Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, February 6, 2009

Majlis Ikrar Aku Janji



Seawal 7 pagi aku dikejut mak..

"Urghhhhhh~~~~"
[terdetik jugak la geram sbb tidur diganggu]


Vrooommm~~~~~

Kereta Kembara terus meluncur ke Serdang [meluncur lah sgt..]

Hantar Apip gi Sekolah..

Then kat sekolah Apip ade Majlis Ikrar Aku Janji..



Ibu Bapa di jemput hadir.. [dan aku hanya ingin menyebok]

Murid PMR & SPM lebih dari 300 orang..

Tapi parents yang hadir not more than 20..

Yang hadir mostly tidak bekerja..




Aku agak ralat gak ar nk masuk..segan nyahh~~!!
kang ade yg ingat aku ni parent pelajar..ngahahha

Tapi mostly dorang tu xde la buta..wakkaka

Then aku duduk~ wah segan betul la..

almaklumlah dah bertahun tinggalkan sekolah malaysia..
baik2 kitorg duduk kat bahagian bawah..


"Dipersilakan Ibu Bapa naik ke pentas"


erk~ porke~ nehiiii~~ I'm not Ibu neither a Bapa~~!!


"Datang ni wakil kan mak ke??" guru besau tanye

"Erk ni mak ade disini..saya wakil bagi bapak, hehe"

So, disebabkan bilangan parents sangat sedikit..

tu yg parents disuh naik ke atas..


Then nyanyi lagu:

- negaraku~
[ini saya tau]

- selangor?
[saya tau johor jek]

- sekolah?
[tau~ tapi kenapa xsame?? wakaka]


Pastu mase apip tandatangan Borang Ikrar AkuJanji tu..

apip carik kami..dia nampk and dia tersenyum lebar~

aku sempat tunjuk peace kt dia..

ohh~ he's so adorable..[erk ape aku ckp ni nyett~]

jelas terpancar kat muka dia sangat happy..
maybe dia ckp je dia xkesah kalu abah n mak x datang..

I know how it feel~ I am a child too~
of coz la kite nak parent pergi ke majlis2 cam tuh..


Lepas habis majlis, ketika jamuan makan kt kantin..

"ni kakak pelajar ke??"
makcik tanya


"huh...??"
aku yg terkejut makcik tanya


"eh ke adik?"
makcik lak confius


"erk akak~" sebelum makcik ni pergi lebih merepek

"anak saya" mak menyampuk

"oh form bape ni?" makcik sibuk tanye lagi

"erk~ dah belaja kat U" aku jawab dgn yakin

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

aku form?? haish~ agak2 ar..xkan aku tak skola kot..

tapi maybe makcik tu ingat aku skola petang..logik2~

takpe la, xkesah la ape makcik2 nak pikir..

jangan ade yg ingat aku Ibu tiri muda sudah~ wakakkaka


nehii~~ i single~ i single~~


pangggggggg~~~!!

anyway thanks mak coz pakse aku ikut, satu pengalaman ler..

sbb aku tak penah rase camne perasaan amik PMR or SPM..
so, begitu rupenye~

No comments: