Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, July 12, 2010

Why it is so difficult?

Masihkah kau ingat entri ku tentang Gunting, Kertas dan Pisau. Ini adalah sambungan-nya.

Tatkala menunggu Gunting-gunting membalas sepakan aku. Aku jadi buntu. Aku pun mendecide untuk pergi ke kedai dan mencari any lembaran iklan yang memerlukan tali sebagai reben. Adalah aku jumpa dua-tiga iklan. Aku pun dengan sepantas kilat menyepak mereka. Sehari aku tunggu tanpa balasan sepakan. Aku jadi tak sabar. Aku resend semula sepakan itu. Akhirnya ada satu gunting yang membalas. Gunting itu berkata "Saya sudah reply sepakan saudari". Tapi aku check bagai nak gila, tak ada pun sepakan aku terima. Sambil berkata dalam hati, "Nasib baik aku resend semula sepakan. Kalau tidak, sampai ke kiamat aku tunggu". Gunting itu kata dia ada kertas untuk aku, dan kami pun set appointment untuk berjumpa. Aku terasa dia-lah gunting yang selama ini aku tunggu. Untuk sesaat, aku bersyukur.

Hari ini adalah appointment diantara gunting dan aku. Aku datang setengah jam awal. Good reputation-lah konon. Ada seutas tali pun tengah tunggu gunting yang sama. Setengah jam kemudian, tali tu give-up dan balik. Aku bersabar. Sejam kemudian, kelihatan tiada kelibat gunting. Aku terdiam kaku. Buntu. Aku koyakkan buku notaku dan menulis nota cinta buat gunting. Aku berikan kepada adik comel di kaunter supaya adik comel boleh beri kepada gunting. Aku balik ke rumah dengan hampa. Aku menangis macam masa aku kecik tak dapat beli barbie.

Keywords:
gunting = lecturer
tali = student
kertas = tajuk
pisau = supervisor
sepak = email
kedai = fakulti
reben = Research Assistant

Kenapa-lah susah sangat untuk aku? Kenapa aku tengok akak-akak tu senang je nak dapat kertas. Apa yang aku silap?

Ya Allah, aku memohon dengan sebenar-benar permohonan [boleh pulak macam ni ek?], kalau betullah master adalah jalan terbaek buat aku, permudahkan perjalanan aku Ya Allah~

I donno my future..
I'm not a good predictor..
I'm not also a good motivator..
I can give up and I can surrender..
but the question is Bila hari nak kiamat ni?
[tak de kena mengena]

p.s: tiba-tiba terfikir nak minta pertolongan Paul the octopus

3 comments:

NiZa (' _ ') said...

cube selagi mampu..insyaALLAH..:)

Mask-roll said...

betul..aku stuju..ko blh boyak! go go al go go...

Hafizah Mohamad said...

oh thanks korg.. :D