradik, tapi biler tgk dorg naik2 sore sampai nak bertumbuk tu, rase cam nak masuk campur..tapi aku tak leh sbb aku hanyalah seorang yg berpangkat anak..

but for sure~ aku yakin sgt mak leh selesaikan sumer ni..hampir 2jam pergaduhan tu..cikAjak dah giveup..last2 aku tgk mak dengan cikAjis n cikAlok kt depan umah..dengan hujan renyai2..mak sorg2?? ngn dorg berdua??? kalau dorg bertumbuk?? wargghhh~~ tapi tup tup~ dorg berdua masuk kerumah dengan berpeluk..wah dah berbaik ar tu...memang bermakna skali raya haji tahun ni buat dorg adik beradik...dan aku berbangga ada seorang ibu yang seperti mak aku..



"Air yang dicincang tak akan putus..."

1 comment:

Anonymous said...

wahhhh sgt very the besarr umah kooo~~
ahah
nk tumpang tdo setaon leyy??