Daisypath Happy Birthday tickers

Saturday, June 26, 2010

Ucapan Ringkas Dari Aku

Semakin dah beratus-ratus post, semakin tak tau nak post apa kat blog ni. Blog pulak tu bukannye satu atau dua atau tiga. Tapi aku ade hampir 11 blogs. Masa buat blog tu, rasa macam sentiase ada je nak post. Tapi lama-lama, aku sedar yang aku cuma ada 24 jam je [xde kena mengena]..

Ini adalah wajah aku ketika cuba jadik gadis nerd
dan membaca article yang berlambak.


Dan skang ni, aku dah masuk ke alam membuat thesis sepenuh masa. Even rasa nak menangis sebab setelah mengkaji tajuk yg di recommend oleh bakal supervisor aku selame lebih kurang 3 bulan. Tibe-tibe dia tak anggap diri dia supervisor aku dan anggap aku ada supervisor lain. Aku terasa macam, "Can I quit?"

Aku tak suka membaca, aku suka teknikal. Aku suka buat coding. Aku sanggup tak tidur sebulan semata nak siapkan coding. Tapi untuk membaca article, aku sanggup utamakan tidur aku dulu. uhuhu. Adakah aku dijalan yang betul ni?

Aku hampir sawan bila setiap kali abah tanya bila aku abis master. Kenapa aku kena ulang banyak kali? Aku extend satu sem~!! Setiap kali soklan itu ditanya, aku terasa macam seorang loser. Semangat semakin pudar.

Terasa diri sedang memanjat tangga yang salah


Tangga banyak sangat..

Aku pilih satu..


Aku mencari langit mane untuk menapak..

Aku pilih satu langit.. agak cerah langit itu..


Aku panjat tangga tu dengan macho dan gagah..

Separuh panjat, tibe-tibe rasa "Betul ke tangga ni?"

"Nak turun balik boleh?"

"Tak pun nk terjun je boleh?"

"Boleh ke aku terus panjat?"


p.s: ringkas lah sangat ucapan ku ini.


2 comments:

fndrocka said...

haha.suka metafora tangga tu.

11 blog??gila kambeng..

Terbaru : Si Kacak Mengintai Dari Tirai Kamar

Hafizah Mohamad said...

[fndrocka] - ye 11 blog.. gile kosa~ ahahha