Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, March 8, 2010

Bila aku rasa geram..

Aku hanya mahu marah..

Aku hanya mahu marah tepat kat muka kau..
walaupun aku tau kau tu sensitif..

Tapi aku geram giler kat kau..
sebab kau sayangkan 'dia' sampai aku rasa meluat..

Aku rasa nak pijak-pijak tangan kau yg busy sms 'dia'
[maaf kalau aku over~]

Haritu, aku dah puas tanya kau beribu kali..
"Betul ke nak beli henfon Musikexpress?"..
Kau angguk-angguk gedik + excited..
Aku kesian kat kau, aku pinjamkan duit kat kau..

Tapi bila tiba hari membeli..
Musikexpress yang kau mahu tu, mcm tak memuaskan..
Aku jugak jadik mangsa gi kat Achai buat muka tapai nak tukar Berihitam..
Kau jugak angguk-angguk mahu Berihitam..

Berihitam dah dapat, bila godeh-godeh..
Achai kasik memory tipu [babi punye Achai]..
Aku penatkan diri untuk pergi jumpe Achai..
Aku suruh kau turun pergi cakap dengan Achai..
Tapi kau kata kau takut, tangan menggigil..
Aku terima kelemahan kau..

Aku jugak yang cakap dengan Achai..
Achai buat muka terkejut..
Akhirnya dapat jugak memory yang dijanjikan [sorry ye Achai]

Sampai-sampai rumah Si Daddy marah tak ajak dia..
Si Daddy kata mahu henfon Berihitam macam kami..
Jadik kau pun dengan rela suruh Si Daddy beli Berihitam kau..

Aku tahu kau tak suka Berihitam tu..
Tapi bukan aku yang paksa kau beli..

Tapi kau jual Berihitam tu atas sebab yang aku tak suka..
Kau nak dating dengan 'dia' tapi takda duit..
Kau buat aku geram..

Si Daddy dapat Berihitam..
Seharian di-godehnya Berihitam..
Aku happy dengan Berihitam-ku walaupun tiruan..
Si Daddy kutuk-kutuk Berihitam sebab Berihitam byk kekurangan..
Aku jadik sakit sebab Berihitam kami sama derr~

Esoknya..
Si Daddy balik bersama dengan sepucuk helaian surat..
Si Daddy kata company nak bagi RM1000 untuk pembelian henfon..
Si Daddy dah tak mahu Berihitam..

Aku pun beritahu kau untuk ambil semula Berihitam..
Kau geleng-geleng tak mahu Berihitam..
Dengan alasan kau boleh gunakan henfon lama..
Tapi aku tau alasan sebenar kau..

Aku jadik marah..
Siapa nak ambil Berihitam?

Marah-kan orang, ditahan-tahan..
Kesian-kan orang, diri merana..

Aku tak kesah kau nakkan 'dia'..
But please dont get me involve..
Jangan paksa aku ikut..
Jangan paksa aku buat sesuatu yang aku tak suka..
Aku rasa benci..
Aku terima ketakutan kau sebagai kelemahan kau..
Tapi tak boleh ke kau terima ini sebagai kelemahan aku..

[ditujukan kepada yang membaca]
Maybe korang tak setuju dengan apa yang aku rasa..
Tapi percayalah, korang tak rasa apa yang aku rasa..
So, dont judging mem-babi-buta..

p.s: Aku sentiasa sayang kau dan Si Daddy..
plus, I love my Berihitam..
Tapi aku sedang geram sekarang..


6 comments:

Tashu Faiz said...

nih citer dongen ke ape ni? haha

Mask-roll said...

hahahah..aku tau citer sape nie.. mehla bg berihitam kat aku..aku beli...

Unknown said...

aku x paham weh :)

Hafizah Mohamad said...

[paez] - alkesah dongeng si berihitam.. ko nk jdk extra ke? haha

[mas] - ala mas, ko nk ke? nnt aku tunjuk henfon nye..

[huda] - haha.. xpaham ke huda?? ni ala2 cam pantun mix dgn cerpen.. hahaha ;p

Mask-roll said...

huda..ko jgn kekalkan skema ko tu nk bace blog boyak nie... ngah3... hanye nyet2 je yg memahami..wakakak [adakah ini pengakuan dr aku?? tidakkk!!]

boyak... meh tunjuk kat aku... cpt la dtg umah..ko nie... panggg!!!

NiZa (' _ ') said...

haha..aku ketinggalan ni..tp aku buat2 phm jek la..walaopun boyak tk cite kt aku..hoho