Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, February 5, 2009

Kehidupan itu adalah LIFE

Warning:

This story is just a part of my life,
its damn pretty long,
Jangan baca jika tak mahu.

And I am with intention to wrote it that way
becoz I want you to give up while reading..
ahahahahaha

if YOU ever think my story is
STUPID
BORING
BASTARD
CHILDISH
LIKE SHIT
or
what-so-ever

strictly do not proceed..

.
.
.
.

seriously~!!

.
.
.
.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

+ Me as student? Again? +



[Awal pagi Isnin tu datang ke PPS tuk bayar yuran..
hanya mampu melihat duit dalam beg ku pergi begitu saje
and thanks to abah for the money..I borrow ya~ later I pay back~]



[Lepas dah bayar, gi ke Kaunter pendaftaraan at the same level oso,

ade la sorg abang ni melayan aku..
mungkin abang ni adalah Sazali..wakaka]


Me: nak register~


AbangKaunter: surat tawaran?


Me: ... [bagi offer letter and waiting]

AbangKaunter: borang kad dh isi?

Me: ...[mencari dgn gelabahnye]

AbangKaunter: gambar ade skali..

Me: ade..

AbangKaunter: ok borang tu awak kena pergi wisma aman..

Me: ok..[where the hell is that?? what maman??]

AbangKaunter: tuk dapatkan kata laluan, awak pergi pusat komputer..

Me: ok..[had no idea where the place is..]

AbangKaunter: tau kat ne?

Me: TAK~~ [oh kenapa kau tanye..itu adalah soklan aku yg seterusnya]

[AbangKaunter pergi amik map]


AbangKaunter: skang kiter kt sini..

Me: ok..

AbangKaunter: pusat komputer kt sini..

Me: wooo~ jauh tu..yang tadi tuk kad tu kat mane??

AbangKaunter: wisma aman..kat sini..

Me: ohh kena kluar U la ni ek..

AbangKaunter: ye..

Me: mane satu kena buat dulu ni??

AbangKaunter: mane2 je..

Me: ok terima kasih..



[heading to the Pusat Komputer~]

Me: Assalamualaikum, ni pusat komputer ke?

KaunterGurl1: Waalaikumusalam, ye nak ape?

Me: Saya baru register, pastu saya nak dapatkan kata laluan..

[wakakakaka..'kata laluan'?? damn funny~]

KaunterGurl1: ohh..bagi saya number matriks..

Me: yang ni ke? [tunjuk surat tawaran]

KaunterGurl1: ok ni awak punye katalaluan..simpan baik2 ye..jangan hilang..

Me: huh~ ??? tak boleh tukar ke?

KaunterGurl1: hehe..memang tak boleh..selamanya tu..

Me: mak aii~ pastu nak register subjek camne?

KaunterGurl2: erm..PPS cakap ape mase dia suh awak dtg sini??


Me: PPS??

KaunterGurl1: err..Pusat Pengajian Siswazah..

Me: oohh..dia suh dapat kan kata laluan tu then register subjek..

KaunterGurl1: oh dorg suh awak dapatkan PPA..

Me: huh~??? ape tu?? [stop using code pleaseee~]

KaunterGurl2: oh sini saya tunjuk..

Me: ....[memahami dgn penuh tekun]

KaunterGurl2: eh pendaftaran kursus ni dh tamat..awak cube gi tanye pps, mungkin sbb status awak kot ni..tapi menda ni kat rumah pun boleh buat..


Me: oh ok la..terima kasih ye..

KaunterGurls: Sama2..




[after that, aku straight pergi ke Wisma Aman..
Puan kt pejabat keselamatan tu layan baekk punye ngan aku..huhu..lap u~~

then aku gi semula ke PPS]



Me: ...[damn ramai giler foreigner~ cam ade rusuhan kepe ni]

UncleKaunter:
ye~ [sambil tersengeh tgk aku terpinga]

Me: saya dah dpt kad dan kata laluan.. [cam sial plak bile ingat balik]

UncleKaunter:
ok..

Me: pastu tuk register subjek camne ye?

UncleKaunter:
nak register subjek kat mane2 computer pun boleh..

Me: kat rumah?

UncleKaunter: pun boleh..


Me: oh ok..

[then aku dengan senang hati nye pun menuju ke kereta..

sambil check satu paper pendaftaran yg AbangKaunter kasik..

terperasan yg surat Akujanji aku xde sign pun..

so, aku pun pergi balik ke kaunter tu..]


Me: Bang~

AbangKaunter: ye~

Me: yg AkuJanji ni apsal belum?

[Abang pun mencari kertas AkuJanji tuk aku tandatangan..

wah~ seb baik aku tergerak hati tuk pergi tanye..

dan seb baik diri ini tetiba rajin..]


Me: Bang~ nak register subjek kat mane2 boleh ke?

AbangKaunter: ye kat mane2 pun bley..

[saje aku nak pastikan..sampai tiga kali ni tanye..

just tak nak wat keja manggang jek..

then sampai kt umah happy la kan..

sbb kad pelajar pun dh dapat..
dan secara official nyerrr
aku menjadi pelajar kembali~ ngahahah]




[lepas makan, aku pun bukak tenet nk register subjek..
biler klik jek 'Pendaftaran Kursus Semasa']


tup tup~


'Pendaftaran Kursus Semasa Sudah Tamat'


oh shut up~ you making me crazy~~!!


then aku try to call PPS tuk mendapatkan penjelasan..


'line busy~~'


'truttt truttt tuuu ttuttt~~' [like waiting forever]


[then tetibe Mas tegur aku..dia pun meng 'offer' kan dirinya tuk bantu..]


Me: camne mas?? wakakkakaka~~

Mas: memanggg babi~ ko bom je ar~ wakakakka


[Mas pun boleh geram..ape lagi aku..huhu..
try punye try..
akhirnya mas punya panggilan ade orang yg angkat..]


Mas: punye la aku explain panjang berjela..skali last2 pompuan tu ckp..
"Maaflah saya pekerja baru..kalau pasal menda ni yg
handle
Encik Sazali..ni number extension dia ####..
tapi harini
dia cuti..esok dia baru ade.."

[dan aku dengan pantas nye..terus mendial number tu..]


Me: Assalamualaikum~ boleh bercakap dgn Encik Sazali??

GuyOnPhone: Waalaikumusalam..ye ini Sazali bercakap..


Me: erk..saya nak tanye ttg pendaftaran subjek..

GuyOnPhone: sapa name ye?

Me: Siti Nor Hafizah

GuyOnPhone: Oh ye cik Siti Hafizah...

[erk~ where's the Nor? agak2 ar nak shortpom pun]


GuyOnPhone: kalu tuk register subjek ni fakulti kena buatkan.....

tettttt~~


[then line terputuss secara tiba2...

fakulti kena wat kan??
aku tanye sampai 3 orang..
sumer kate leh register kat rumah..

warghhh~~~ mmg menduga sungguh]


[pastu aku try call semula Encik Sazali tu..]


trutttt trurrrttttt tuuttt tutt~~ [no one picking up the damning phone]

~ wahai si sazaliiiiii angkatlahhh..[ala2 lagu 'anakku Sazali']


[dah banyak kali pun tak angkat.. tak tau ape masalah..
dia kena serang sawan kot..
then aku pun call fakulti..
fakulti kate dorang pun takleh nk register
sbb dorg pun di block gak..
suh staff PPS register kan..]


[woooo~~
yang sana suh sini..yang sini suh sane~
ape korg ingat aku ni baton ke nak passing2..]


[kerana aku kecapetan melayan dorg..

aku decide tuk gi PPS esok jek
sbb seperti biase la..
call PPS xde nye penah nk angkat deringan telepon]



keesokan harinya..



[ade dua orang akak ni rajin giler melayan aku..

maybe sbb yang lain2 tu foreigner..
wakakka
paham2 je ar perangai orang foreigner ni..
ade yg tinggal offer letter la..nk drop subjek la..

ntah ape2 lagi..macam2 masalah..]


[yang aku ni lak dh confius ngan subjek tu..

aku call fakulti, xde orang yg angkat..
last2 aku decide tuk gi je kat fakulti tu..

tanye lebih terperinci..
sbb aku agak blurrrr giler..]




[heading to Fakulti]


Me: cik~ nak tanye ttg kursus sarjana kt mane ye?

CikLiar: awak tau sape yg awak patut jumpe tak??

Me: Chek Pora kot..

CikLiar: ok..awak kena pergi Blok M..blok M kt belakang sane..

Me: oh ok tenkiu~

[setelah terpusing kebingungan aku kt sit mencarik Blok M..

kebetulan ade sorang akak ni lalu..]


Me: kak..tumpang tanye, Blok M kat mane??

KakTruth: eh~ mane ade blok M..kat sini sampai blok F jek..


[why tipu i~ wah cilaka~ adekah aku salah dengar??]


Me: erk..kalau camtu, Chek Pora kat blok mane ye?

KakTruth: oh dia Blok F..awak kena naik atas sane..

Me: ok tenkiu~

[wah....dugaan~ kenapa banyak penipu ni???? porkeee~

then nk sampai ke Blok F tu berapa banyak orang la aku tanye..

haishh~~ ye better asking rather than lost~

then sampai2 kt blok F tu, jumpe Chek Pora..

dan dia sangat garang pada mulanya..

maybe sbb pemakaian aku kot..
wakakaka
tapi last2 dia lah yg paling banyak menolong aku..tenkiu~ lap u~]




[lepas dah paham pasal kursus yg aku nk amik tu..

aku dengan yakin nya terus gi PPS..

warghh~ very the ramai manusia..

aku pun tunggu la turn aku..]


Me: nak register subjek..[dengan nada tenang dan yakin]

KakKaunter: Iza kau tolong buatkan..special case tau~


[huhu~ akhirnya dengan pantas nye dorg register kan subjek
dan terus printt..]


Me: eh 16 kredit hour jek?? tak cukup 18..

CikKaunter: kurang tak pe..jangan lebih..


[aku cam tak puas hati..
tetibe nak call Chek Pura]


Me: kalau saya nak abiskan dalam mase 2 sem jek..dan dorg register kan saya 16 kredit hour camne ye? next sem tesis je kan?

Chek Pora: awak add lagi satu subjek..


[then aku pun request tuk register lagi satu subjek]


CikKaunter: alamak~ dah tak boleh ni..dah lebih 18..

Me: ala~ abistu camne ek?

CikKaunter: awak kena minta pengesahan fakulti tuk amik lebih 18..

[then aku ape lagi..call je la Chek Pora..

maybe Chek Pora penat layan aku..wakakaka

dan begitu pantas skali Chek Pora bagi pengesahan..]


[tengah tunggu turn tu..
tetibe berbual ngan sorg budak ni..
baik, peramah dan cantik..ahaha

dia amik master thesis dan jadik RA kt ukm..
dia ajar aku care nak jadik RA..

lame gak berbual cam rapat jek..

tapi aku tak tanye name dia..ngee~

dan dgn begitu happy aku gi lagi tayang muke kt kaunter pendaftaran tu..]


yess~~
saya sudah mendaftar tuk 20 kredit hour

dan skang saya takut sbb boleh ke bawak??


warghhh~~


yakin~ yakin~~ yakin~~ wushuuuuuuuuu~~ [tolak bala]


[dalam perjalanan ke kereta.. sambil check2 time tuk class tu..
dan seb baekk la aku terperasan..
ade class clash waktunye..
betapa mungukk super..
sistem dorg tak check for class clash ke??]


[then berpatah balik la aku ke kaunter tu..
wah asik muke aku jek bertepek kt situ..wakakaka]


Me: kak~ class A ni 2jam start kul10..then class B ni sejam start kul11..camne tu ek? clash kan?

CikKaunter: eh haah la..meh kite check ade waktu lain tak..

Me: ala~ cume ade satu kelas jek..

[bersame2 la aku ngan akak tu menghadap kt PC tu..]

UncleKaunter: Iza~ tutup kaunter~ rehat~


CikKaunter: awak masuk dalam ni la..saya nk tutup kaunter..

[wakakkak~ punyela lame aku kat situ..

sampai dorg nk tutup kaunter..

woo~ tetibe rase spesel sbb dapat masuk dalam..
orang2 foreigner tgk geram jek..ngahaha]


[selepas tengok sane tengok sini..
yeah~ everything settle~ Alhamdulilah~
dan tuk harini..kelas dah lepassss
aku xsempat nk masuk sbb start kul12..

time tu aku tgh menyibukkan diri kat kaunter..huhu]




Welcome back as Student~
May I do my best on my master~

Jiayou Jiayou~~!!
wushuuuuuuuuuu~~ [talak bala]

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

+ Could it be better? +

[yup~ I am so excited to start the class.
Had no idea where the class is but I will terjah jek.
Arrived at the faculty's parking lot 15 minutes earlier.
So aku sgt la very the confident yang aku akan sampai kelas awal.]


Me: Pengatucaraan Berorientasikan Objek..BS2? where could it be huh?

*Pengatucaraan Berorientasikan Objek = Object Oriented Programming

[Then, tanpa mahu jadik kambing sesat carik jalan pulang,
I asked a girl who just passing by me.]


Me: Tumpang tanya, BS2 mane ek?

Gurl: BS2?? tak tau la..kalu BK2 kat atas ni..

[Aku masih maintain lagi time ni, breath in breath out..
and I keep telling my self that this will be ended soon,
nomatter what just go through it and
it just a part of mylife that one day I will miss for sure]

[then aku mengagahkan diri untuk pergi ke pejabat fakulti,
biler aku tanye makcik kat kaunter tu,
dia kate dalam sistem ni bukan nye betul..
dia suh aku tgk kat notis board..
aku pergi tengok dan ye mmg betul BS2]


[relaks lagi time ni, tapi ade perasaan rase nak lari dr situ..
dalam perjalanan naik tangga, jumpe sorg mamat ni..
dress-up smart superb and damn he's good looking,
cukup tuk membuatkan aku tergoda..wakakaka
tapi malang nye dia pun tak tau sbb dia bukan student situ]

[disebabkan beberapa hari ni aku ikut gerak hati,
so, for today also I decide to follow my heart..]


I walk..

and walk..

taking deep breath..

remember Allah always with me..

then I saw...

'Bilik Seminar 2'

logik kan kalu 'Bilik Seminar 2' ni adalah BS2..

ye aku mmg suke ikut logik..pedulik hape aku..huhu

dan

aku masuk~

[cam ala2 dalam filem hollywood..
enter to the another world..
and its totally different world..
maybe as I expected it]

[there are many of them..
I was thought of entering the wrong class..
I only saw foreigner..foreigner..and foreigner..]


hey~ where am I?

Oversea ke Malaysia ni??

porkee??

[then aku main pakai duduk jek dan
terus menegur 2 minah lebanon depan aku..
yup~ dorang super peramah..
mase kelas baru aku nampk ade melayu..
well you know how malay dress-up..
lepas kelas baru kitorg bertegur..]

[dorg memang baik dan seperti akak2 yg aku kenal..
dan yang pasti umur kami sangat berbeza..
oh porkee~~ aku kena jadi skema..
tapi seb baik la dorg ni agak sempoi gak..
dan lawak2 gak..huhu
kire leh la masuk~ sekepala u~]


[so lepas2 berkongsi cerita..
aku dapat tau yang kelas OPS aku ketinggalan banyak..
kelas DS dah submit project1 semalam..
dan kelas computer network dah submit assignment semalam jugak~]


warghhh~~~

suddenly my head turns blank~

superbb blank~

and I am scared~~

then aku message mak and wanie..
[tak leh message abah coz skang pun dia sangat stress..]

mak balas message
dan message nya hampir mambuatkan mate aku berair..

wanie call straight away~

tapi aku tak leh angkat sbb dalam kelas..

[lepas kelas aku jumpe lect DS..
wah dia mmg super baik..sebijik cam Prof Jamilin
dia lah bagi nasihat ape perlu aku buat..
sbb mmg aku blank..]


I need a guide~

and I make a misscall to wanie...

[lectDS la yang tunjuk bilik lecturer2 lain..
dan dia paling risau subjek OPS..
sbb lecturer tu ajar agak laju..
due to sarat mengandung]

[firstly aku gi bilik Puan OPS..
dia xde and we as a student
need to make appointment a day earlier
to have a consultation with her
yup~ I leave a note and my number..]


[at this time napas aku very not stable..
anytime aku leh jadik seorang gembenggg..]


breath in~ breath out~

fuh~~ fuh~~ fuh~~

~~because you livee and breath..
because you make me believe in my self~ [ringtone henpon ku]

Wani: hello~~

Me: hurm..

Wani: are u ok?

Me: ...... [cube meng-STABIL-kan pernapasan]

Wani: ......

Me: .....

[agak lame gak senyap~ aku ingat dah putus talian..
to make it short, yup~ aku nangiss..
adakah terukkss?? opss biarlah rahsia..ngeee~
then wanie beri semangat~]


Wani: there are no problem you can't handle rite? small matter je ni..

[haishh~~ thanks a lot to wanie..seriously you helps a lot]

[then aku nampk Puan OPSmasuk bilik dia..
aku tunggu 10 minit..and nothing happens
then I call her extension..]


kringggg~~~kringggg~~ [can hear the ring from outside]

[she do pick the call..but she busy~
yes i do understand~
but i wont take your whole day time
dan aku agak kiciwa dgn kate2 dia]


"Saya nak cepat~ dan saya tak de mase nak ulang2 balik ape yang saya dah ajar..so sape yang masuk lambat tu, saya malas nak entertain~"

dan aku menjawab

"Saya tak minta pun tuk ajar saya..saya boleh belaja semua tu sendirikkk..cume harap puan leh tanguhkan tuk assignment yang saya terlepas sumer tu"

thats it~ settle~

[then aku nak jumpe lect CN, lectAR, lectAZ
haishhh~~ sumer prof-prof....
nak terkentut2 aku jumpe dorg ni..
gemuruh sial~~!!]


CN: depan bilik dia ade tag "I am sleeping" ... "Strictly do not disturb"

AR: Dia dekan dan sangat busy~

AZ: all day long ade seminar~

[then aku balik umah dgn mate agak bengkak dan sembab~
aku bukak tenet dan antar email kat lect CN..
then kul8 malam aku bukak email..
dan lect CN reply to my email..]

[pendek kan cerita..dia suh aku jumpe dia kul8.30 pagi esok..]


porke??

kelas aku kul12..

kenapa aku kena datang awal??

nehiiii~~~~

"Sir, can i meet u at 10am?"

"I got classess~ meet me b4 8am"

"after 5pm?"

[then dia terus call aku..wakakkka
erk~ sore aku..sore aku~~!!
warghh~~ ehem ehem ehemmmmmmm~~~]


"assalamualaikum~"

"waalaikumusalam~" [oh saya super ketakutan]

"where do you live?? I live at KL..i come bla bla bla..arrive at work at 7.25..why cant you bla bla bla bla bla bla bla~~~~"

[oh shit~~ kena bebell pagi2 buta]

"ok sir~ i meet you then at 8.30am"

[then sepantas kilat la aku menyiapkan diri..
sampai2 kt depan bilik dia..
dia xde...aku call tak angkat..]


"oh please dont prank me~"

[aku decide tuk tunggu 10minit..
aku mmg superb ketakutan..
sbb lecturer ni not a local lecturer..
aku bayangkan mase dia bebel tu..
cam UWE the bicycle lecturer~]

[sambil aku tunggu dalam ketakutan..
dan penapasan tak stabil..
aku tulis ayat2 jiwang ni..]


"Kadangkala kehidupan bukanlah seindah yang dibayangkan atau diidamkan.
Sesaat kita bergembira, dan sesaat kemudian kita berduka.
Kadangkala kita rasa apa yang kita mahu tu bukanlah yang terbaik buat kita.
Tapi percayalah bahawa Tuhan tidak akan menduga kita,
jika dugaan itu bukan setimpal untuk kita."

dan tatkala ni..I keep telling my self~

"For whatever will happen, it will happen.
And for whatever it is, it will ended soon.
Just face it and do whatever I can do at the moment.
Dont blame the past for whatever I'm not doing."

[then the lecturer come out terkedek2..
sambil membawa cawan kopi nya..
then dia tanya ape masalah aku..
dia memahami giler la prob aku..
pastu dia yg drag aku skali gi pejabat dekan..]


CN: she want to see AZ and AR...bla bla bla [ape je pakcik ni bebel]

Secretary: kan akak dah ckp ngn adik semalam, AZ ade seminar sepanjang hari..
[akak agak marah sbb tak pasal dia kena bebel ngan pakcik tu]

again secretary berkata2 dgn staff lagi sorang..

Secretary: aku dah bitau AZ semalam..tapi dia gelak jek
[dan aku agak sedih dgn kenyataan itu..kenapa lah bangsa sendiri tak concern langsung dgn anak bangsa dorg sendiri..dan Prof yang bukan local ni la yg concern lebih]

Sir: this girl only want to ask whether shud she postpone or take his subject? you see its not her fault for register late..

[aku rase serba salah lak..
kecoh jadik nye pejabat dekan...
oh nehi~]


Me: erk~ sir~ do you think I shud postpone??

CN: no~~!! dont postpone~~ its not your fault~ its the uni fault~~

[then sir suh aku duk kat depan bilik prof-prof tu..
wah i segan nyahh~~~ panggggg~~~
belum sempat aku duduk..]


Secretary: dik~ boleh tak tolong duduk luar..nnt kalu prof ade nnt akak panggil..

[then aku pun duduk kt luar tu, dalm 10 minit akak Secretary kuar ckp kt aku]

Secretary: dik~ prof suh datang je kelas dia selase depan..

Me: oh ok~ AR?

Secretary: hurm~ dia ade kelas..adik datang balik kul11 nnt..

[aku pun balik umah~ pening giler pala...
bukan pasal masalah ni..tapi sebab ngantuk~ wakakakaka]

[then pukul11.15 aku tolak gi uni..
aku ikut gerak hati aku..
gerak hati aku kata..]


"Tak payah la jumpe dgn orang yang tak nak tengok muke kite pung"

[so aku terus gi kelas seperti biase..
dan keadaan menjadi semakin OK..]


~ Komputer Netwok got test next week

~ OOP got quiz next week

~ Data Struk mid term next month

~ Project1 Data Struk due date next month

~ Lap OOP all assignment b4 submit b4 26/02

Thanks God~ to make everything better and easy for me to go through~


+ Short Funny Story at java lab +

ForeignerGuy: Anyone can help me with the faculty name?

[he's looking left rite front]

ForeignerGuy: Anyone can help me with the faculty name??

[then aku pun pandang la dia,
dia pandang aku..erk,
mentang2 la aku duk sebelah dia..siot]


ForeignerGuy: Can you help me with the faculty name?

Me: What happen??

ForeignerGuy: this..

[wakakak..lab assignment tu ade name fakulti
dan dia terdelete..tu siap merayu sape leh kasik name fakulti tu
lawak tul..pastu siap sebut name tiap2 fakulti..
bayangkan jela orang foreigner sebut perkataan melayu
dalam slang dorang]


ForeignerGuy: Fakulti Pengajian Islam, Fakulti Kejuruteraan, and ...

Me: Fakulti undeng undenggg~~

[erk apsal aku cakap slang dorang?? porke?? wakakakak...pangg~~]

Me: ops sorry~ Fakulti Undang-Undang

[dia tersengeh-sengeh kambing]

ForeignerGuy: ngee~ how to spell it?

Me: oh ahaha..erm, U~ N~ D~ A~ N~ G~

[cam udang pun ade gak biler aku bace..ahahha]


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

continue to ayat2 jiwang atas tadi...

"Tetapi kalau kita pilih untuk menempuhi
dan kalau kita cukup tabah untuk dugaan itu,
sesuatu itu tidaklah begitu sukar,
malah ianya akan menjadi sesuatu atau
kenangan yang terindah dan permulaan yang manis buat kita."

6 comments:

Mask-roll said...

muahahh...cam sengal panjang giler..tp aku hbs gak bace..huhuh

WaNi.NaiVe said...

aku pon sama, habis baca.... hahaha, nampak sangat kipas~susah~mati blog ni...

NiZa (' _ ') said...

huh..panjang giler boyakk..
habes aku bace..hihihi:)
tahniah yerr..

Tashu Faiz said...

wah~!!! setelah ak skip atas bawah atas bwah akhirnya ak bertekad nk bacer semua..

tahniah kepada ak.. ngahaha

takper zazap.. u can do it, i know couse u a nyet <-- speaking

ngahahahahha

[terkagum ngan lecture CN.. clap3*]

Unknown said...

aku suke bace blog ko sbb ko citer bulat2 ape yg berlaku :)

gud luck ek tuk master! all d best! aku tau ko leh watnye...

Hafizah Mohamad said...

to mask,wani,niza,paez n huda

tahniah sbb habis bace post yg panjang gilak ni walaupun dh diwarning mula2 tu..huhu

pasni aku bertekad nk wat yg lebih panjang..ngahaha

tenkiu for the master wish..huhu
akan ku lakukan sebaik mungkin
[tetibe ayat jadik skema]