Daisypath Happy Birthday tickers

Saturday, January 10, 2009

Demokrasi+Boikot

Today aku teman wanie gi wisma Time kat KL, dia mau settle regarding to her resignation..then ade satu jalan ni [as usual aku mane tau name2 tempat kt KL..oh i hate KL~]..jalan tu ditutup, puas kitorg maki police..oh maaf ye encik polis~ tapi akhirnye setelah cilok sane cilok sini, dapat gak kitorg lepas masuk jalan tu tp tetibe nmpk keta polis dan orang ramai2..

me: ah sudah..apakah ini?



aku pun nmpk la bendera pas dan bendera palestine...ah sudah~ comfirm la ni sumer pasal kes israel ni..jangan polis tahan kitorg sudah ar, dah la lesen tak renew agi..ngahaha..

then aku tgk la setiap org dlm rombongan demokrasi tu..macam2 gaye..yg pompuan tudung tutup litup comfirm..aku mmg xlayak ar nk join demokrasi dorg ni..silap2 aku yg kena baling pisang..

pastu aku terpandang kt satu makcik ni..dia pegang satu banner..

then aku pun bace ar ayat kt banner dia tuh..



me: boikot israel~ no kfc~ no coke~

lepas aku abis bace tu, aku pandang muke makcik tu..makcik tu pakai spec 50% hitam..so secara semulajadi nye, aku boleh nampak mata dia..jelas dan nyata, aku nampak mata dia bertentang dengan mata aku..dan buat pertama kalinya aku rasa sangat takut..

description of the makcik: spec 50% hitam, tudung labuh litup, pakaian mmg tutup abis, sambil pegang kayu banner yg disangkut kt leher dia..



pandangan mate dia seolah-olah seperti dia berkate begini kat aku..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



wakakkakkakakkaka...pangggggggggggggggggg~~~!!

how shud i know what she was saying..only Tuhan knows~

but seriously, pada aku lah..ape guna nye la demokrasi yg korg buat tu kalu korg masih memandang umat islam yg lain dgn pandangan yg benci, pandangan yg tidak membawa kepada kedamaian..dan itulah yg aku nampk dari pandangan mate makcik tu..nak kate aku tengah teguk tin coke or makan ayam kfc depan dia, xde la plak aku buat gitu..elok jek aku cute2 comel2 dalam keta tu..wakkakkakaka..panggggg tuk diri sendirk~~!!

dan ade betulnye ape yg wanie ckp tempoh hari..

"kenapa nk sibuk boikot barang2 tu tapi kiter ummat islam tak bersatu"

hurm~

off record please~ ahahahah..dan pada aku plak, rakyat malaysia ni sibuk nk boikot barang2 tu tapi dorg xsedar yg kebanyakan orang kt malaysia ni yg name jek islam tapi dok teguk minuman setan tu..yela kan, sibuk dok xkasik makan ayam kfc..dah tentu2 ayam tu halal..yg arak tu plak diabaikan..alkisah~ memang dunia cam dh nak kiamat..Allahualam~

tapi yg pasti, sejak dari kes boikot2 ni...aku dh xde makan kfc, mak pun dah tak merengek nak kfc..ahaha..kirenye aku pun turut memboikot ar ni..

see~ aku pun ade sikap concern gak..huhu..

"saya tak kuat,
saya tak gagah,
saya tak cantik [xde kena mengena]..
namun ape yg boleh saya buat,
hanya berikan secebis ayat selepas sembahyang
iaitu DOA..amin~~"



No comments: