Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, September 2, 2009

Pemergian si Gemok

Sedang aku lena dibuai mimpi.. tibe-tibe mak kejut aku..

mak: Ija.. [seolah berbisik]

me: ...??

mak: bangun Jah.. abah suh pilih colour keta..

me: erm.. [sambil angguk2 pala]

mak: ade orang laki tau.. [warning suh aku pakai suar panjang]

...aku bersiap dalam kadar yg ala2 superman terus bergegas kebawah..

abah: huh, ni lah anak yg sambung master..

me: ... [hanya mampu tersengih]



abah: huh cepat pilih.. colour ape nak?

...sambil aku belek2 brochure kereta tu, dan setelah bincang2 dgn mak..

abah: dah?

me: yang ni...

abah: cantik ke colour tu?? cam warne taik lembu jek..

wanita: colour tu paling banyak permintaan..

me: kalu abah tak nak yg ni.. hitam la kalu gitu.. sbb yg lain sumer cerah.. not much choice..

...pastu setelah give-up + ngantuk + blurr, aku pun naik atas pi mandi...

me: mak! dh pilih dh ke??

mak: dah.. hitam..

me: heh?? apsal??

mak: dia call wani, wani pun nk warne yg kite pilih tu.. tp abah kate kite sumer nk hitam.. so wani kate pilih yg majority la..

me: hitam?? apekahh!!

mak: ntah.. dia yg nak..

me: eh mak! mane si Gemok???

mak: si Gemok ape??

me: kembara la!!

mak: ye dah jual..

me: what??!!

...itulah dia, baru je aku basuh si Gemok malam tadi ngn abah. Tibe2 aku tgk si Gemok dah xde. Tak sempat pun nak amik gambar ngn si Gemok. uwaaaaaaaa!! sedih la plak. Banyak woo kenangan ngn si Gemok.

Walaupun banyak ragam,
walaupun susah tuk si Gemok mendaki bukit yg agak2 curam,
walaupun si Gemok mengambil mase tuk meluncur laju,
walaupun radio si Gemok hanya dapat era.fm ngn hot.fm jek...

tapi,
dengan si Gemok lah aku mampu meredah hujan banjir,
dengan si Gemok lah aku gelakkan kereta yg rendah2 yg stuck dalam banjir,

dengan si Gemok lah aku mule memandu di uniten..

Aku takleh terime, si Gemok pergi tanpa sempat aku menatap buat kali terakhir. Tibe2 dia hilang. Tak banyak gambar dgn si Gemok. Aku tak sempat amik gambar si Gemok!!!


.: The only pic with si Gemok :.

1 comment:

Mask-roll said...

boyak! nape gg apip tu???

muahahahha

ko pakai pe pas nie boyak??? nak naik kete br!! hohohoh