Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, August 28, 2009

A new me... maybe..

Warning: Post ini mengandungi unsur-unsur keEMOan.
Dont proceed if you dont want to spoil your mood.



Mouna Mouna Mouna.. [dont ask me what is mouna]

Aku cuba buat mouna harini. Kenapa hati ni sakit sangat. Jenguk sane jenguk sini. Cuba carik kesilapan apa yg aku keep on repeating. Aku cuba salahkan orang sekeliling. Tapi kalau sesuatu tu selalu sangat happen, sape yg salah? Aku pandang diri aku. Mungkin aku kot.

Orang kata, kalau nak orang terima aku dengan ikhlas, kena jadi diri aku sendiri. So means, dont hipokrit. Tapi camne nak tau apa yg aku tampilkan tu adalah diri aku yg sebenar.

Aku yg dulu dan aku yg sekarang.. adalah sesuatu yg amat berbeza.

Dulu aku seorang yg teramatlah pendiam. Orang selalu tanye, "Dalam mulut tu ade emas ke?". Dalam famili pun aku selalu jauhkan diri dan rela duduk dalam bilik berdiam diri. Kawan aku adalah diari aku. Aku selalu pendam sesuatu. Kalau aku sakit hati, aku hanya nangis dalam gelap sambil bukak kaset lagu westlife. Nangis dan aku amatlah sinonim. Instead now pun aku masih suka menangis. Aku happy dengan care aku yg camtu. Tapi bila aku rase dengan care aku tu aku susah nak dapat kawan. Sape je nak kawan dgn aku? So, orang kate berubahlah.

So now, aku dah tak camtu lagi. Aku lebih kepada cakap cakap cakap dan bising.

Aku yg dulu tak banyak kawan. Bile tak banyak kawan, musuh pun aku takde. Tapi skang ni, kawan aku banyak dan musuh pun ade. Aku cuba salahkan orang lain kalau dorg dah tak nak kawan dgn aku. Tapi bila aku cuba pikirkan balik, perkara ni sentisa terjadi. Takkan lah orang lain yg bermasalah. Aku pun mula pandang diri aku sendiri dan aku sedar. Mungkin masalahnye adalah diri aku sendiri.

Apekah aku patut berubah?

Ataupun stay?

Ataupun pergi kepada yg lame?


p.s: I think I will change..


4 comments:

Mask-roll said...

boyak..boyak..
weh...biaselah boyak..dlm dunia ni xde sape yg perfect...
xpyh nk pk sgt org yg xnk kwn dgn ko...hdp ko x luak pon..ramai lg org lain yg nk kawan...xpyh ssh2 nk pk...x mati dowh!

if u wanna change from bad to good..i'll support u 100%..but make sure that u r ready to change and not being force by other...kene ikhlas beb..br hati sng n happy...

tgk..aku komen pon cam beremo..wakakakak
nehi2....

apepon boyak...aku x suke nangis!!! nangis n aku bagaikan langit dgn bumi!
sesedih camne pon aku..aku ttp akan tahan airmata aku...family aku pon br seklai tgk aku nangis...[xtermasuk mase kecik2 la kan...huhuhu]. bg aku biarlah org nk kata aku ego ker...apeke...aku happy camnie...hohohoho

pot said...

nyett~
no~~
jgn la brubahh~
nnty tade sape nk jd kasar cm aku lg~
ala...
jgn laaaa~
knape aku rse post nie sesuai utk seseorg..
hurmmm....thinking..

WaNi.NaiVe said...

I wanna see this new YOU... hehehe... ada kaitan dgn Bizzybody ke? :P

Hafizah Mohamad said...

erk..

[mas] - wah ko bebel cam ala2 lecturer arr!! wakaka (bukan ke ko mmg lecturer??)

[sepot] - erk, tunggu dan lihat je ye!! huahuahua

[wanie] - woooo! nehi2 xde kena mengena ngn Bz-body la!!