Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, March 9, 2009

Salam Maulidur Rasul

Aku emo malam ni..

Tension ngn laptop yg leh corrupt window tetibe.. dan kerja yg kena wat balik dek hardisk yg corrupt.. dan application2 yg terpakse diinstall semula.. bukan mudahh~~!! lecehss gilakk~

Dalam ketentionan tahap tragis.. aku tgk remaja [about 7.10pm gitu]

bincang tentang maulidur rasul.. dorang pun tanya2 la randomly to the remaja out there with this question..

"Biler tarikh lahir rasullulah s.a.w?"

and most of them answered dont know~ dont remember~

itula dunia..

Tarikh lahir Rasullulah s.a.w : Subuh Isnin, 12 Rabiulawal / 20 April 571M
(dikenali sebagai tahun gajah; sempena peristiwa tentera bergajah Abrahah yang menyerang kota Ka'abah)


pastu aku dengar lagu yg mmg aku minat sejak dlu.. dengar2 lagu ni menaikkan semangat aku.. sayu jugak dengar pastu aku nangis.. wahh~~ touching tu~ terasa sgt betapa kecil nye aku.. betapa kecil nye dugaan yg aku tgh alami ni.. Tuhan nk duga skit, dah marah2, emo tahap tragiss~ tp aku luper sebenarnye, biler aku susah je aku ingat kt Tuhan.. wah aku hina sungguh~
I want to change~~ change~ change~ change~~ [sawann sat]


Rasulullah by Hijjaz


Rasulullah dalam mengenangmu
Kami susuli lembaran sirahmu
Pahit getir pejuanganmu
Membawa cahaya kebenaran

Engkau taburkan pengorbananmu
Untuk umatmu yang tercinta
Biar terpaksa tempuh derita
Cekalnya hatimu menempuh ranjaunya

Tak terjangkau tinggi pekertimu
Tidak tergambar indahnya akhlakmu
Tidak terbalas segala jasamu
Sesungguhnya engkau rasul mulia
Tabahnya hatimu menempuh dugaan
Mengajar erti kesabaran
Menjulang panji kemenangan
Terukir namamu di dalam Al-Quran

Rasulullah kami umatmu
Walau tak pernah melihat wajahmu
Kami cuba mengingatimu
Dan kami cuba mengamal sunnahmu

Kami sambung perjuanganmu
Walau kita tak pernah bersua
Tapi kami tak pernah kecewa
Allah dan rasul sebagai pembela

3 comments:

WaNi.NaiVe said...

Gambar bersemangat in the end tu tak masuk ngan theme sempena mengenang Rasulullah langsung la... hahahahaha...

Mask-roll said...

btul r wanie....ntah ko boyak...wakakakk. mende r..
aku xjd dtg isnin disebabkan aku byk aktiviti..muahah

Hafizah Mohamad said...

eiii korang ni~

panggg~~!!

wakkakaka..

ape ko mas~ aku tunggu ko isnin tu bak kura2 dilautan madu..wakakaka

pangggggggggg~~!!