Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, May 21, 2009

I had a dream... bukan impian tapi mimpi...

dikala rancangan 999 start bermain kt kaca TV..

aku menyusul naik ke bilik..


me: haishh~ hari rabu mmg membusankan, tak dak citer manarik..


then aku take a nap dan baring2 atas katil.. tibe2 aku terbangun kul11, tgk bawah sumer dh gelap, sumer org dh tido.. so aku terus tutup pintu dan sambung tido.. dan dikala ini, aku bermimpi yg aneh..

~~~~~~~~~~~~~~~~ [angin sepoi2 bahase] ~~~~~~~~~~~~~~~~

sketsa mimpi babak pertama ni, ade kaitan ngn mimpi aku yg lain b4 ni.. aku berada kt dalam satu rumah ni dimana perasaan aku mengatakan ianya rumah aku.. rumah ni besar super, bilik tak dapat nk kire sbb byk sgt.. consist of 5 tingkat, tinggi tuuu~

tingkat 5
tingkat 5 ni adalah bilik2 lain..
ade la dlm 4 bilik kt tingkat 5 ni..
bilik aku jugak kt tingkat 5 ni dan ianya jugak biru..


tingkat 4
master bed room kt sini yg merupakan bilik parent aku la kot..
pastu ade satu hall luas, maybe tempat solat kot..


tingkat 3
ade ruang tamu, kitchen dan jugak stor..
dari dapur leh nmpk swimming pool kt luar..


tingkat 2
hall besar yg hanya ade carpet dan cermin sekeliling..
pintu kuar utama jugak di tingkat 2, kire rumah ni cam bukit skit ar,
keta sumer parking kt tingkat 2..


tingkat 1
most of the room adalah bilik tetamu..
dan ade satu bilik air besar, kire public toilet ar..
sbb kt luar ade swimming pool..


detail ttg rumah ni aku tau dalam mimpi aku yg b4 ni.. dalam mimpi tu aku masuk setiap bilik dan bilik air, setiap tingkat dan tangga sumer aku nmpk dgn jelass..

so dalam mimpi kali ni.. aku sekali lg berada dalam rumah ni.. aku dari bilik aku tingkat 5, menuruni tangga terus ke ruang tamu.. kt dalam ruang tamu tu ade wani and mak, tengah makan bihun goreng.. aku dengan muke pelikk masuk tgk mak and wani..

mak: Ija~ meh makan bihun goreng~


me: apsal ade meja makan kt sini??


mak: mak tukar susunan td.. leh tgk tv dari sini..

wani: ape yg ko sibuk~ kan senang je nk tukar perabut ni..

[time ni aku bayangkan cam dlm the sims,
senang jek nk buang angkat barang2]


me: huh~ tak nak la makan~ nak kuar..

aku pun turun ke tingkat 2 tuk kluar dari rumah.. dengan secara tidak logiknya, aku telah berada kt satu shopping mall ni.. aku kt dalam satu kedai ni, tp bukan kedai.. more to a classroom.. dimane kerusi meja sumer dh terbalik dan dalam keadaan yg tgh perang.. bunyi tembakan sane sini.. org menjerit sane sini.. tibe2 aku dilindungi oleh satu kumpulan troop ni.. dorg dilengkapi dengan pistol, machine gun, bom dan macam2 la.. time ni kitorg tgh bersembunyi diantara meja2 yg dah terbalik..



trooper 1: weh~ ade pistol x nk tembak org tu??
[sambil tunjuk org yg menuju ke kitorg]


me: damn~ sape tu??
[sambil aku raba2 coat aku..
tibe2 ade lak pistol dalam poket coat aku]




trooper 2: aku nk simpan peluru la..

trooper 1: orang tu adalah pengkianat..


pastu dengan benggong nye masing2 sayang peluru.. aku tgk si pengkianat tu, dia amik pistol dan hala ke muka dia..


me: eh~ nak tembak diri sendiri ke tu??

trooper 3: ah jangan caye ar.. pistol tu pistol mainan budak2 tu..


time ni teringat kt pistol apip yg abah hadiah kan tu.. kalu ade skang ni kan bagus, aku leh protect diri aku sendirikk..


trooper 4: lari weh~ lari~~


me: ape lak ni??

trooper 3: huh~!! shitt~~!!


satu kumpulan yg seakan zombie.. ntahla, xdapat dikenal pasti, tapi cam zombie la.. dorg menuju ke kitorg.. wah, takut giler time ni~ cam cilaka~ time ni aku bersiap sedia pegang pistol yg hanya ade maybe 6 peluru je..


trooper 1: sini~~!! ikut aku..

[kire trooper 1 ni cam ketua group ar]


pastu kitorg sumer follow the leader masuk satu lorong gelap nie.. aku berada kt tengah2 antara dorg, trooper 1 dan trooper 2 depan aku.. belakang aku trooper 3 and trooper 4.. obviously aku tak cam muke dorg..

me: weh, aku takut ni weh~~!!
[sambil pegang erat2 pistol dalam kocek, ye ar takut tercicir]


trooper 4: nah amik ni.. hadiah tuk ko..

[sambil hulur dari belakang,

aku hanya nmpk tangan dia dari bahu kiri aku]


me: erk~ ape ni??



aku pun stop, aku biarkan trooper 3 lalu dlu.. dan aku pergi kt trooper 4.. dan aku kenal si trooper 4 ni.. dia penah masuk dalam mimpi aku b4 ni..

me: weh~ ko ni kan~ suke kasik aku menda2 cam ni kan..
[time ni nada cam tak suke,
tapi dalam hati suke sebenarnye dapt hadiah tu,
even tak tau ape fungsi menda tu..]


trooper 2: jage2~~!!


tembakan pun dilepaskan~ berdas2 kt org yg perut nye buncit yg baru keluar dari arah kiri.. time ni aku cuak giler.. perasaan tu cam masuk rumah hantu.. jauh gak perjalanan dalam terowong gelap tu.. tibe2 kitorg keluar kt airport.. airport ni pernah muncul dalam mimpi aku b4 ni.. besar dan stylish giler airport ni..

trooper 1: cepat lariii~ nnt kiter akan miss flight tu~ go go goo~!!


lari la sepantas yg boleh nk menuju ke arah escalator tuk ke pintu balai berlepas tu.. tibe2 ade ramai org cam pelancung yg turun dr escalator tu.. kitorg yg lari ni tibe2 terbehenti..


trooper 3: weh cam weslife je tu??




me: haah.. betulla tu westlife~~

trooper 3: weh~ tolong amik gambar aku dgn westlife weh..


me: err~~
[tibe2 jek camera ade kt tangan aku..
bukan sepatutnye pistol ke??]


trooper 3: hi~ can I take picture with u guys??




so, dorg pun beratur la ramai2 amik gambar.. tp yg peliknye, apsal ramai sangat ni?? sampai aku terpakse gi belakang skit tuk muatkan sumer dalam satu gambar.. sedang dalam aku nk click button snap picture tu.. tibe2 mak ntah dari mane datang, sibuk mengendeng kt sebelah aku, siap letak tangan kt bahu aku.. so biler aku snap gambar tu, dgn secara logiknya, gambar tu bergerak..

me: mak kacauu~~ one more time~~!! again2~

so dorg pun posing la sekali lagi.. lepas tu, westlife bersame krew2 nye pun berambus dari situ.. aku pun zoom la gambar yg aku amik tadi tu.. zoom punye zoom, tibe2 nmpk gambar wani.. tibe2 lak ade wanie dlm gambar ni..

wani: weh camne gambar aku?? comel ke x??

me: huh~ tengok la sendirik.. ok je aku tgk.. cume gambar cam blurr skit sbb salji ni kacau..

wani: apsal terang sangat??

me: sbb ade flash la weh.. sape yg bengap pi tekan flash ni??

person 1: dalbir yg tekan td..


me: wah bengap ar dia.. sape suh tekan???? waarghh~~!!

person 2: bukan dia ar~ hadi yg tekan~


me: eii~ ntah ape2 la dorg ni.. dah gambar xcantikk..

camne dalbir leh masuk dlm mimpi aku, well dalbir ni supervisor Mas..ahaha.. yg hadi lak, bukan hadi wani tapi hadi mase aku keja kt sony dulu tu.. pun pelik gak camne leh masuk mimpi aku.. kat mane lak aku tibe2 ni ade salji? well, aku sendirik pun tak tau kedudukan aku skang kt mane.. tibe2 trooper-trooper tadi dh hilang ntah kemana.. dan ntah camne aku plak berada semula kt ruang tamu rumah aku yg awal2 aku mimpi tadi..

wani: meh kiter amik gambar ramai2 jom~~!!

mak: mane dorg ni??


me: cepat kumpulkan dorg..
[sambil aku carik stand tuk letak kamera tu]


mak: dorg ni kalu nk amik gambar punye la susah..

mokda: meh makan dulu~


aku pun toleh ke kanan~ mokda dan pokda sedang menikmati bihun goreng yg mak masak tadi.. aku dah cam tension sbb nk amik gambar ramai2 punyela susah.. then aku tgk la pokda dan mokda tadi dengan harapan dorg paham tenungan aku bermaksud "bley x amik gambar dlu baru makan??".. ahhahaha

pastu di satu sudut~ aku ternampk si trooper 4 yg penah muncul dalam mimpi aku b4 ni.. dia memanggil aku.. yela kan~ bukan kitorg nk naik plane ke tadi?? so aku pun menujulah ke dia ke satu tmpt yg gelap.. cam satu bilik gelap..

then~ aku tersentapp~~ dan aku terjage dari tido..


me: warghh~~ mimpi cam siott~~

time ni mmg aku ingat dh kul4 or kul5 sbb mimpi cam lame giler rasenye.. pastu aku tergolek2 atas katil xleh nk tido..

te amoooraa~~ [bunyi ringtone tuk sms henfon aku]


me: sape lak mesej time ni.. huh~ baru kul 1.40 ke??

sms from paez: zazapp~~!! on9~~!! on9 skang jugakk~~!!


lebih kurang camtu la mesej dari dak munyit yg gelabah..wakakakak.. disebabkan aku dh xleh nk tido, aku pun bukak la laptop.. terus on9 dan aku diinvite ke dalam conference munyit~ mase ni dalam sedar n tak sedar.. seb baek aku tak de merapu lucah dalam conference.. wakkakaka..



begitu la kisahnye~ dan tibe2.. bunyi pagar pintu dibuka.. wah dada dug dag~

me: sapekah??


aku sedaya upaya cube menIGNOREkan bunyi tu.. tapi tibe2..


tukkkk tukkk~~ [pintu bilik diketukk]


me: damn~


dalam takut-takut berani tu, aku pun bukak pintu.. tapi xterus pandang bukak jek.. ntah lantak la ape yg nk muncul... sekali rupenye wanie~~~!!! pangggggggggg~~!! bikin cuak jekk~~!! begitula sketsa..

sekian

-the end-



No comments: