Daisypath Happy Birthday tickers

Saturday, January 24, 2009

Life always about choice!!

Mr F: Hello~~ [dgn nada garangnya]

Me: Assalamualaikum..

Mr F: Waalaikumusalam..

Me: Saya yang semalam call tuk tukar tarikh interview tu.

Mr F: Siapa ek? Tak perkenalkan diri pung.

Me: Oh sori. Saya Hafizah.

Mr F: tuk post ape ek?

Me: Pensyarah~

Mr F: degree ape?

Me: IT

Mr F: kat mane?

Me: erk~ maksud nye ape tu?

Mr F: duk kt mane la.

Me: ohh..kajang~

Mr F: ade pengalaman mengajar??

Me: hurm, tak da.

Mr F: belajar mane dulu?

Me: University Tenaga Nasional, Uniten~

Mr F: Ohhh..ni yg interview esok la kan..

Me: tapi esok saya tak leh datang..

Mr F: hari rabu 9 pagi boleh? [wah cam saje nk testing aku]

Me: boleh jek..

Mr F: huh ok la..rabu set~

Me: So kat mane ek? saya tak tau tempat

Mr F: dekat ngn jusco jek..

Me: erk..saya tak familiar ngn seremban.. [terus terang]

[wah seb baik mamat ni dgn senang hati memberi arah]
Mr F: dari kajang highway tu terus kuar seremban, pastu amik kanan ade Jusco, then kanan tu la kolej nye.. huh nanti dh sampai tu cari la saya ye..

Me: oh ok..terima kasih banyak2

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

thats it, after long time already aku tak gi interview..the reason is memang aku tak apply kerja2 yg biase tu..ye la developer, designer, administrator and what so ever tu..sbb aku tau bukan tu yg aku mau..sbb kalu aku apply mmg sure dipanggil tuk interview..buat ape aku apply kalu aku bukan nak pun kerja tu..kan?

ape yg aku mau??

aku nak jadik lecturer~ yup! thats what I want for sure

even baru interview tp aku tak kan give up~ [oh Ya Allah help me~]

then at the same day hari rabu tu plak..ade briefing training..

aku tak sure training ape..masih samar2..

tapi yg pasti training tu for 6 month..pergh~ aku xsure aku leh commit ke x..

dan pulak aku ni sedang menunggu panggilan offer dari UKM for my master
[oh aku masih mengharap]


yezaaa~~ tak pa la..panggilan dari kolej tu je dh boleh membuatkan aku gembira..dapat tak dapat tu belakang punye story..huhu..

wish me luck~

No comments: