Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, August 10, 2009

Urgent!! Need an advice..



harap yg bace ni leh kasik aku advice sbb aku sangat blur dan takut aku buat kesilapan dalam pemilihan aku..

tuk master aku ni, aku tinggal just 2 subjek je tuk amik..


sem ni aku amik AI dan subjek wajib RM..


subjek RM ni adelah kelas dorg ajar care wat thesis..

ade sorg senior ni ckp, sape2 yg xde tajuk thesis lagi, dun worry sbb dalam kelas ni nnt akan ade lecturer2 yg offer title thesis kt kite yg xde tajuk lg..


well, obviously aku mmg xde tajuk lg dan aku rase lega bile senior ckp camtu..


biler masuk je kelas RM sem ni..
lecturer tu kate "kelas ni tuk phd~ so sape2 master student, harap korg drop kelas ni.."


so kitorg batch master, jumpe ketua penyelaras pelajar.. tanye pasal perkara ni..
dia kate mmg sem biase ni tuk phd.. sem pendek bulan 5 tu tuk budak master..
well, screw them coz never let us know this!!


pastu dia kate amik mase sem pendek ni.. dan terang2 dia kate sem pendek bulan nov ni akan ditawarkan kelas RM ni.. dorg bitau kitorg kelas sem ni xyah amik, so kitorg amik mase sem pendek bulan nov ni.. so masalah cam nk settle..
tibe2 next week nye, dorg tampal notis list sumer name budak2 master kelas RM dan dorg suh drop kelas tu dan amik mase sem pendek bulan 5..

so, aku sekali lg serang dorg.. dorg dengan muke xsalah..
kate nov?? ni may plak?? korg ni babis kepe? [ni aku ngamuk dlm hati jek]

kesimpulannye..

1. aku teramat damn confius... nk teruskan or extend??


2. kelas RM yg bertaraf phd ni mmg susah tahap taik babiss..

dalam kelas aku blur xtau ape yg prof tu bebel.. assignment kena antar selase ni, aku belek2 nota, aku tak paham sepatah pun dlm note tu.. well, aku just miss kelas dia sekali jek tp aku rase cam aku tak gi kelas dia sepanjang semester lak..
aku dh tgk slide budak2 kelas RM tuk master.. sgt lain dgn slide tuk phd ni [sah2 mmg la lain]

3. aku masih takde tajuk tuk thesis..
kelas RM taraf phd ni xkan ade lecturer dtg kelas tuk offer tajuk thesis kt student yg xde tajuk.. sbb kelas tu dikatakan hanya tuk phd student dan master full research.. well, dorg obviously dh ade tajuk.. paham??

4. kalu aku drop RM sem ni.. sem depan aku takde kelas langsung which cam wasted jek.. dan aku xleh daftar thesis sbb kelas RM aku xamik lagi.. tapi aku tanye penyelaras pelajar, dorg kate boleh buat thesis baru amik kelas RM tapi thesis tu buat secara informall..[aku xberapa paham part ni]

well, ape aku patut pilih??


1. kalu aku amik jek RM sem ni.. aku akan abis master dlm 2 taun.. tp masalahnye, aku takde tajuk tuk thesis which aku xtau samaada boleh ke student yg xde tajuk masuk kelas RM sem ni?? Even aku dh ready mentally dan physically, tapi masuk kelas RM jek aku nk nangis sbb aku rase cam nk pukul2 prof yg berckp kt depan tu..


2. kalu aku drop dan amik sem pendk bulan 5.. aku akan abis master 2 tahun setengah.. which terase cam terlalu bodoh dan lame tuk abis maser.. kan??


-----------------------------------------------------------

lirik lagu paez tujukan ke aku..
well, aku terharu ni.. haha

moga kau tenang
moga kau riang
ditiap jalan
ditiap ruang

moga hatimu tidak keliru
dalam memburu impianmu
moga kau tahu yang mana satu
untuk kau sentuh dan kau tuju

c/o
jalan kau pilih moga yang terbaik
jalan yang bakal memberimu bahagia
jalan yang tidakkan mengundang derita


1 comment:

Mask-roll said...

boyak..aku pelrlukanr uangan yg besar tuk tulis komenk at ko nie... aku post kat bloga ku..new post ok??? hohoho