Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, December 17, 2008

Long+Tired+Happy Week

Seteleh semua keluarga pulang.. [ayat cam skema jek..]

tinggallah mokteh,makcik Ikin,shapik,aril and abby kt umah..

shian mokteh tolong mak kemas rumah..dimana aku yg kepenatan tido kt atas..tau2 jek sumer dh kemas dan bersih..

so,tuk menebus kesalahan aku, aku berbesar hati tuk membawa mereka semua berjalan2..

bawak dorg gi KLCC, the mines, tesco, makan sate kajang, alamanda, jogging kt tasek chempaka, berenang kt sri putra...

sungguh penat..

kemudian, mengikut planning mak dan restu dari abah..kami [aku, mak, apip, mokteh, makcikIkin, shapik, aril dan abby] balik kampong Beepee naik keta..kena balik gak sbb hari ahad ade kenduri kawen umah AtokBusu kluang..then abah and wanie akan naik bus hari sabtu...

perjalanan yg seronok tapi hati aku agak gusar sbb lampu emergency tu asyik2 nyala dgn tak semenanya [maybe sbb overload kot]..bace je la doa sepanjang perjalanan..sampai dalam kul1 lebih kt umah Pakcik Ajak di Melaka..makan2 rileks2 gelak2 chatting2..pastu mak paksa PakcikAjak ikut skali konvoi balik kampong..dalam kul6 bertolak ke kampong dan sampai dalam maghrib tu..seb baik kami leh jama' solat..huhu [kelebihan musafir]..dalam kul8 lebih tu aku sibuk nak gi pasar malam kt peserai, kempunan tongkeng la konon tp biler sampai2 tongkeng dan kehabisan [hampa aku]..

malam tu plak, dalam sejarah PakcikAjid sekeluarga menjejakkan kaki ke kampong setelah ntah berapa tahun dia gadoh ngan PakcikAjis [kes haram jejakkan kaki ar ni]..so dorg balik la kampong, dia suh tabur beras kunyit tp kerana kesengalan kitorg, kitorg tabur kulit limau [colour lebih kurang ar tu..ngahaha]..pastu pasang video hari keluarga, tgk ramai2..lepas kepenatan tu, berbual la kt depan beranda umah PakcikAjis..disebabkan masing2 malas dan waktu tu pun dh kul3 pagi, kitorg tido ramai2 kt luar rumah tu..sejuk giler dan nyamuk pun kacau..tapi sbb ramai2 tido kt situ, sumer tu kitorg buat bodoh jek..syok pulak tu!!

keesokkan hari nya, kitorg minum air kelapa fresh, gi masuk hutan kt belakang umah [meninjau hutan ala2 jungle tracking ar ni,tu pun kena paksa dgn AtokBusu..ahaha], pastu main bola tampar [ntah dari mane dorg dpt bola], main kejar2 [ni permainan wajib kt kampong disbbkan halaman yg luas]..lepastu mandi then amik BusuAlin kt Parit Raja..dan aku paksa BusuAlin tangkap ikan keli [dia dh janji aritu kalu aku dtg umah dia..huhu..tuntuttt~~]..lepastu sumer lepak2 kt halaman depan sambil tunggu abah and wanie sampai naik bus..lepastu kitorg sumer main galah panjang..wah best sangat biler mak2 yg sempoi dan anak2 yg senget bermain bersama..kecoh jadiknya..wakakaka..lepastu dengan badan yg berpeluh2, aku, wanie, BusuAlin dan MakcikSiti gi pasar malam kt Pesta..kitorg pergi pasar cam shopping kt alamanda, punye la lame sampai mak dah call..ahaha..pastu balik2 tu PakcikAlok dh sampai, lepas makan2 [ade ikan keli..wah sedapnye] then kitorg tgk lagi video hari keluarga..

hari ahadnya..aku bangun lambat, ni disebabkan malam tak lena tido, carik selimut tak jumpa, last2 aku chopek jek kain semayang mak..ngahaha..pagi2 tu dorg dok tebang pokok [tk tau ape name tp pokok tu cantik cam pokok krismas]..lepastu kitorg minum agi air kelapa fresh, sungguh sedapp~~!! then sumer mandi2, bertolak gi Kluang kenduri kawen AtokBusu Kluang...kt kenduri kawen, ade agi ikan keli [menu spesel]..mau nya aku makan keli jek, ahaha..puas giler makan ikan keli.. I like~~!!


.: silakan makan..ike keli~ keli keli~~!! :.
"Di sini jua memori tercipta
Walau seketika terjalin kasih kita
Mungkin di sini kita kan terpisah
Kenangan bersama tiada ku lupa
Yang terpahit jua termanis
Semuanya bagiku terindah
Kuingati buat selama-lamanya"

1 comment:

Anonymous said...

WAHHH~~
me..
me
MELAKA~~~

popular sungguh negeri itu..
n org2 kiyut jek dok negeri itu~
ahahah..
wehhh
TONGKENG tu apender??
aku
aku konpiuzzzzzzzz~!!!