Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, July 2, 2010

White Flag

Good news: Yeah, dapat makan ice-cream. Wanie belanja famous amos. Thanks. Yummie.

Bad news: Tak semua orang tahu. Tapi ini adalah kebenarannya.

"Aku masih belum start thesis aku."


Aku tak ada pisau!! Tak ada siapa mahu jadi pisau aku. Gunting yang bagi aku kertas before ni, aku ingatkan dia akan jadi pisau aku. Tapi aku silap. Gunting itu ingat aku sudah ade pisau sendiri. Dan gunting itu sudah pun ada banyak tali under dia. Gunting sudah tidak mahu tali lagi. So, aku dengan desperatenya mencari gunting yang lain. Aku sepak gunting yang aku rasa available. Ada lah dalam 5-6 gunting aku sepak. Aku menunggu. Dan terus menunggu. Menunggu balasan sepak dari gunting-gunting. Tapi ternyata hampa. Tiada sepak. Tak cukup 5-6 ke? Takkan nak sepak semua gunting kt u** tu~ Balas lah sepak aku!! Aku merayu.

Keywords:
gunting = lecturer
tali = student
kertas = tajuk
pisau = supervisor
sepak = email

Sekarang ini semangat agak down. Bad side of me said "Quit~". Good side of me said "You can do it~". Tapi dengan keadaan aku sekarang ni, aku tawakal. Aku tahu aku tak akan quit. Dan aku tahu aku akan tamat kan riwayat master aku dengan gemilangnya. Aku sudah pun half the journey. But now, I'm down~

Still find a target~


Die!! Die!! Die!!

p.s: Kenapa buat research thesis perlukan supervisor? Tak boleh ke student buat sendiri?

2 comments:

fndrocka said...

wah..baca entri kau dah macam tegok map. mestilah kena ada advisor..takut kang dah hujung sem tahu2 je research kau failed.then kena repeat.mahu?hoho

Perhitungan Si Kacak dan Wanita Gorjes

Hafizah Mohamad said...

baca map? ahahha..
ye tau kena ade advisor~
rasenye hampir dapat nie
huh susah btol~