Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, August 26, 2011

Ada Rahsia Disebalik Pokok Kedondong

[Tajuk takde kene mengene]

Pada suatu tengahari.. Apip dan mak sedang bersantai setelah penat memaku dinding tuk mengantung gambar, aku pun turun meng-joinkan diri. Apip buat muke kerek dengan aku sebab aku tak turun tolong..

Me: wahaa tak sia2 kau jadik laki..

Apip: nape plak?

Me: sebab kau dah pandai meng-drill

Apip: tengkorak kau lah!!

Mak: ieja..

Me: iye~

Mak: mak ngan apip ade satu rahsia..

Me: *muke dah xleh kaber kepochi*

Apip: mak!!!!

Mak: wahahaha

Me: ape dia rahsianye?

Apip: takde menda lah..

Me: *buat muke serius*

Mak: takde ape lah saje jek..

Me: cepat lah!!!

//apip and mak pandang sesame sendiri..

Apip: kitorg jumpe surat abah tulis..

Me: *muke xleh terime cerita rekaan*

Mak: abah kate dia benci kau…

Me: haha.. Siot!! Tp logik jek..

Apip: bla la~ kau anak paling abah sayang kot..

//nampak sangat citer rekaan. Tapi anak yang paling abah sayang adelah wanie.. Sekian terime kasih..

Me: cepatlah bitau!!

Apip: aku dapat tudm..

Me: serius? Bile kau apply?

Apip: senyap2 aku apply.. Nanti korg antar je kt kuantan, aku naik bus gi tudm..

Me: *muke serius tak percaya, apip bukan jenis yg begitu daring tuk buat menda yg camtu*

Apip: kan mak?

Mak: *mak geleng2 xnak masuk campur*

Apip: warghh bulan puase la nie.. Ya Allah ampunkan aku sebab menipu..

Me: *pandang mak*

Mak: apip nak kahwin.. Hahaha

Me: itu aku dah tau!!

Apip: haishh…

Mak: *sengih macam nangka busuk*

Me: mak!!

Mak: ape??

Me: baek mak cakap, kalau takkk..

Mak: kalau tak ape?

Me: kalau takkk.. Err aku kahwin senyap2!!

Apip&Mak: hahaha.. Bagus sangat tu!!

Mak: dah dah.. Cepat kemas.. Nak carik karpet jap gi..

Me: *capai penyapu terus mendarakan diri*

Mak: chewah, rajin anak dara..

Me: *muke serius giler, tp dlm hati dok tahan gelak*

//lepas menyapu and mengemop. Aku terus naek atas.. Huh merajuk!!

Mak: ieja~~ *jerit terpekik terlolong*

Me: ape???!!!

Mak: jom kuar carik karpet..

Me: bitau dulu rahsia!!

Apip: wakakakaka.. Tak putus asa!!

Mak: hahaha.. Rahsianya adelah aku nak kahwinkan kau~ hahaha

Me: booooooooooooo~

Mak: ahahahahaha

//dorang memang kejam.. Sampai kesudah aku tak tau ape rahsia. Lantak dorang lah!!

1 comment:

3S1J said...

PENAT AKU BACA
SMPAI HABES TADE RAHSIA
PANGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 BANGKAI TOLL!!!