Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, February 26, 2010

Salah Siapa?

Malam yang penuh dengan kemarahan.. Aku cuba untuk prepare segalanya, aku dah bawa kunci rumah untuk tak menyusahkan orang dan before aku keluar, aku dah beritahu yang 'I'm going out'.. Supposedly, there should be no problem.. So, I guess maybe salah aku sebab balik lewat malam.. It was late about 12.50am, aku cuba beranikan diri untuk sampai ke rumah.. Keadaan kawasan kampung yang sunyi buat aku rasa lebih takut.. Dalam ketakutan, mata melilar pandang sekeliling.. Sampai depan pagar, terpicit salah butang pulak.. Terpaksa tunggu lama kat depan pagar.. Dada berdebar gila tapi masih berani pandang sekeliling.. Parking kereta dah tak tentu arah, terus berkejar nak masuk rumah.. Dalam suasana sunyi dan gelap, aku mengelabah sawan cuba buka semua kunci.. Jiwa agak tension sebab grill dikunci which makes me slow down.. Bila dah bukak semua kunci, cuba pulas pintu rumah, tak boleh sebab pintu dikunci dari dalam.. Hanya Tuhan je tau berapa marah dan geramnye aku time ni.. Aku cuba ketuk-ketuk pintu hopefully ade yang dengar.. Handphone dah lama mati sebab habis bateri.. Nak nangis je rasa time nie.. Aku pun tawakal cuba on-kan handphone, dan terus aku call apip suruh bukak kunci..

From

Takut

Jadi

Marah

dan akhirnya

Menangis

Aku takut sebab aku memang penakut, aku takut kegelapan, aku takut apa yang ada dalam kegelapan yang aku tak nampak dan aku tak mahu nampak..

Aku marah sebab aku dibiarkan ketakutan kat luar sorang diri, aku dikunci dari dalam sedangkan aku dah bawa kunci..

Aku menangis sebab aku jadi marah pada malam maulidur rasul, aku marah sebab aku mengamuk sampai mak sedar, aku menangis sebab terasa diperbodohkan..

p.s: Akhirnya aku buat keputusan yang nekad..

sekian~

3 comments:

Unknown said...

mmg takut klu duk luar sowang2 mlm2 lak tu..nx time ko sms adik ko bile nak blk dah..suh dia stand by tggu..

Mask-roll said...

Tula ko boyak… kiter leka sgt lepak kat McD tu..tu pon aku sdr tau! nasib x jd ape2… xpelah..jgn angin2 ml maulidurrasul..heheheh. thanks 4 da present…heheh

Hafizah Mohamad said...

[huda] - tu la huda.. dalam takut2 tu, mata aku melilorr pandang sekeliling gak tu.. haha

[mas] - tula mas, tak sedar diri kite ni kalu dh jumpe.. hehehe