Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, June 9, 2011

Minat vs Suka

Perbualan YM diantara Paez and Aku

"Aku bagi kau step untuk rapat dengan
insan bernama lelaki. sile catit!"

"Jap. pensel!! pensel mane!!"
[sambil geledah beg mekap paez]

"erk"
[pandang gincu bergolek jatuh]

"eyeliner pun boleh la. ok ready"

"ok 1st..
anda perlu good looks.. good looks
and good looks..
anda ade seperti diatas?"

"..."

"jangan jawab!! pikirkan dalam hati
jikalau ya, anda ade bonus point
jikalau tidak, to next stage"

"..."

"2nd.. anda perlu ada karisma
bukan rani the queen.. lol..
adekah anda hebat?
tampak cerdik dan bagus dalam
percakapan? anda sopan dan manis?
or anda aktif? atau anda pandai
bergurau? atau lain2?"

"..."

"jikalau ya.. anda ada bonus point..
walaupun kecantikan kurang ada..
jikalau tidak, the last step is..
be his friend 1st
biarkan dia rapat dengan anda!
sebagai kawan. jangan gedik2!
jangan tunjuk yg anda suke dia!
sampailah suatu masa
beri dia hint yang anda suke dia
tapi kalau dia wat dunno jek..
terimelah hakikat..
anda bukan dihatinya
sekian.."

"oh tenkiu sifu!
tapi saya tak sempat salin..
repeat balik boleh?
ngahahaha"

"itu maknenye anda nyetnyah!
patutlah anda tidak dapat
memikat mana2 jejaka.."

"damn!"
[emo balik]

"ko suke sape? ko jadik kawan dia tak?
or suke jarak jauh aka perasantan?"

"suke??? erm..
suke dengan minat tak same kan?"

"entah.. aku suka makan..
aku minat makan..
macam same jek"

"tak sama ar!!
minat photography.. maknenye
kau tak berkecimpung pun dalam photography
ko hanya jeling-jeling, and ade niat nak buat..
suke photography.. maknenye
kau berkecimpung dalam photography
ko ade pengalaman dan pernah rasa perasaan tu.."

"erk~"

"kan?? ko setuju kan??
make sense pulak"

"aku pun single <-- tetibe"

"bodoh!! aku pun single gak..
takde pun nak kecoh-kecoh"

"tu ko kecoh tu pehal!!!"

"sebab ko kecoh dulu"

-tammat-

No comments: