Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, September 10, 2009

Si kacak buat hal plak..

Seawal 6 pagi lagi aku dh bersiap tuk antar abah kt klia express at putrajaya.. pastu terus pecut keta balik amik apip kt umah and antar dia pi skola lak..

sejak biler lak aku jadik driver ni?? heh.. possession baru nyah!!

baru sampai kt simpang upm tu, aku dengar si kacak dh buat bunyi2 tak menyelesakan.. aku cube off aircon, masih gak bunyi.. aku off radio, bunyi makin kuat..

me: mak!! dengar x??

mak: .... [buat muke blur]

me: hey!! dengar ke x??? respon lerr!!

mak: ... [geleng2 pala]

biler sampai betul2 kt depan skola apip, aku dah perasan depan keta berasap2 cam duk kt london lak, cam la cuaca sejuk.. tapi mak masih maintain cool, so aku pun cool je la.. mase on the way balik, betul2 mase stop kt traffic light bawah jambatan tu, kereta giler2 punye berasap.. time ni la mak dh mule gelabah..

mak: Ijah!! nape ni?? berasapp.. ko nmpk x? [muke giler cuak]

me: err.. ye nampk mak.. sile bawak bertendang.. mak cuak2 pun bukan leh buat pe pun..

mak: benti la kt mane2.. [sambil toleh kiri kanan carik tempt nk stop]

then, kitorg benti kt tepi kuar2 dari jambatan tu.. mmg kt situ ade disediakan tempat tuk berhenti.. so keta lain takkan rase terganggu ngn si kacak yg buat hal.. mak terus bukak pintu kuar nk tgk ape masalah..

me: makk!! apsal kuar?? duduk jela diam2 dlm keta..

mak: ape nk buat ni?? [gelabah tak hilang lagi]

me: rileksss la makk.. apsal gelabah??!!
[dlm keadaan camni, kalu sorg dh gelabah, sorg lagi kena maintain cool, kalu tak nnt suasana jadik kabut]

mak: ko bawak henfon x??

me: tak.. ahahha [sambil pandang muke mak]

mak: hak elehh.. mak dh la xde kedit..

me: mak nk buat pe pun??

mak: nk call abah lah..

me: nk buat pe mak.. abah dh nk naik plane pun..

mak: yela.. nk tanye ape masalahnye..

me: bak sini henfon..

mak: takde kedit la..

me: meh Ija ajar care camne nk gunekan henfon even takde kedit pun..
[bercakap cam pakar yg selalu takde kedit..]

mak: ... [hanya pandang aku dengan muke pelik]

me: mak tekan *100# then bla bla bla.. pastu pilih 'ask for credit', masukkan number abah, pastu amaun 5.. then comfirm.. huh camtu la..

mak: boleh ke camtu??

me: tungggu je ar..

then aku cube tuk start enjin keta.. tibe2 dengan secara tak sengaja nye, aku terpandang temperature keta giler babengg punye tinggi..

me: ler mak.. patut pun berasap.. temperature tinggi..

mak: ape maksudnye tu??

me: temperature jadik tinggi biler bla bla bla bla
[aku terangkan cam pro je kt mak]


mak: pastu ape kena wat?

me: erk.. kering la kot.. nk kena tengok dlu..

sambil aku jenguk kat luar masih banyak keta2 yg berpusu nk sampai ke tempat keja..

me: memanjang jek keta ade.. biler time la nk suh jalan ni xde keta..

mak: padan muke ko.. pakai lagi suar pendek..

me: kalu camtu mak kuar ar tgk ape prob..

mak: mane mak tau.. ko tutup la kepala ko tu.. konon ko jantan la.. xde nye org nk perasan..

me: erk.. ok mak yg ajar camtu.. ahaha
[sambil sarung hook baju dan kuar dengan gaye jantan]



sambil2 aku bukak depan keta tu, bapak panass giler.. tengok2 air kering giler tak hingat punyerr.. patut pun la berasap n temperature naik..

mak: Ijah, abah dh kasik kedit.. tp rm5 jek dia kasik... kedekut.. selalu dia kasik rm10..

me: erkk mak.. dah tentu org ask credit tadi rm5 jek, so abah bg rm5 je ar..

mak: oh ye ke? ahahah

me: mak!! air kering la mak.. mane nk carik air kt sini??
[sambil pandang belakang semak samun carik paip air]

mak: la ye ke?? jap mak call abah..

setelah call abah pun mmg abah takleh buat pe pun.. abah suh gak carik air sbb kering sangat tu.. akhirnye kitorg decide tuk call wanie yg kt umah mayb masih sedang dibuai mimpi..

me: dpt mak??

mak: dia xangkat..

me: hurm.. camne ni?

takkan nk kencing kan?? wakkakaka.. panggggggggg!! akhirnye aku try start keta, tgk2 temperature dah sejuk.. so, dengan lajunye aku drive selaju mungkin harap2 sampai la kt petronas yg dekat ngn uniten tu.. tapi baru je kuar susur ke kajang tu, temperature naik mendadak dengan lajunye dan terus aku bentikan keta betul2 kt tepi highway tu..

me: warghhhh!! bodohh!! skit je lg nk sampai petronas...

mak: jangan carik pasal.. tunggu dia sejuk balik..

me: orang jalan je ar gi petronas amik air.. [sambil mengoffer diri]

mak: jangan!! ko tu pakai suar pendek..

me: ala.. keadaan mendesak ni.. ahahha

maka kitorg tunggu jela sampai enjin sejuk.. tibe2 datang abang peronda silk.. datang dengan muke concernnye..



peronda1: ade ape2 masalah ke??

mak: kering.. xde air..

me: ... [muke terkesima]

peronda1: keta benti sendiri ke ni? [sambil pandang aku]

me: eh tak la.. saya yg bentikan sbb perasan yg dh berasap..

peronda1: ooohh

aku pandang mak, mak pandang aku dengan mate terbeliaknye.. aku pun terus masuk dalam keta cam budak sewel yg sombong.. pastu mak masuk keta jap hanya sekadar tuk ckp kt aku..

mak: padan muke ko!! pengajaran lain kali jgn pakai suar pendek..

me: heh!!

maka aku pun decide tuk duduk dalam keta cam org sombonk, biar ape2 mak yg ckp ngn org peronda tu.. hampir satu jam gak ar baru selesai.. sbb bile dorg check, salur tu dah pecah, so biler dorg isik air pun, air tu kuar balik.. tu la dia kesimpulannye.. pastu mak bg henfon kt aku..

mak: nah ckp ngn wanie ni..

me: hello..

wanie: naperr?? tak bawak kunci ke nk masuk umah?? [ayat2 perli]

me: erk.. this is worst than xleh masuk umah..

wanie: abistu ape??

me: keta tak leh jalan..

wanie: huh?? ape jadik?

me: air kering.. berasap keta.. tu yg konon call ko nk suh antar air.. xleh harap!!

wanie: ahahah.. aku ingat mak call tadi kejutkan aku bangun tido..

begitulah cerita si kacak buat hal.. tak pasal2 sampai umah kul9.30.. aku ngantukkk giler!! panggggggggg!! tibe2 aku terpk nasib baik la hari ahad haritu gi melaka tak bawak si kacak aku ni, kalu tak mmg paez ar kena jalan cari air kt petronas.. wakkakaka



2 comments:

Tashu Faiz said...

wah nasib baik ak bersungguh2 membace cerita ko.. kalu tk ak tkkn pasan ko cuber mensabotaj ak di melaka...


ngahahaha

pangg!!

apepon...

len kali pakai la mini skirt..

tp ko pakai suar pendek kan
ko wat la ala2 tunjuk betis tuh..
bg keta benti.. ngahahaha

yg pakai merc atau keta2 mewah jek tau... kalu keta tk mewah... jgn pandang

ngahahhaha
panggg~!!!!!!11


* ak suro wayie jalan..

MamaFaMi said...

Moral of the story... Bila keluar dengan si Kacak, jangan lupa bawak air!