Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, June 29, 2011

How I draw?

okay ini adelah step-step
yang aku gunakan untuk
melukis menggunakan Paint:

1) apa title post yang aku nak create.
contohnya tajuk:
"korek hidung mengekalkan
tahap kesihatan yang maxima"

2) lepas dah buat title, aku bukak Paint.
tangan kanan erat memegangkan Mouse.
dan jari-jari di tangan kiri ready
dengan button Ctrl-Z untuk undo.

3) then aku imagine apa yang hendak dilukis.
"imagination is important"
kalau rasa-rasa tak boleh nak bayangkan,
gunakan khidmat google dan
dapatkan contoh-contoh gambar sebagai inspirasi.

4) so firstly kena lukis hidung.
abaikan kalau lukisan nampak lebih kepada
kaki gajah berbanding hidung..



5) kemudian lukis jari yang cuba
untuk mengorek hidung.



6) then drag jari tadi kedalam hidung..



7) then lukis sepasang mata dan juga mulut..



8) kemudian lukis muka dan rambut..



9) colourkan dengan colour yang sesuai ikut citarasa..



10) then colourkan background..



11) dan jangan lupa save~ siap dah..


p.s: Selamat Melukis!!

2 comments:

Siti Aishah said...

ahahahaha...~ pangggggggg!!!! :D

Hafizah Mohamad said...

cube tak?? ko yg suh aku ajar kan? haha