Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, January 7, 2009

TOday punye STOry

what to story actually happen to me this last 2 days..

and my mistake maybe lah sbb renew lesen biler dh tamat tempoh [apsal skema?]
tapi mmgla renew lepas tamat tempoh..
ade ke orang tempah kubur b4 dia mati??
argh~ nonsense~

so aku renew kt POS Malaysia..
2hari turut aku pergi..tapi pos office dipenuhi dgn ramai orang..
first time gi ngan wanie kt pos office bangi..ramai xingat..
number giliran lak pelik semacam...



hey tak ke gilak..number dia berpusing semula kepe?
tapi buat bodoh je ar sbb orang ramai amik jek..
[kire kes monkey see monkey do ar ni]

dalam tu dah sendat cam tin satin..
next number 2695 lak tak muncul2..
hampir 10minit tunggu..baru la kuar number 2695~
huh lega~~
lega?? kepala hotak berjambul la nk lega..
lagi berape ratus tu nk tunggu..
plak tunggu sampai 10minit number 2695 tu tak berganjak..
ape kes ni weh??
seriusly aku tgk muke yg keja kt kaunter tu cam nk kena penampo~
tetibe terdengar ade bunyik2 sore orang ckp "system hang~~"
what the tut~~??!!
kenapa dgn POS MALAYSIA ni~~???
bukan nye nk marah pekerja dorg yg mmg ternyata lembap..
tapi can u guys atleast consider customer yg ramai
dan terpinga2 tak tau ape2..
atleast beri la announcement bgtau system hang or down..
bukan menjadi kerja kitorg tuk tunggu 24jam kt dlm pos office tu..
kalu ade amusement park dalam tu xpe la gak..

pastu keesokan harinye lak..
try not to do the same mistake again..
so aku n mak gi pos office kt kajang lak..
mak turun dlu..aku carik parking..
almaklumlah kajang kan sunyi sepi..
tak byk keta..tak byk orang..haishhh~~ grrrr~~~!!
pusing punye pusing dpt parking tu pun jauh..
terpakse bayar 50sen tuk parking..
masuk kt pos office tu..tgk mak molek jek duduk kt depan..
aku pun terus duduk kt belakang kerusi mak [seb baik kosong]

me: mak~~ dah amik number?

mak: dah~

me: bape number?

mak: ada ar..tunggu jek..

[haish apsal orang tua ni xnk bitau..
number sekarang 2672..
dan aku xtau berapa number mak amik..
tapi yg pasti ramai giler orang..
number demi number kuar...
tapi mak tak bangun2 gak]

me: mak~~ bape number?

[mak buat donno xlayan aku]

me: mak~~ carik pasal ek??

mak: sibukla ko

me: nak tau number bape?

mak: ada ar..tunggu dan lihat..

me: mak tak amik number ke??

mak: amik..

me: bak la nak tgk~

[mak jeling jek..haish~~
apsal orang tua ni nk berahsia??!!..
something fishy~
sure numbernye lame lagi..
mak xnk aku tau..sbb aku kan xsabar..
so aku pun tarik tangan mak tuk amik kertas number]

me: Ya Allah~ dh macam belacan kertas ni keronyok~

mak: hey~ jangan tunjuk kt orang [mak buat muke serius]

me: apsal lak?? [aku dgn ketakutan bukak giler sorok2]



[what~~?? lebih dari seratus tu dari saat mak amik number ni..
apsal mak sanggup tunggu?? haishhh~~
lebih baik gi jalan2 kt tesco jek~
tetibe number tu makin lambat..

dah mule la dengar desis desus suara orang mengeluh..
rupenye dari semalam sistem hang..
dorg yg lain sumer tu dari pagi lagi datang..
warghhh~~ giler kepe??!!
pastu tetibe ade staff kt situ keluar..
aku tau betapa takutnye dia nk kuar berdepan ngn pelanggan..
memerlukan keberanian yg tahap tragiss..
dah la muke customer sumer bengis2 giler..]

staff: perhatian ye~ skang ni sistem berkenaan dgn JPJ dan ASB ada masalah skit..jalan tu tetap jalan tapi slow la..[muke yg ketakutan berlagak berani berdepan ngn pelanggan]

[pastu dia masuk semula..
biler dia janjikan sistem tu jalan tapi slow,
maka xde sape la yg bla..
sumer setia menunggu..
mane tak nye..dah tunggu dari pagi..
maybe ade yg amik cuti semate nk renew lesen..
skali sistem buat hal lak..
haish malang~
xtau salah JPJ or POS MALAYSIA sendirik
setelah tunggu lebih kurang sejam lebih..
mak dah tak tahan...
dia terus gi depan kaunter..
aku yg cube menahan mak dgn menarik baju mak..
tak sempat~
mak laju bangat sih~]

mak: ni apsal sebenrnye? nk renew lesen ni boleh ke x? dah tunggu lamer dah..sia2 jek tunggu lame..kate jalan tapi bla bla bla bla~~~

[aku cume dengar sore mak jek..
sore org tu aku xdengar ar sbb dia kan kt dalam..
hanya mak jek dengar..
tp aku nmpk la org tu geleng2 pala..
pastu mak ajak aku bla..
then ade la yg maybe nk renew lesen gak bla jugak]

mak: bodoh betul..dah tak leh tu announce la semula..jadik satu kerja lak duduk sejam lebih kt dlm pos office tu..kalu seronok xpe gak..budak yg kt kaunter tu ke hulur kehilir tp kerja xjalan gak..rase cam bagi tamparrrr jek muke bodoh dia tu~

me: wah mak~ sabar mak~ sabar~ bawak bertendang~

after all mmg mak super marah..aku tak leh marah lebih2 sbb aku puasa..ahaha..

so kesimpulannye..
tak kire la salah sape tp aku hanya nk menyuarakan kate hati aku ni..
aku pun dh buka posa ni...

so hear this~

"change POS MALAYSIA into POS MALAS...
throw away the Y,I and A.."


huh~ amik ko~

haish~ agak2 kena saman tak dgn kenyataan aku tu?? ahaha

pi lantak la~ lesen aku pun tak renew lagik ni..kang kalu JPJ tahan, kalu dia tanye..
[even tak penah kena tahan pun b4 ni]

JPJ: kenapa tak renew lagi lesen ni?

me: awak nk saya explain ke atau nak saya tampar awak??

pangggggggggggggggggggggg~~~~!!

2 comments:

Mask-roll said...

ko jgn fiza... fariza keje kat pos malaysia... kalo dia bace post ko kali ni...hbs la ko...wakakaak

syun said...

Bolehlah renew before tamat tempoh..to avoid congestion lar katakan :)
Btw, is a norm for chinese to booked and buy land at cemetery..And is not cheap either..harga can be equally to buying a car and even a house..crazy kan..lol