Daisypath Happy Birthday tickers

Sunday, November 14, 2010

Just to update..

bile terlalu banyak nk update.. sampai jadik malas nak update langsung.. dari hari berganjak ke hari.. so this is just a simple and rough update kerana terlalu malas..

4 Nov 2010
Got One-Day Writing Workshop kt Pullman Hotel Putrajaya..
Sampai awal pagi kul8.. giler gempak hotel tapi aircond melampaui batas sangat,
beku otak nak writing paper.. but the lunch was superb..
ape2 pun paper kena siapkan tuk send kt conf isnin ni.. O.o~



5 Nov 2010
Rumah dipenuhi dengan sedara mara abah dari Johore Bahru.. dan sedara mak yang datang mengejut jugak.. So, very the meriah, I loike..

6 Nov 2010
Nothing to do.. sedara mara dah menuju ke haluan masing2.. malam aku belanje beli KFC and pizza Domino.. Nyam2..



7 Nov 2010
Happy Birthday to my dear Sepot..
the seven eleven, i will never forget the date.. haha

hari Ahad yang dimulakan dengan indah..
hantar Apip balik matrix..



but on the way back..
tepat jam 7 malam, di km 323 highway dari gopeng ke KL..
keadaan giler JAM.. dalam kereta, before nak makan nasik, mak suruh abah makan ubat dulu.. tibe2 abah terbatuk2.. last time remind me mase kt hotel, abah terbatuk2 sebab tercekik rambut.. rambut sape? ye rambut aku.. so bile abah terbatuk2 macamtu, aku teringat peristiwa tu..

Mak: kenapa Bah?

Abah: ohooookkk ohokkkkk!

Me: ???? [panic]

Abah: tercekikk gigi palsu abah...

Mak yang memang tengah gelabah terus melompat dari seat depan ke belakang.. Saat yang kecemasan giler.. Aku turut gelabah, tangan mengigil.. Setelah paksa abah kuarkan gigi palsu tu, tak boleh jugak. Kitorg decide tuk carik exit yang paling dekat and find any nearest hospital or clinic or anything la..

and the most damn thing pada saat tu adalah JAM~ we decide tuk gunakan laluan kecemasan.. aku pasang lampu kecemasan.. tapi takde guna sebab laluan kecemasan digunakan oleh orang yang takde etika, takde akal, takde otak, takde kesedaran!!

abah dah tundukk je kepala.. tibe2 aku dengar suara abah sebut, "Allah~".. betapa sayunye suara tu.. betapa susahnye tuk abah bernapas time tu.. betapa seksanya keadaan abah time tu hanya abah je tau.. dengan secara tibe2 mata aku berair.. air highlight2 kereta depan..

"MOVE LA BASTARDDD!! ORANG KECEMASAN NI!! AKU SUMPAH TUK SUMER ORANG YANG LALU KAT LALUAN KECEMASAN NI YANG TAK DE KECEMASAN PUN, AKU SUMPAH KORANG AKAN LALUI APA YANG AKU LALUI NI~!!"

Seriusly aku curse ayat tu dalam kereta dengan air mate berjurai-jurai.. Mak and Abah terkesima maybe kat belakang.. then mak call 999 tuk dapat maklumat hospital paling dekat.. kitorg exit kt tol Tapah.. Thank God sign board agak friendly tuk ke Hospital..

Tepat kul8 malam.. sejam gak abah terseksa.. aku nampak muke abah masa turun dari kereta tu, muke dia bengkak.. Oh my God~ I just hope everyting to be fine..

Then mase bosan2 tunggu kt sepital aku online.. thanks God internet aku free~ thanks wanie.. then aku check email.. ade email dari pensyarah suruh aku edit paper aku.. erk.. ok aku cube tenang.. aku harap sumer dapat settle malam ni and balik kajang sempat aku edit paper..


Selepas x-ray, doktor mintak abah stay kat Ward and esok pagi baru dorang antar ke hospital Ipoh.. What? Ipoh? aku... aku... [pandang atas]

Then mak cannot take it.. mak mintak doktor bg AOR discharge tuk kitorg sendiri antar abah kt hospital serdang.. ok lame gak dorg nak benarkan.. tapi akhirnye dapat gak pelepasan..

Kul 10 malam gerak balik.. sampai kt hospital serdang kul 12.. aku stay sane sampai kul 3 pagi.. then abah kena stay ward.. mak balik ngn aku.. aku terus dengan pantas mengedit paper sampai kul 6 pagi terus submit.. then hantar mak ke hospital semula..

lepastu aku terus pengsan......

8 Nov 2010
mak call kul 12 kate doktor dah bagi abah bius..
dan abah dah pun masuk bilik operation..
kul 4 semua selamat.. Alhamdulilah..



2 comments:

NiZa (' _ ') said...

huh..alhamdulillah selamat...:)
oo pasal nih la ek status ko tuh..

Mask-roll said...

boyakkkk....

aku bace blog ko ni dgn nada yg cemas...

Huh~~ pakcik mohamad... saya doakan pakcik cpt sembuh yer... pakcik lenkali gune gam gigi polident...ia agak bagus pakcik..ummi saye pon gune..insyaAllah la..xmdh tanggal n kuat..