Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, September 8, 2009

Boleh ke aku kurus dengan caraku?

Balik2 dari melaka tu, Bum n wayie ikut aku tido umah.. so, kerana kemalasan aku nk masuk rumah, kitorg tido kt guestroom jek.. maser sahur, wayie dh xlarat giler nk bangun.. hanya bum jek yg nk sahur.. so, sampai gak la hajat bum nk jumpe apip.. bukan apip jek, sumer famili aku bum jumpe.. ahaha.. lepas solat subuh, aku terus naik bilik dan terbongkang balik.. wah, mmg room sweet room ar!!



dalam kul9 lebih gitu, aku bawak dorg gi bus stand kajang.. bus gi johor tak banyak, pastu bincang punye bincang, dorg beli tiket bus gi ke pudu n kt sane bum beli tiket balik JB sbb lebih banyak choice.. then, berpisahlah kitorg kt bus stand kajang tu dan aku menuju ke bandar kajang tuk appointment..



aku sampai awal kt tempat tu.. mule2 aku ingat dpt free treatment, rupenye free consultation and voucher discount.. tapi dh masuk dlm tu rase nk kuar tu susahnye.. mule2 dorg suh aku masuk satu bilik ni tuk check berat n tinggi..

semalam baru je aku check berat n tinggi kt tesco same2 ngn wayie n bum.. so, comfirm berat n tinggi aku same cam kt mesin tesco tu.. maka, ketepatan mesin tu tidak disangkal lagi.. ahaha.. pastu mulelah, sesi consultation.. aku dengar dengan gaya yg penuh minat.. so, minah tu start2 dengan breaking the ice dulu.. xpasal2 aku citer kisah aku kt org yg tak dikenali.. ciss you!!

missB: actually tadi kan i timbang berat u mengikut ketinggian n umur u, then after a calculation, its show that ur body contain 40% fat..

me: heh?
[muke maintain cool sbb nk terkejut ape,
mmg aku gemok pun dan aku xtau ape2 pasal fat tu pun]


missB: and for a normal person, they only got 21% fat..
[muke dia cube buat aku terkesima]

me: oh really.. [muke cool jek]

missB: are u married?

me: no.. [damnnnnn!!]

missB: bla bla bla....

dia terus membebell dan bebel.. aku dh mule rase nk bla dari situ.. sbb aku tau, dia cube tuk buat aku rase yg aku ni gemokkkk!! dan takde org nk kt aku sbb aku ni gemokkkk!!

neway, gemok ke aku??

then, selepas 45 minit dia bebel ntah ape2, aku dh mule buat muke babiss.. banyak kali dia tanye tp aku hanya jawab endah tak endah..

missB: so, you nk kurus x? [pandang aku dgn pandangan 'You are FAT!!"]

me: heh.. [gelakk + sengih]

missB: kenapa you senyum? [dia cube senyum tuk nmpk peramah]

me: hurm.. actually, how much eh?

missB: how much? [dia ingat aku ckp berapa banyak lemak bley turun kot]

me: ya!! berapa ringgit??

missB: ooh.. you really straight forward..

me: ya lah becoz i'm a student ma..

missB: okk.. if you nk turunkan 7kg.. you have to take package 20visit and its RM 1,600..

me: ooohh [muke maintain cool cam banyak duit]

missB: but becoz you dpt voucher discount, we give you package 10visit and its RM399

me: ...

missB: so u nak bayar cash or gune bank?

me: i tak keja n i student.. and kat dalam bank i tak de duit pun..

missB: so u nk bayar cash??

me: *sigh*
[aku mengeluh cam babiss.. minah ni buat aku rase cam babiss.. dan kenapa tibe2 aku rase aku ni cam seorang yg gemok yg super miskinn gilerrr takde duit.. dalam beg aku hanya ade rm150 dan hati aku mmg takmau giler join menda alah ni.. tp aku teringin nk escape dr tempat ni.. ade ke care??]

me: i taknak..

missB: tapi u already make a decision.. u nk kurus kan? dun worry, i akan tolong you.. bla bla bla bla..

[damn!! she just dont get it.. dia takkan benti bebel!! so aku decide tuk korbankan rm50 aku..]

me: ok then.. i got rm50 je on hand..

missB: rm50 pun boleh.. ok now u bayar kt my assistant..

counterG: here your resit..

me: thanks.. can i go?

missB: yes.. ok see you.. [sambil dia tolong bukakkan pintu dan senyum mesra]

---------------------------------------------



oh Tuhanku!! I will never ever terpedaya dengan menda2 camni lagi..
rase bersyukur giler dapat kuar dari kedai tu walaupun rm50 ku melayang..
tp xpelah, anggap je la rm50 tu bayar 1hour consultation missB tu..


and neway, she give me semangat tuk kuruskan badan dengan usaha sendiri..
tibe2 semangat nk kuruskan badan.. can i?




p.s: bape juta kali dh sebenarnye semangat nk kurus,
tp usahanye takde gak!!



7 comments:

Mask-roll said...

kurus?? kurus ape boyak?? ko gemuk ke?? apsal aku rase ko nie cam senget jer?? bdn mcm ko gemuk ke?? erk..boyak boyak...

WaNi.NaiVe said...

muahahahahaha.... jom la kita join dance club.... buat belly dancing ke? hahahaha

WaNi.NaiVe said...

Aku pon kena kejar ngan minah bizzy-body gak.... masa tu aku kat jusco cheras selatan... kurang asam... dia terus buat aku self-concious... mencikkkk... >.<

Tashu Faiz said...

nama pon bizzy body~ ngahahahha
jgn terpedayaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Hafizah Mohamad said...

[mas] - aku yakin yg aku xberapa gemok tp minah sewel tu begitu meyakinkan aku yg aku ni gemok.. wakaka.. nk wat camnee!!

[wanie] - woahh wanie, great idea!! jom!! aku nk joget ala2 shakira2.. ahahha.. minah bz body tu dok kejar ko, dia mmg la bongokkk!! wani agi la, gemokkk ke dia?? hehh!!

[paez] - paez.. ko nk num dia?? aku ade name kad dia ni.. ko nk x??ahahaha.. panggg!!

Mask-roll said...
This comment has been removed by the author.
Mask-roll said...

wanie??ko kene kejar gak??? wakakkak

mmg minah tu sewel! ko dah mcm papan lapis pon kene...agak2 nye kalo aku...dia ikut sampai umah...muahhaah panggg!!!