Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, February 27, 2009

Emover About This Topic

What is a friend?

It is a person with whom you dare to be yourself.

Your soul can be naked with him. He seems to ask of you to put on
nothing, only to be what you are. He does not want you to be
better or worse. When you are with him, you feel as a prisoner
feels who has been declared innocent. You do not have to be on
your guard. You can say what you think, so long as it is genuinely
you. He understands those contradictions in your nature that lead
others to misjudge you. With him you breathe freely. You can avow
your little vanities and envies and hates and vicious sparks, your
meannesses and absurdities and, in opening them up to him, they
are lost, dissolved on the white ocean of his loyality. He understands.
You do not have to be careful. You can abuse him, neglect him,
tolerate him. Best of all, you can keep still with him. It makes no
matter. He likes you. He is like fire that purges to the bone.
He understands. You can weep with him, sin with him,
laugh with him,
pray with him.

Through it all - and underneath - he sees, knows and loves you.

======================================================

4 Jenis ni bukan la dikategori sebagai satu permainan dimane kamu ingin tahu ape jenis kawan yang kamu miliki. Tapi ini hanyalah, 4 jenis kawan yang aku pelajari untuk hari ni dalam kehidupan aku.. Kehidupan aku tak mungkin same ngan kehidupan korang.. So, post kali ni bukan lah untuk korang memahami sesuatu tapi sekadar aku mahu berkongsi..


1. Close Friend

Kawan rapat? ahaha.. aku rase korang sendirik tau yg korg dikategori sebagai kawan rapat aku.. Btw, kawan aku harini ada menyambut hari jadi yang ke?? jeng jeng jeng~

So, Happy Birthday Mas~
Muga kau happy ade kawan cam aku..wakaka..

wish aku lain dari yang lain ni.. fewittt~~!!


Neway semuga ko sentiase bahagia bersama suami tercinta..
Semuga kau bergumbira bersama fruit kid ko..

Semuga kau menjadi anak yg sopan pada parent ko..

Semuga kau akan jadik mak buah yg baik..

Semuga kau cepat menimang eye light..

Senang citer, Semuga kau berbahgia sentiase la..huhu



2. Onoff Friends


Kawan jenis ni plak aku bahagikan pada 2 lagi kategori kecik:

a) Kawan yang dia datang biler dia suka.. dan pergi biler dia mahu.. dimana dia jadikkan aku sebagai kawan biase dia, maka aku pun letakkan dia sebagai kawan biase aku..

b) Orang yang aku baru kenal, tapi dia ingin jadikkan aku kawan dia sebab dia rase aku layak jadik kawan dia, so as being myself, aku terima kawan baru seadanya.. malah kawan jenis ni maybe akan jadik kawan kategori 1 aku..


3. Unknown Friend

Yeah~ kawan jenis ni yang aku nk bincangkan sebenarnye.. dimana disebabkan kawan jenis ni la menjadikan aku tulis status aku di facebook..




4. ex-Friend

Dalam banyak jenis kawan, kawan jenis ni telah berjaya buat aku emo hari ni.. after all, post kali ni mmg nak bercerita ttg kawan jenis ni.. aku tak mau citer panjang.. aku dh sematkan segala story dalam coding ni..


Friend.java

=======================================


public class Friend {


public static void main(String[] args){


Person fiza = new Person();

Person kawan = new Person();

conflictHappen("who's fault?");
situation("complicated");

getReason("undefined");
actionDone("ignorance");


fiza
.waitingYears("one");

fiza
.getAction("Aiman Tak kisah");

fiza
.hopeEverythingWillBeFine();


kawan
.curiousityLevel("high");

kawan.tellTheTruth(fiza);

fiza
.knowTheTruth();

fiza
.automaticAction("eyedrops");

fiza
.identifyFeeling("unexpected");

fiza
.decideAction("as She Wished");


system.out.println("Thanks kawan for the truth.");


}


}

=======================================

9 comments:

Anonymous said...

haii..bloghopping from youthsays
neway..slam kenal =P

WaNi.NaiVe said...

Sumpah tak paham.... Not sure which part is confusing me, JAVA or the whole part of it... ;-p

Unknown said...

erm..i link to my blog ok?

Mask-roll said...

aku...
aku......
penah kene camni...uuwaaaaaa!!~~~
biaselah fiza....things can come and go....[have to understand this deeply]

Mask-roll said...

nape komen aku previously cam blue giler??? wakakakk pang!!~~~~

Hafizah Mohamad said...

uwaaa~~

mas~

aku nk ngadu~

uhuk uhuk uhuk~~

WaNi.NaiVe said...

Mind if I'm busy bodying? Still masih tak paham... tapi sgt curious utk tahu.. huhu

Hafizah Mohamad said...

erk....

wah wani..

kepochi~ wakakaka..

nak tau..tanye direct trus kt aku..huhu ;p

WaNi.NaiVe said...

Dah tanya, rupanya tak securious yg disangka... huhu