Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, November 19, 2010

Kasih Sayang

Apa itu kasih? Apa itu sayang? [giler meremang bulu roma aku sebut perkataan ni]

Perlu ke sayang itu ditunjuk melalui sesuatu. Lately ni ntah kenapa both of my parent touch topic about kasih sayang. Sayang ke aku kat both of them? Iye aku tersangat sayang.. Macam mana aku nak gambarkan sayang tu? Aku sendiri tak tahu. Tapi aku sanggup mati demi dorang.

Itu kasih sayang aku. Tapi bagi dorang, dorang perlukan bukti untuk aku tunjukkan yang aku sayangkan dorang. Nak tahu dorang mintak apa?

Mak's Story..

Mak: Kau bile nak kahwin? <-- terbangkit kisah ni sebab jeles anak orang lain kahwin

Me: Bile sampai seru..

Mak: Kau tau tak, kalu seorang anak perempuan tu dah sampai masa untuk kahwin tapi mak bapak tak kahwin kan jugak, mak bapak dosa tau..

Me: Aduh tak yah la tanggung dosa tu, tak kahwin je kot, bukan buat benda2 dosa..

Mak: Dah tu ko tak nak kahwin?

Me: Belum sampai masa..

Mak: Kalau macam tu, kau tak sayang mak la..

Me: ..... ?


Abah's Story..

Abah: Ko tak nak kan kerja kerajaan?

Me: Tak hingin~

Abah: Kalau macam tu kau kena jadik pensyarah lah..

Me: Insya-Allah..

Abah: Nanti bile orang tanye.. Anak kau kerja ape? Abah dengan bangga jawab, PENSYARAH~

Me: ....

Abah: Ni bila orang tanye, Anak kau kerja apa? Belum kerja~ Mengganggurr~ [nada perli]

Me: ....

Abah: So, kau kena lah jadik pensyarah.. Tu pun kalau kau sayang kat abah la kan..

Me: ....??


Mood: Tension.. O_o


5 comments:

NiZa (' _ ') said...

ermm..tinggi harapan diorg kt ko boyak..=)
doa jek la sume tuh akan smpi jugak satu masa nnti..cume lmbt atau cepat jek..
mari kite same2 doa yang terbaik
hehe..lame nye tk hang out..:)

Faryza said...

perghhhhhh sabar2...
layan kan je selagi mereka masih ada..
emmm bila dh tak da nnt terkenang2..
cam aku laa tinggal mak je.
abah dh tak da...sob..sob.. rasa cam tak sempat balas jasa abah...abah dah pergi selama nya...emmmm

Anonymous said...

okay, mari kita lari rumah!

~Wani yg comel lagi rock~

Hafizah Mohamad said...

[niza] - huhu.. tula pasal, haish

[fariza] - yes layankan je la kan.. hehe XD

[wanie] - jom~ lol

Mask-roll said...

wakakak...boyak!! tergolek aku bace..ngah3

ala boyak...ko jgn la stress sgt! x lame lg ko dah ade master... stakat pensyarah tu dah lebih dah qualification ko...

bab kawen tu..xdpt tlg r..huhuhu. ade nye nnt putera raja dtg tergolek dpn pintu umah ko... huhuh

wani n boyak! kalo nk lari..dtg umah aku...huhuuhu