Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, September 25, 2009

Kasihan Abah

23 September 2009

That day kerana badan aku masih demam dan pening, maka aku decide untuk baring2 sambil tidur kat hall depan.. sedang aku tengah dalam lena tu, aku terdengar bunyi something jatuh dari tingkap.. tapi sebab aku terlalu pening, ngantuk dan penat, aku buat tak endah jek..

sejam kemudian..

abah: Ya Allah!!!!!!!!!

aku yang dengar abah menjerit kuat gila tak ingat punye, terus terjaga dari tidur dengan keadaan rambut serabai dan muke temper.. aku nampak abah terlompat2 kearah hall.. aku terus meluru ke arah abah..

me: kenapa ni bah? [tanya dengan begitu concern-nya]

abah: ade ular!!

me: huh?? mane?? [tertongeng2 aku carik ular dengan gelabahnya]

abah: ade kat situ.. [sambil tunjuk2 kearah meja makan]

mak: ko tengok dari situ tak nampak.. meh sini..

aku pun gi la kt tempat mak... same cam haritu gak, ULAR DAUN... tapi yg buat cuak tu, abah terpijak ular tu, ular tu lilit kaki abah, dalam sedang abah meronta2 nk campak ular tu dari kaki abah, ular tu sempat mengigit abah.. mak terus mendial number kecemasan.. cam haritu gak lah, dorg datang memberikan bantuan.. ahaha.. tapi kali ni, ular ni degil dan liat.. tergedik2 ular tu.. akhirnye dorg pijak kepala ular tu dan maka dengan itu, tamatlah riwayat si Ular Daun..



disebabkan abah kena gigitan ular tu, terus mak and wanie hantar abah gi hospital.. aku and apip stay kt rumah.. kitorg duduk kat hall sambil perhatikan sekeliling dengan seramnya..

me: Apip!! ko nk gi mane?

apip: aku nk minum air la..[sambil menuju ke dapur]

me: nehi!! biar susah senang kite harungi bersame..[sambil pandang kiri kanan]

apip: haha.. kejap la.. nk amik makanan je ni..

sambil2 duduk kt ruang tamu tu aku pun usha la kat tempat cermin yang aku dengar bunyi something jatuh tu.. dan terbukti, potpourri yg mak letak kt atas tiang tembok tu terjatuh kebawah.. impossible tuk jatuh melainkan ade menda yg tolak.. sah2 ar ular tu yang menjatuhkan potpourri tu.. aku menyesal betul la kenapa aku tak gi usha awal2 mase aku dengar bunyi tu, kalau tak takdelah sampai abah yang kena gigit.. stupid Ijah!! shian abah!! uwaaaaaaaa!!

lepastu terima call dari mak, hantar abah gi hospital serdang sbb kat hospital Al-Zaharah takde ubatnye.. mak kate kemungkinan abah kena masuk wad.. kena masuk wad bukan sebab kena gigit ular tapi sebab darah tinggi abah naik mendadak.. terkejut agaknye abah sbb kena gigit ular.. warghh!! shiannye abah!! how i wish it would be me who been bitten by the snack!!

tapi doktor tak tahan abah masuk wad lagi sbb abah still under observation.. setiap 4jam doktor kasik abah makan ubat, tapi blood pressure abah masih tak turun.. abah kena stay kt wad kecemasan.. mak yg temankan abah kat dalam tu.. kitorg bertiga duduk menanti kt parking lot hospital..

lama gak kitorg tunggu.. wanie dh tak tahan, dia tido dalam keta.. aku ngn apip plak layan hidup yang tak seberapa ni kt bangku taman.. borak2, makan jajan, ngumpat2, gosip2, ajar kucing makan keropok, kejar kucing [padahal kucing yang kejar kitorg].. sampai lah kul 2 or 3 pagi [kalu tak salah ar..tak berapa ingat].. abah muke giler tension.. habislah abah membebel servis kat hospital cam tuttttt... doktor tak kasik abah balik sebenarnye sebab pressure masih tinggi, tapi mak merayu cakap kt doktor yang pakcik tu bertambah tension kalu duduk kat hospital.. wakakaka..


.: inilah abah-ku bersama keta baru-nya :.


3 comments:

WaNi.NaiVe said...

Abah sangat comel... (^3^)

pot said...

alahai...
cian abah..
ngeh3..
[kenyit mata kt apip]
wakakka

Mask-roll said...

boyak...nk naik kete baru....hohoho