Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, February 10, 2009

Today is My Day


setelah berapa kali aku snooze kan alarm henfon...

panggggggggggg~~~!! [bunyi alarm kejutkan aku dari tidur]

bangun gak aku akhirnya...
. . . . .

huwarghhh~~~!! [menguak bangun sambil sangap yg melampau]




huh~~~!! [terkejut giler babiss]

apabila badan tersentap bangun, dengan otak yg memikirkan aku tak abis lagi bace tuk test harini..dengan serta merta, mate terbeliak sambil meraba2 cari helaian2 nota..terus duduk dan bace nota sambil kepala goyang ala2 cam orang berzikir [konon lebih afdal la tu]



then solat subuh -> sambung study -> edit assignment -> mandi -> ready for the day..

vroomm~~ [kereta meluncur kuar]



then aku gi singgah kedai tuk print assignment..kerana kekalutan aku,
aku singgah mane2 kedai first yang aku jumpa tuk print..

me: pakcik~ sini boleh print?? [sambil tunjuk pendrive]

uncle: ... [hayun pala atas bawah]

me: ... [hulur pendrive kat pakcik]

uncle: colour ke hitam?

me: first page je colour..yg lain hitam..

uncle: ohh~ resume ek? [pakcik giler yakin]

me: erk~ bukan~ projek..

[tapi assignment tu mmg cam resume pun
sbb ade gambar kena letak kt depan..mengongg super]


uncle: file yg mane ek?

me: ...[aku terus menuju ke pakcik]

uncle: sini xleh pakai kasut..

me: ??? [aku mengundur kebelakang]

uncle: ...[pakcik muka cam benggang sambil perhati selipar anjing aku]

me: oh sori2 [sambil mencampak selipar jauh2]

uncle: yg mane satu ni??

me: yg atas skali tu..name cover page..

[then pakcik pun print la mula2 first page tu colour..
pastu kerana aku tak perhati ape dia wat..
pakcik print hitam putih tuk semua page..]


uncle: alamak~ terprint skali page depan..awak amik je la..

me: ...[mencari2 duet]

uncle: sumer skali RM3.50

me: erk???!!!!

[what the tuttt~ mahal cam babisss..tapi aku maintan jek]

me: ...[hulur pakcik duit RM50]

uncle: amboi besar nye duit...

me: xde duit kecik ar pakcik [haishhh~ panasss panass~~]

.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+

mahal kan??

hari tu aku print kt serdang..sampai 108 page harga baru RM6.40

ini baru 4 page..dah sampai RM3.50

satu page 70sen..dah la yg dia salah print pun dia kira..
dan yg paling tak menahan...colour dan hitam putih xde beza..
so ape motif dia tanya mule2 td tu??
haishhh~~ pangggggggg tuk pakcik~~~!!!

tp nk wat camne, aku mmg nk cepat..so terpakse~
first and the last la tu~~ say no more to pakcik cekik darah~~!!

.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+



today got test..study pun rase2 dah cukup la kot..huhu

lecturer: please split out..make urself a space..

[disebabkan kitorg duduk rapat2 dan aku plak duduk tengah..
aku pun mengalah la..so aku berganjak duduk depan skali..yakinnnn~~]


lecturer: the test start from now~ 100 minute to go~

[aku pun dengan kusyukla membace soklan..
dan tanpa aku sangke, otak aku blank~ babissss~~!!
aku selak, selak, dan selak sampai ke section short answer..
tetibe lecturer berdiri depan aku..]


lecturer: take your time~~ dont rushing~~ [sambil cakap bisik]

[lawak la~~ lecturer ingat aku kalut~ erk~ memang aku kalut..
sbb bace soklan depan2 tu sumer tak leh nk paham..
tetibe teringat yg aku tak bace doa..]


me: .....[bace doa..]

[then dgn kuasa tuhan, aku leh paham dan jawab soklan2 depan tu..
note: soklan depan2 tu adalah objektif n true/false]


me: ... [apsal soklan objektif ni banyak C n D dan true/false mostly cam betul ni]

[ade la beberapa soklan depan2 tu aku tak jawab..
tak berapa yakin..dan ade kemusykilan..
so aku proceed ke soklan short answer]


lecturer: objektif n tru/fal, you just need to go through,read properly..its easy actually..
[lecturer bitau kt satu kelas sambil gelak]

me: ... [easy?? hurm~ sound tricky yo~]

[sambil aku jawab soklan kira2, lecturer datang kt tmpt aku..dia siap terangkan soklan short answer tu nk jawab camne..agak unfair tuk student lain..tp lecturer ni pikir yg aku tak pergi kelas b4 ni so, comfirm aku xtau nk kire camne kan? so, dia tak nk rase bersalah tuk tanda paper aku dengan aku keadaan aku tak leh nak jawab, dia pun tolong la..]

[aku pun ape lagi, jawab je la sebijik2 mcm lecturer bagitau tu..
dah orang nk tolong kan..jangan la jadik budusss lak..ahahha]


[50minit berlalu..tetibe kelas riuh~ aku pandang belakang..rupenye lecturer tu kuar..wah~ dia sebenarnye mmg saje je nk kasik chance student dia meniru~]


lecturer: 20minit to go~

[then lecturer datang lagi ke tempat aku..dia amik paper aku..
then dia check soklan objektif n tru/fal aku..]


lecturer: good~ good~

[then dia tgk soklan tru/fal aku..mostly aku jawab true~ wakakakak
pastu dia cam muke terkejut..dia kira bape soklan tru/fal yg aku xjawab]


lecturer: 1..2..3..4...hurm~ good~ the answer is all true~

me: huh?? [blurrr giler]

lecturer: ...[sengehhh jekk la]

[ape maksud dia?? jawapan aku sumer betul ke??
atau soklan tru/fal tu sumer jawapan nye TRUE??? porkeee??
dia tak bitau direct~ pandai2 la mentafsir]

[then aku ape lagi..alang2 dah jawab banyak truee~ aku bulat je la sumer TRUE..
wakkakakaka..tak yak pikir2 lagi.. pastu soklan objektif lak..
disbbkan lecturer ni cam agak tricky2..so aku pun gune logik thinking aku..
jawapan yg depan tu byk C..dan yg belakang banyak D..
so aku pun terus bulat mane2 soklan yg aku tak jawab lagi..
tanpa ragu2..yg depan sumer aku bulatkan C..
yg belakang plak sumer aku bulatkan D..]

[pastu lagi 20saat dia nk amik paper..dia bitau kt satu kelas]


lecturer: the tru/fal question..the answer is all TRUE..

the whole classes: huhh????? [muke sumer super blurrr]

[pastu dia terus pungut paper..
so agak2 sape yg paham tu sempat la kot betulkan jawapan..]


student: sir what did you said just now??

lecturer: the tru/fal section~ the answer is all TRUE..
and the objektif answer for Q1-11 are all C and Q12-25 are all D...

classesss: whatt???? [termasuk aku la terkejut sbb aku xtau pasal objektif tu]

lecturer: yeahh~ you just need to use common sense~

student: sir make another test please~~

lecturer: why so worried?? ahahaha

.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+

warghh~~ superb manggangg~~!! wakakkaka...

rupenye akak belakang ni perasaan yg lecturer bg aku klue..

wah~ nehii~~ aku xmintak pun~~ pangggg~~~!!
ampun kan hakuu~~ wushuuu~~
[tolak bala]

tp test ni je la dia bantu aku..sbb dia tau yg aku tak banyak tau lagi2 part short answer tu banyak kire2..

afterall, i guess today is just my lucky day lol~

wusshuuuuu~~~ [tolak bala]

2 comments:

Anonymous said...

wahhh~
syok gilakkk~~
giler happy ar ko~~
wahh baling pisanggg kat zaza satu tandannn~

Mask-roll said...

ko skandal dgn lecturer ko ek?? siap blh bg jwpn ni??muahahah